پاورپوینت شش سيگما

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت شش سيگما  دارای 53 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

چكيده

مقدمه ای بر شش سيگما

مفهوم شش سیگما

متخصصان شش سیگما

چرخه شش سيگما

تعريف

اندازه گيري

تحليل

بهبود

كنترل

تعريف و اولويت بندي پروژه هاي شش سيگما

نحوه پیشرفت پروژه

نحوه تعامل با محدودیت های سازمان

شفافیت شاخص های پیشرفت پروژه

فرهنگ شش سیگما

جایگاه تخصص در پروژه شش سیگما

نقش نیروی انسانی پروژه

بهبود فرایندها

آينده 6 سيگما

نتایج بحث

چكيده بحث:

سير پيشرفت ابزارهاي كيفيت، به فلسفه شش سيگما منتهي شده است كه راهي براي توسعه پتانسيل هاي سازماني مي باشد. يكي از مهمترين مباحث شش سيگما ، موضوع انتخاب پروژه هاي مربوطه مي باشد. يك پروژه شش سيگما عبارت است از برنامه ريزي براي حل يك مشكل، كه داراي مجموعه اي از معيارها بوده بطوري كه مي توانند بعنوان اهداف پروژه استفاده شوند و آنها را در جهت پيشرفت پروژه تحليل كرد.

انتخاب پروژه هاي شش سيگما در حكم چيدن اولين رديف آجر هاي يك ديوار است كه اگر بصورت علمي صورت گيرد، اثربخشي قابل ملاحظه اي در فاز اجراي پروژه شش سيگما عايد مي سازد. در اين مقاله به رويكرد هاي انتخاب پروژه هاي شش سيگما و مهمترين  فاكتور هاي مورد بحث در اين حوزه پرداخته مي شود.

مقدمه ای بر شش سيگما

امروزه تلاش جوامع بشري در دنياي رقابتي به سر منزل نخواهد رسيد ، مگر با بهينه نمودن راهكارها ، استفاده صحيح از زمان ، منابع مالي و نيروي انساني ، در اين راستا براي به حركت درآوردن چرخ هاي اقتصاد و صنعت بايد تلاش و كوششمان را چند برابر كنيم تا بتوانيم در عرصه رقابت پيروز باشيم قرن بيست و يكم عصر صدم ها ، هزارمها و ميليونيم هاي ثانيه است و ما نيز بايد با متدولوژي و رويكردهاي پيشرو در علوم مهندسي ، انساني ، پزشكي و … آشنا شويم تا با كاركرد اين علوم جديد در كشورمان پيروزمندانه قدم بر داريم و اين مساله اتفاق نخواهد افتاد مگر اينكه آگاهي و دانش خود را در هر زمينه روز به روز فزون تر نمائيم و اين مورد در جهان كنوني به سادگي امكان پذير است  زيرا ما در جهاني زندگي مي كنيم كه ابزارهاي اطلاعاتي ، در دسترس همه افراد آن قرار دارد .

مفهوم شش سیگما

شش سيگما مفهومي است كه منشأ آن به شركت موتورولاي1آمريكا در حدود سال 1985 بر مي گردد. در آن زمان، مسئولان شركت با تهديد رقابت ژاپني ها در زمينه صنعت الكترونيك مواجه بودند و مجبور بودند سطح كيفيت محصولاتش را تا حد زيادي بالا ببرند .

از نقطه نظر آماري

شش سيگما از آمار و آماردانان نشات گرفته است. هورل و اسني‌ روش شش سيگما را با توجه به نقطه نظر آمار و احتمالي و با ديد صرفا كمي توضيح مي دهند. در اين ديدگاه شش سيگما بر اساس 4/3 عيب در هر ميليون فرصت يا بر اساس نرخ موفقيت 9996/99 درصد و با توجه به انحراف از ميانگين فرايند تعريف مي شود.اگر يك سازمان در حد كيفيت سه سيگما باشد يعني به93درصداز موفقيت رسيده و 66800 عيب در هر ميليون فرصت دارد.

   از نقطه نظر تجاري

شش سيگما در جهان كسب و كار به عنوان يك استراتژي كسب و كار براي بهبود سودبخشي در كسب و كار تعريف شده است. براي بهبود اثر بخشي و كارايي در همه عملياتهايي كه منجر بهبرآورده شدن نياز ها و توقعات مشتري مي شود.آنتوني و بانولس رويكرد شش سيگما ابتدا براي عمليات توليد استفاده شد و سپس به سرعت در قسمتهاي مختلف عملياتي مانند بازاريابي ، مهندسي ، خريد وپشتيباني خدماتي و اجرايي گسترش پيدا كرد.

شش سيگما روشي است منسجم و نظام مند براي اصلاح فرايند راهبردي و توسعه خدمات و محصولات جديد كه براي كاهش چشمگير در ميزان عيب هاي تعريف شده مشتري بر روشهاي آماري و عملي متكي است.در اين تعريف به اهميت اصلاح و بهبودي بر اساس تعريف مشتري از عيب تأكيد شده است. مرحله اصلي در هر اصلاح شش سيگما تعيين دقيق نياز مشتري و سپس تعريف عيوب از نظر اهميت آن پارامتر دركيفيت كار مي باشد. از منظر تعيين هدف، شش سيگما خواستار تبيين اهداف بر اساس نياز مشتري و نهملاحظات داخلي سازمان است.

متخصصان شش سیگما

50,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت نظریه ها و مدل های کیفیت در سازمانها
  • پاورپوینت شش سیگما
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی