پاورپوینت سموم مواد غذایی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت سموم مواد غذایی دارای 22 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

سم مرگبار در چیپس و سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی را هیچگاه در یخچال نگهداری نکنید

آلودگی های شیمیایی مواد غذایی

سموم طبیعی موجود در مواد غذایی

سموم تولید شده توسط میکروارگانیسم ها

سموم ناشی از محیط زیست

مسمومیت دی اکسین ها

مسمومیت کلرو انیزولها

مسمومیت نیتروزامینها

سم مرگبار در چیپس و سیب زمینی سرخ کرده

شما چیپس زیاد می خورید؟ مصرف روزانه سیب زمینی سرخ شده شما بالا است؟

پس دقت کنید! زیرا سیب زمینی سرخ شده و چیپس سالانه قربانی های زیادی می گیرند!

دانشمندان موفق به کشف ماده بسیار سمی به نام”آکریلامید” شده اند که به خصوص در سیب زمینی سرخ کرده و چیپس به وفور یافت می شود.

سازمان خواربار جهانی‎ (FAO) و سازمان جهانی‎‎ بهداشت (WHO)‎ اعلام‎ کردند غـذاهـایـی مانند چیپس‎ های‎ سیب‎ زمینی‎، قهوه‎ و محصـولات‎ غله‎‎ای‎ مانند نان‎ و بیسکویت‎‎ که در حـرارت بسیار بالا تولید می‎ شوند، ممکن‎اسـت‎ حـاوی‎ ترکیبی‎ سرطان‎ زا به‎ نام‎ آکریلامید باشند. 35 کارشنـاس‎ از 12 کشور که ‎‎این‎ گـزارش‎ را تهیـه کرده‎‎اند اعلام‎ کردند غذاهایی‎ که مـیـزان‎ کربوهیدرات‎‎ آنهـا بالا و پروتئین آنها کـم‎ است‎‎ در صورت تهیه‎ در دمای‎ بالاتر از 120 درجـه‎، در آنهـا آکریلامید تـولیـد مـی‌‌شود.

آکریلامید یک ماده اسیدی سرطان زا است که هنگام سرخ کردن مواد کربوهیدراتی (که دارای ترکیبات کربن ، اکسیژن و هیدروژن هستند) ایجاد می شود، اما مقدار آن در چیپس سیب زمینی بیشتر است.

هنگام سرخ کردن یک کیلوگرم چیپس سیب زمینی تا 3544 میکروگرم آکریلامید ایجاد می شود. اما هنگام آب پز کردن مواد غذایی ، این اسید سرطان زا تولید نمی شود.

طبق پژوهش های دانشمندان مختلف،آکریلامید در مقایسه با مواد سمی دیگر شناخته شده درگوشت گاو یا انواع بیماری های پوستی می تواند برای انسان ها تا صد برابر خطرناک تر باشد. آکریلامید زمانی خود را نمایان می کند که محصولات غذایی بر اثر حرارت و خشکی تغییر حالت دهند.

عوارض عصبی این سم شامل اختلال در هوشیاری ، ضعف، تحریك پذیری و تغییرات رفتاری است. اختلالات باروری همچون تغییر در رفتارهای جنسی، ناباروری و سقط ، تحریك و قرمزی پوست و نیز قرمزی چشم‌ها و عفوت‌های چشمی از دیگر عوارض آكریلامید می باشد.

آكریلامید در مقایسه با سایر موادسمی شناخته‌شده در مواد غذایی می‌تواند صدها برابر خطرناك‌تر باشد. در صورت سرخ شدن مواد غذایی حاوی قند و آلبومین، سم آكریلامید تولید می‌شود.

سیب زمینی را هیچگاه در یخچال نگهداری نکنید

* باید از سرخ كردن سیب زمینی‌های لک ‌دار خودداری كنید و آن را در حرارت كم و مدت زمان كوتاه سرخ كنید.

* قبل از استفاده و پخت سیب زمینی، آن را پوست کنده و لااقل به مدت یک ساعت در آب قرار دهید. قرار دادن سیب زمینی در آب قبل از سرخ كردن ، قند موجود در سیب زمینی را جذب كرده و به‌ این ترتیب امكان تشكیل آكریلامید كاهش می‌یابد.

* اگر سیب زمینی را در آب نگذاشتید،آن را قبل از سرخ کردن آب پز کنید. سیب زمینی آب پز شده در هنگام سرخ کردن آکریلامید کمتری تولید می کند.

* استفاده از روغن جامد به جای روغن مایع، به دلیل جلوگیری از داغ شدن بیش از حد روغن و اکسیداسیون سریع آن، در كاهش تولید آكریلامید موثر است.

یك سری مواد غذایی مانندگوشت قرمز، ماهی، شیر، پنیر، ماكارونی، برنج، سبزیجات و انواع میوه‌ها آکریلامید ندارند و حتی درصورت سرخ شدن نیز آكریلامید تولید نمی‌كنند. برای همین سعی کنید که در برنامه ی غذایی روزانه ی خود بیشتر از اینگونه مواد غذایی استفاده کنید.

کارشناسان توصیه‎ می‎ کـننـد بــا مصـرف‎ میوه‎‎ و سبزی‎‎ در وعده‌های غذایی خود،‎ ضـرر این‎ ماده‎ سرطان‎ زا را تعدیل‎ کنید.

ماده سمي “آكريلاميد” موجود در سيب زميني سرخ كرده و چيپس منجر به مرگ مي‌شود

یك مشاورتغذيه ورژيم درماني گفت: ماده‌سمي “آكريلاميد”، موجود درسيب زميني سرخ كرده و چيپس منجر به مرگ مي‌شود.

آكريلاميد باتضعيف سيستم ايمني بدن، ابتلا به‌بيماري‌هاي عفوني و سرطان را افزايش مي‌دهد.

عوارض عصبي اين سم شامل اختلال هوشياري ، ضعف، تحريك پذيري و تغييرات رفتاري است.

اختلالات باروري همچون تغيير در رفتارهاي جنسي، ناباروري و سقط ، تحريك و قرمزي پوست و نيز قرمزي چشم‌ها و عفوت‌هاي چشمي را از ديگر عوارض آكريلاميد عنوان كرد.

آكريلاميد در مقايسه با ساير موادسمي شناخته‌شده درديگر مواد غذايي مي‌تواند صدها برابر خطرناك‌تر باشد.

در صورت سرخ شدن مواد غذايي حاوي قند و آلبومين، سم آكريلاميد توليد مي‌شود.

اين مشاورتغذيه گفت: براي كاهش آكريلاميد درسيب زميني سرخ كرده وچيپس بايد از سرخ كردن سيب زميني‌هاي لكه‌دار خودداري كرده و آن را در حرارت كم و مدت زمان كوتاه سرخ كرد.

قرار دادن سيب زميني در آب قبل از سرخ كردن به مدت يك ساعت، قند موجود در سيب زميني را جذب كرده و به‌اين ترتيب امكان تشكيل آكريلاميد را كاهش مي‌يابد.

نيمه آب پز كردن سيب زميني قبل از سرخ كردن و استفاده از مارگارين به جاي روغن مايع و جامد به دليل جلوگيري از داغ شدن بيش از حد روغن، در كاهش توليد آكريلاميد موثر است.

يك سري مواد غذايي همچون گوشت قرمز، ماهي، شير، پنير، ماكاروني،برنج، سبزيجات و انواع ميوه‌ها حتي درصورت سرخ شدن نيز آكريلاميد توليد نمي‌كنند.

آلودگی های شیمیایی مواد غذایی

سموم طبیعی موجود در مواد غذایی

مواد غذایی در حالت عادی از پاره ایی ازمواد شیمیایی تشکیل شده اند و یک اصل کلی در ارتباط با با سلامت مصرف انها وجود دارد و ان اینکه این مواد با دز معینی مخاطره آمیر هستند ، به این معنی که اگر مقدار مصرفشان از حد مجاز تجاوز کند ، سمی تلقی میشوند ، مانند ویتامین A  . از طرفی برخی ازمواد غذایی بطور طبیعی محتوی ترکیبات شیمیایی سمی هستند .

سموم تولید شده توسط میکروارگانیسم ها

دسته دیگری از سموم در شرایط ویژه ایی از تولید وارد زنجیره غذایی مصرف می شوند ، مانند افلاتوکسین ها ، وسایر مایکوتوکسینهای که در صورت آلودگی مواد غذایی به کپکها و فراهم شدن رشد آنها سم سنتز شده و وارد بدن می شود و یا هیستامین ها که در صورت آلودگی ماهی به گونه ایی ویزه ایی از میکروارگانیسم ها رشد انها ، اسید امینه هیستدین ( که ازجمله امینو اسیدهای ضروری در دوران شیرخوراگی می باشد ) پیکر ماهی تبدیل به هیستامین آلرژی زا میشود .

سموم ناشی از محیط زیست

محیط زیست عامل دیگری است که می تواند موجب الودگی های شیمیایی مواد غذایی شود. در کشورهایی که فاضلاب کارخانه های صنعتی وارد دریا ، رودخانه ، یا مزارع کشاورزی میشود ممکن است مقادیری فلزات سنگین نظیر سرب ، جیوه ، مس ، کادمیوم و … وارد چرخه غذایی مردم ساکن در منطقه گردد.

مسمومیت دی اکسین ها

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت نگهداری مواد غذایی بوسیله انجماد
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی