پاورپوینت سیاست های تبلیغاتی در صنایع مواد غذایی ایران

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت سیاست های تبلیغاتی در صنایع مواد غذایی ایران دارای 23 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف تبلیغات

اهداف تبلیغات

سیاست گذاری های آگهی های  تبلیغاتی در ایران

معضلات عدم سیاست گذاری در تبلیغات

شاخص‌هاي موفقيت صنايع غذايي در بازاريابي

ديپلماسي و فرهنگ

استانداردهای اخلاقی تبلیغات و بازاریابی برای مواد غذایی و آشامیدنی

سياست‌هاي جديد تبليغات مواد غذايي در صدا و سيما

نتیجه گیری

فهرست منابع

فهرست منابع :

1- محمدیان ، محمود . مدیریت تبلیغات . تهران : حروفیه ، 1379

2-  آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کاون های آگهی و تبلیغات مصوب 27/12/1358.

3- نشریه حیاط نو اقتصادی شماره 24/5-84

4- نشریه ایران 1و -3/4/77

5- نشریه همشهری 8/4-84

مقدمه

انسان امروز ، زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی می کند . تعداد آگیههای تلویزیونی که فرد در زندگی می بیند به حدی زیاد است که باور آن حتی برای خودمان که زیر فشار چنین حجم غریبی هستیم مشکل است .

یک میلیون آگهی در مدت حیات یک فرد ایرانی به قدری زیاد است که بدون شک تاثیری عمیق به درون فرد و ارتباط او با افراد دیگر می گذارد .

تعریف تبلیغات

واژه تبلیغ از نظر لغوی ، از ریشه ابلاغ و به معنای رساندن پیام است ، و از نظر فنی ، Advertising  عبارت از پیش بینی ، تهیه و ارایه پیام های سمعی و بصری توسط عوامل تبلیغاتی در ازای بهای نشر، اطلاعاتی از خصوصیات و امتیازات یک کالا و خدمت یا فکر در جهت افزایش فروش کالا و استقبال عمومی از آن می باشد .

اهداف تبلیغات

آگاهی بخشی

متقاعد سازی

یادآوری

سیاست گذاری های آگهی های  تبلیغاتی در ایران

آیین نامه  اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی مصوب 28/4/1368 ( ماده 26) در ذیل ماده 12 به 10 بند شامل  مقررات آگهی های رادیو تلویزیونی صدا و سیما به شرح زیر اشاره دارد:

1- آگهي‌ های تبلیغاتی باید با موازین شرعی و قانونی کشور منطبق باشد.

2ـ استفاده از تصاویر و عناوین مقامات عالی رتبه مملکتی و تمثال پیشوایان مذهبی و شخصیت های تاریخی و فرهنگی کشور در تبلیغاتی که با هدف ارائه کالاهای مصرفی و خدماتی مشابه صورت می گیرد ممنوع است.

3- آگهی های  تبليغاتي‌ نباید خدمات یا کالاهای دیگران را بی ارزش یا فاقد اعتبار جلوه دهد.

4- ادعاهای غیر قابل اثبات و مطالب گمراه کننده نباید در آگهي‌هاي‌ تبليغاتي‌  گنجانیده شود.

5-  آگهي‌هاي‌ تبليغاتي‌ نباید حاوی گفتار یا تصاویری باشد که اخلاق معتقدات مذهبی و عفت عمومی را مورد اهانت قرار دهد.

6- در آگهي‌  های تبليغاتي‌ نمی توان از قول منابع علمی ادعایی را مطرح کرد که از طرف منابع موثق نرسیده است‌.

7- تبلیغ کالای بازرگانی و خدمات تجارتی در کودکستان ها، دبستا ن هاي و دبیرستان ها ممنوع است .

8- تحقیر و استهزا دیگران چه به طور تلویحی و چه به صراحت در آگهی های تبلیغاتی ممنوع است.)

9- تبليغاتي‌ که مروج فساد یا مخالف ادیان رسمی و برخلاف عفت عمومی یاشد، ممنوع است.

10- تعیین جایزه در مقابل تشویق به خرید و مصرف ممنوع است.

معضلات عدم سیاست گذاری در تبلیغات

– مخدوش کردن الگوی مصرف جامعه

– تغییر دادن ذائقه مردم در جهت مصرف کالا های خارجی

– تبلیغ و ترویج مصرف گرایی

– سوق دادن جامعه به سمت رفاه طلبی و تجمل پرستی

-عدم استقلال صنعت تبلیغات بازرگانی

شاخص‌هاي موفقيت صنايع غذايي در بازاريابي

نگاهي به شاخص‌هاي کلان عملکرد شرکت‌هاي صنايع غذايي نشان مي‌دهد که از حدود 4700 شرکت فعال در زمينهء صنايع غذايي‌، 2300 شرکت تقريبا غير فعال و زير 50 درصد ظرفيت کار مي‌کنند و400ر2 شرکت نيز با 50 درصد ظرفيت به فعاليت مشغول هستند‌. دليل اين وضعيت علاوه بر صدور مجوزهاي بدون توجيه اقتصادي و عملکرد سرمايه گذاران اين شرکت‌ها تحت تاثير موج 20 سال گذشته که انبوهي از شرکت‌هاي توليدکننده کالاهايي مانند ماکاروني، پفک و تنقلات کودکان، رب گوجه‌فرنگي و‌… را برجاي گذاشت‌، به عوامل ديگري نيز مرتبط است که هر يک از اين عوامل در جاي خود قابل بررسي است‌.

رقبا چه مي‌کنند؟

يکي از مشکلات موجود بي‌توجهي به سليقه‌ها و عملکرد شرکت‌هاي رقيب است‌. شرکت‌هاي خارجي در حوزهء خليج‌فارس به بسته‌بندي‌ها و طعم و مزهء انواع غذاها و نوشيدني‌ها توجه دارند و حتي موفق شده‌اند در بازار ايران بطري‌هاو قوطي‌هاي نوشيدني و انواع کنسروهاي مواد غذايي را به قيمت‌هاي چند برابر مشابه ايراني آن‌ها بفروشند‌.

ديپلماسي و فرهنگ

همانطور که سياست خارجي و رايزن‌هاي اقتصادي و سياسي کشور و اتاق‌هاي بازرگاني مي‌توانند در بازاريابي مواد غذايي ايران در کشورهاي منطقه مفيد باشند‌، شناخت فرهنگ و ذايقهء مردم کشورها‌، سنت‌ها و طعم و سليقهء آن‌ها نيز مي‌تواند در شناخت مزيت‌هاي اقتصادي صنايع غذايي در منطقه و بازارهاي صادراتي مفيد باشد.

در شرايطي که چيني‌ها حتي سنگ قبر، مهر و تسبيح و انگشتر و انواع سنگ‌هاي زينتي را براي بازار ايران توليد مي‌کنند که کارهايي متناسب با سنت‌ها و علايق مردم ايران است‌، ما هم مي‌توانيم از مزيت‌هاي صنايع غذايي و محصولات کشاورزي در نقاط مختلف کشور پهناور ايران‌، براي پاسخگويي به انواع نيازهاي غذايي و نوشيدني‌هاي کشورهاي مقصد بهره ببريم‌.

استانداردهای اخلاقی تبلیغات و بازاریابی برای مواد غذایی و آشامیدنی

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی