پاورپوینت روش تحقیق در علوم انسانی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت روش تحقیق در علوم انسانی دارای 211 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات

فصل دوم: انواع تحقیق

فصل سوم: انتخاب تعریف و بیان مسئله و موضوع تحقیق

فصل چهارم: تدوین فرضیه

فصل  پنجم: نمونه گیری

فصل ششم: ابزار سنجش و گرداوری اطلاعات

فصل هفتم: روش های گرد آوری اطلاعات

فصل هشتم: کدگذاری ،استخراج ، طبقه بندی داده ها

فصل نهم: تجزیه و تحلیل داده ها و استنتاج

فصل دهم: تنظیم و تدوین گزارش تحقیق

فصل یازدهم: تهیه و تنظیم طرح تحقیق

فصل دوازدهم: تهیه و تنظیم مقاله علمی

هدف تحقیق علمی

هدف اصلی تحقیق علمی ، معلوم کردن مساله یا مجهولی است که در ذهن محقق شروع می شود.

بررسی و ارزیابی گزاره ها و نظریه ها

ارائه گزاره کلی و نظریه جدید

حل مساله یا مشکل و یافتن پاسخ برای مجهول ذهنی.

هدف از آموزش روش تحقیق علمی

فراگیری روش وصول به حقایق و کشف مجهولات

کسب مهارت لازم برای اجرای پروژه های تحقیقاتی

کسب مهارت لازم برای تهیه پایان نامه های تحصیلی

ویژگی ها و قواعد تحقیق علمی

توسعه ای بودن

قابلیت بررسی داشتن

نظم داشتن

تخصص طلبی

قابلیت تعمیم

دقت طلبی

واقعی بودن

قاعده تجاهل

صبر طلبی

جرئت طلبی

نیاز به مدیریت واحد

رعایت اصل بی طرفی

اجتهادی بودن تحقیق

اتکا بر اطلاعات دست اول

مراحل کاربرد امار در تحقیق

مرحله نمونه گیری

مرحله گردآوری و طبقه بندی اطلاعات

مرحله تجزیه و تحلیل اطلاعات

تبیین و نمایش نتایج تحقیق

جایگاه رایانه در تحقیقات علمی

مطالعه سوابق و ادبیات موضوع تحقیق

طبقه بندی داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها

تنظیم و نگارش گزارش تحقیق

تعریف علم

علم در لغت به معنی یقین،معرفت و دانش است.

علم در معنای عام knowledgeو در معنای خاصscience

از دید انیشتین:علم کوششی است برای تطبیق تجربه،حسی نامنظم و متنوع به یک سیستم فکری که منطقا متحد الشکل باشد.

تعریف نظریه

کوششی است عملی در راه جمع آوری شواهد و یافته های تجربی و برقرار کردن همبستگی بین این یافته ها و تبیین آنها از طریق استقرا بدون به کار بردن هرگونه تصورات و تخیلات و توضیحات بر مشاهدات تجربی

انواع نظریه

1.نظریه های تبیینی

2.نظریه های تجویزی و توصیه ای

استدلال و انواع آن

استدلال را تمسک فکر به معلومات به منظور کشف مجهولات تعریف کرده اند.

سه نوع استدلال وجود دارد

استقرایی

قیاسی

تمثیل

متغیرها

متغیر به ویژگی یا صفت یا عملی اطلاق می شود ،که بین افراد جامعه مشترک بوده و می تواند مقادیر کمی و ارزش های متفاوتی داشته باشد

تقسیم بندی متغیرها

براساس ارزش

بر اساس رابطه

بر اساس نقش

بر اساس گزینه

متغیرهای جانبی

تعریف تحقیق

فرآیندی است برنامه ریزی شده ،هوشیارانه،نظام مند و قابل اعتماد برای یافتن حقایق و فهم عمیق مسائل

مراحل فرآیند تحقیق علمی

انتخاب،تحلیل وتبیین مساله تحقیق

گزینش،طراحی و تشریح روش های کار

گردآوری اطلاعات و داده ها

طبقه بندی و تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها

تدوین گزارش تحقیق

تحقیق توصیفی

در این نوع تحقیقات محقق به دنبال چیستی و چگونه بودن موضوع است و می خواهد بداند ماهیت پدیده ،متغیر،شی یا مطلب چیست و چگونه است. وضع موجود را بررسی می کند و به توصیف نظام مند وضعیت فعلی می پردازد.

تحقیقات توصیفی هم جنبه مبنایی دارند و هم جنبه کاربردی

اینگونه تحقیقات از نظر شیوه نگرش و پرداختن به مساله تحقیق به دو دسته محض و تحلیلی تقسیم می شوند.

به طور کلی این تحقیقات به سه دسته تقسیم می شوند:

زمینه یاب یا پهنانگر

موردی یا ژرفانگر(قوم نگاری)

تحلیل محتوا

چند نمونه تحقیق توصیفی

بررسی وضعیت کارکنان یک اداره

بررسی وضعیت اقتصادی یک روستا

مطالعه سطح علمی یک دانشگاه یا موسسه

تحقیق تاریخی

این نوع تحقیق با استفاده از اسناد و مدارک معتبر انجام می شود،تا از این طریق بتوان ویژگی های عمومی و مشترک پدیده ها و حوادث تاریخی و دلایل بروز آن ها را تبیین کرد.

منابع تحقیق:

منابع مکتوب مثل سنگ نوشته ها ،کتیبه ها،شجره نامه هاو…

منابع شفاهی مثل مصاحبه ها ،سخنرانی ها،مذاکرات و گفتگوهاو…

منابع تصویری مثل تابلوهای نقاشی،عکس ها،فیلم هاو…

منابع ساختمانی مثل کاخها،پل ها،جاده ها و…

منابع مادی و ابزاری مثل وسایل حمل ونقل،ظروف،سکه هاو…

اسناد الکترونیکی مثل حافظه ی رایانه،دیسکتها،جعبه های اطلاعاتی و…

دلایل ضعف تحقیقات تاریخی:

محقق در صحنه حضور ندارد و نمی تواند متغیرها را شناسایی و کنترل کند.

امکان تهیه مدارک کافی وجود نداردو برای به نتیجه رساندن تحقیق باید به حدس و گمان و تفسیر شخصی متوسل شد.

بعضی از منابع کسب اطلاعات مانند نقل قول های سینه به سینه سندیت و اعتبار ندارند.

تحقیق علی (پس رویدادی)

در اینگونه تحقیقات ،کشف علتها یا عوامل بروز یک رویداد یا حادثه یا پدیده مورد نظر است.

تحقیقات علی معمولا از نوع کاربردی هستند و نتایج آنها برای جلوگیری از تکرار حوادث و وقایع نامطلوب ،یا توسعه وقایع و حوادث مطلوب مورد نظر است.

یک تحقیق علی زمانی است که محقق سه دسته متغیر یا عامل را که در بروز حادثه موثر بوده اند را شناسایی کند:

متغیرهای اصلی که نقش موثر و مثبتی در بروز پدیده داشته اند.

متغیرهایی که نقش بازدارنده و منفی در بروز پدیده داشته اند.

متغیرهای زمینه ساز که هموارکننده ی راه برای اثرگذاری متغیرهای اصلی بوده و از خاصیت تسهیل کنندگی برخوردار بوده اند.

چند نمونه تحقیق علی:

علل افزایش فقر

علل افزایش فساد اجتماعی

علل انگیزه دانشجویان به درس خواندن

تحقیق همبستگی یا همخوانی

این تحقیقات برای کسب اطلاع از وجود رابطه بین متغیرها انجام می پذیرد اما الزاما کشف رابطه علت و معلولی مد نظر نیست.

همبستگی به دو شکل وجود دارد:مثبت و منفی

همبستگی مثبت:جهت تغییر در یک متغیر با جهت تغییر در متغیر دیگر همسو باشد.

همبستگی منفی:جهت تغییرات یک متغیر با جهت تغییرات متغیر دیگر همسو نباشد.

چند نمونه تحقیق همبستگی

سنجش همبستگی بین میزان نزولات جوی و تولید محصول کشاورزی

سنجش همبستگی بین تغییرات مصرف با قیمت کالاها در جامعه

رابطه نمرات تحصیل دبیرستان با نمرات دانشگاه در یک جامعه آماری

تحقیق تجربی

این تحقیقات بر اساس کنترل متغیرها و مشاهده پدیده ها و سنجش رابطه علت و معلولی بین متغیرها و حضور فعال محقق در صحنه آزمایش شناخته می شوند.

شرایط ضروری یک تحقیق تجربی

کنترل

انتخاب تصادفی

تکرار آزمایش

قابلیت تعمیم

اعتبار تحقیق آزمایشی:1اعتبار درونی2.اعتبار بیرونی

انواع متغیرهای مزاحم

رخدادهای همزمان با انجام دادن تحقیق

اجرای پیش آزمون

تغییر در روش ها و وسایل اندازه گیری

تغییرات روانی و فیزیولوژیکی

افت آزمودنی ها

اقدامات لازم جهت کاهش اثر یا حذف متغیرهای مزاحم

حذف متغیرها

همتا کردن موارد

معادل و هم تراز کردن موارد

تحلیل واریانس

گزینش تصادفی

روش ها و طرح های اجرای تحقیق تجربی:

آزمایش با استفاده از یک گروه آزمودنی

آزمایش با استفاده از دو گروه(شاهد و آزمایش)

آزمایش با استفاده از چند گروه

آزمایش با استفاده از روش تکرار آزمون

چند نمونه تحقیق تجربی:

تاثیر استراحت و خواب و یا تغذیه بین روز در کارایی کارکنان یک سازمان

تاثیر ورزش در یادگیری دانش آموزان

مقایسه دو روش تدریس یک درس مشخص و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی شاگردان

انتخاب تعریف و بیان مسئله و موضوع تحقیق

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت انواع تحقیق
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی