پاورپوینت طراحی آزمایش ها

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت طراحی آزمایش ها دارای 31 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

بررسی روش های آزمایش

معایب روش حدس بهترین پاسخ

معایب روش One Factor At a Time

تعریف DOE

مدل عمومی یک فرآیند یا سیستم

چرا آزمایش انجام می دهیم؟

اهدف طراحی آزمایش ها

کسب حداکثر اطلاعات و شناخت از فرآیندها

کاربردهای DOE

دستاوردهای طراحی آزمایش ها

شرکت هایی که از DOE استفاده می کنند

نتایج DOE در صنعت

موانع استقاده از DOE

منابع

منابع

1.داگلاس مونت گومری،كنترل كيفيت آماري، دكتر رسول نورالسناء، چاپ دوم،تهران، مركز انتشارات دانشگاه علم و صنعت ايران، آذرماه 1377

2.لاري بارنتين، طراحي آزمايش ها روشي براي بهبود كيفيت، دكتر رسول نورالسناء،چاپ اول تهران، سازمان مديريت صنعتي، ١٣٧٩

مقدمه

uمبحث کیفیت در دهه های اخیر  مبــاحث جدیدی چون کنترل آماری فرآیند( SPC) ، مدیریت کیفیت جامع     ( TQM ) ، مهندسی مجدد (BPR) ، بهبود مستمر   ژاپنی ( کایزن )،   تحلیل هزینه های کیفیت       ( COQ ) بهبود مستمر فرآیند CPI و … را به خود دیده است.

uتکنیک طراحی آزمایش‌ها (DOE) نیز یکی از تکنیکهای بهبود کیفیت است که در دهه های 1990 , 1980به عنوان یک مزیت رقابتی درکشورهای غربی و ژاپن مطرح شد. استفاده صحیح از روشهای طراحی آزمایش‌های آماری می‌توانـد باعث سهولت در مراحل طراحی و تولیـد محصولات جدید و بهبود محصولات موجود گـردد. این اصول در اغلب صنایع نظیر صنایع هوا فضا، اتومبیل، تجهیزات پزشکی، غذایی، داروسازی و صنایع شیمیایـی و فرآینـدی به کار گرفته شده‌اند.

uباید به این نکته توجه داشت که ابزارهای کیفیت فقط دارای توانایی اعلام عیب و خرابی بوده و اینکه چه عواملی و چگونه بر روی کیفیت فرآیند اثر می‌گذارند؟ اگر این عوامل تغییر کنند کیفیت چگونه تغییر می‌کنـد؟ این عوامل را چگونه تغییر دهیم تا بهترین عملکرد کیفی را بدست آوریم؟ عوامل کنترل پذیر چگونه باشند تا اثر عوامل غیر قابل کنترل بر روی کیفیت حداقل شود؟ و … همه و همه سوالاتی هستند که توسط انجام آزمایش می‌توان بدانها پاسخ داد.

بررسی روش های آزمایش

روش حدث بهترین پاسخ

روش one factor at a time

روش طراحی آزمایش ها

معایب روش حدس بهترین پاسخ

اگر در اولين تركيب ارائه شده جواب مطلوبي بدست نيايد، معلوم نيست كه آزمايشگر تا چند آزمايش ديگر بايد پيش  برود تا به يك پاسخ بهينه برسد .

با فرض اينكه حدس اوليه نتيجه مطلوبي داشته باشد هيچ تضميني جهت اثبات بهينه بودن پاسخ اوليه وجود ندارد، در اين صورت آزمايشگر چگونه مي تواند آزمايشها را متوقف كند.

معایب روشOne Factor At a Time

اين روش به دليل اينكه اثر هر يكرا به صورت جداگانه روي خروجي تحليل میكند، اثر متقابل بين عوامل را ناديده می گيرد. منظور از اثرمتقابل اين است كه در برخي مواقع اثر عامل بر خروجي در حضور سطوح مختلف عوامل ديگر ثابت نيست. وجود اثر متقابل بين عوامل فرايند بسيارمعمول است و تكنيكي كه توانايي تشخيص اين اثر را نداشته باشدنمی تواند تكنيك مؤثري باشد.

جواب بهينه اي كه در اين روش بدست می آيد، چندان معتبر نيست.

تعریف DOE

طراحي آزمايش ها شامل يكسري از آزمايشهايي می شود كه به طور آگاهانه در متغيرهاي ورودي فرايند تغييرات ايجاد مي كند تا از اين طريق ميزان تغييرات حاصل در پاسخ خروجي فرايند مشاهده و شناسايي گردد،به عبارت دیگر طراحي و تحليل آزمايشها يكي از روش هاي نوين آماري براي كنترل و بهبود فرآيند است.

اهداف طراحی آزمایش ها

1- کسب حداکثر اطلاعات و شناخت از فرآیندها

2- صرف حداقل هزینه‌ها برای انجام فرآیند

3- کسب حداقل زمان برای اجرای فرآیندها

کسب حداکثر اطلاعات و شناخت از فرآیندها

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی