پاورپوینت سقف های فضایی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت سقف های فضایی دارای 13 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعریف سازه فضایی

تاریخچه

سقف زنبوره‌اي نوعي سازه فضايي

شيوه ساخت

اتصالات قاب‌های فضایی

 تعریف سازه فضایی

یک سازه فضایی را می‌توان بصورت یک سیستم سازه‌ای در نظر گرفت که از عضوهای خطی تشکیل شده است و طرز قرارگیری آنها به گونه‌ای است که بارها به صورت سه بعدی منتقل می‌شوند. در بعضی موارد، ممکن است دو بعدی نیز باشند. یک سازه فضایی اغلب شکل سطحی صاف یا منحنی گونه را به خود می‌گیرند. واژه قاب فضایی مخصوص سازه‌هایی ا ست که ا تصالات صلب دارند.

تاریخچه

شاید قدیمی‌ترین نمونه‌ها از آنچه امروزه به عنوان قاب فضایی می‌شناسیم (که دارای امتیاز‌هایی نظیر سبکی، مقاومت، سه بعدی، امکان تولید انبوه و اجرا به روش سازه‌های مدولار می‌باشد) توسط مخترع تلفن، الکساندر گراهام بل (1922- 1847) رواج یافت. در دهه اول قرن 20 او خرپاهای فضایی مرکب از قطعات 4 وجهی و 8 وجهی را آزمایش کرد. گراهام بل خصوصیات دو گانه مقاومت بالا و سبکی وزن را با فرم‌های 4 وجهی سه بعدی صلب به نمایش گذاشت و از آنها در بسیاری از پروژه‌هایش استفاده کرد. با وجود پیشرفت حاصل از تلاش‌های گراهام بل در زمینه خرپاهای فضایی سه بعدی سبک وزن در اوایل قرن 20، تا قبل از معرفی سیستم مرو (MERO) در سال 1943، این خرپاها در معماری کاربردی نداشتند. این اولین سیستم شبکه فضایی بود که به صورت گسترده در دسترس معماران و مهندسان قرار گرفت و توسط دکتر مکس منگرینگ هوسن (88- 1903) معرفی شد.‍

این سیستم، هنوز هم رایج‌ترین روش در ساخت خرپاهای فضایی است، شامل اعضای لوله‌ای منفرد و اتصالاتی از نوع پیوندهای کروی (گوی سان) است. عمومیت استفاده از این سیستم تا به امروز ادامه دارد؛‍‍ زیرا علاوه بر زیبایی سازه‌ای می‌تواند به اشکال گوناگون و با سیستم‌های متنوع، متشکل از پیوند‌های کروی و لوله‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

سقف زنبوره‌اي نوعي سازه فضايي

در اين سقف سازي از قطعات فولادي مانند هرم‌هاي معكوس استفاده مي‌شود كه در سطح زمين صاف، قطعات مونتاژ خواهد شد. در ادامه به ذكر شيوه ساخت آن اشاره مي‌گردد.

شيوه ساخت

1- چهار عضو مورب هرم كه عموماً لوله هستند و انتهای دو سر آن‌ها رزوه است، در يك نقطه به چهارسو (كه اصطلاحاً “كوپلر” گفته مي شود)، پیچ می‌شوند.

2- عضوهاي مورب لوله‌ای، از ناحيه بالا به كلاف نبشي كه در ابعاد 120×120 سانتي متر ساخته شده است، جوش مي شود. ارتفاع هرم تشكيل شده از پنج عضو، بين 73 تا 120 سانتي متر نسبت به كاربري‌هاي مختلف از طول دهانه خواهد بود.

3- عناصر هرمي كه از كلاف نبشي و لوله‌ها به وجود مي آيند، در كنار يكديگر قرار گرفته و توسط قطعات ديگري از لوله به شكل افقي و عمودي به چهارسو، پيچ شده و سبب يكپارچگي لوله‌ها از ناحيه زيرين مي شود. ضمناً از ناحيه سر نبشي‌هاي همجوار نيز به يكديگر جوش خواهند شد.

توجه 1 : از تكرار قطعات در جوار يكديگر و اتصالات، بُعدي از سقف زنبوره اي ساخته شده كه در بين ستون‌ها نصب مي‌گردد.

قابل ذكر است كه از ايجاد قطعات مذكور، مي توان تا 33 متر دهانه را از دو طرف پوشش داد. معمولاً قطعاتي كه به شكل پيش ساخته در ابعاد گسترده تهيه شده اند، توسط چندین جرثقیل در حالت متعادل بالا برده مي شود و در بين ستون‌ها با فاصله زياد در دهانه مياني، قرار داده شده و اتصالات در نواحي استقرار داده شده و اتصالات در نواحي استقرار با ستون‌ها (كه در مواردي ستون‌هاي قطور لوله اي از فولاد مي باشند)، در روش كرپي قطور فولادي و متصل به ستون اجرا مي شود.

توجه 2 : ستون‌ها در كنار يكديگر با فاصله مشخص در دو رديف اجرا شده و فضاي دهانه‌اي را تشكيل مي‌دهد. در مواردي، در اين دهانه‌ها، با اتصالات مفصلي متصل به ستون و قفل مياني و با كابل كشي ضربدري، مي‌توان اصول مهار سازي و ضد زلزله در سازه را نيز به وجود آورد.

اتصالات قاب‌های فضایی

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی