پاورپوینت روش تحقيق با رويكردي به پايان نامه نويسي

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت روش تحقيق با رويكردي به پايان نامه نويسي دارای 357 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: طرح تحقيق / كليات

فصل دوم: ضرورت مروري بر ادبيات موضوع

فصل سوم: آشنايي با قلمرو مكاني تحقيق (جامعه آماري)

فصل چهارم: روش تحقيق

فصل پنجم: داده هاي تحقيق وتجزيه وتحليل آنها

فصل ششم: خلاصه تحقيق وپيشنهادها

منابع

كتاب شناسي فارسي

آذر، عا دل “ تبيين آماري فرضيات درپژوهشها ي مديريتي- رفتا ري” دانشگاه تهران ، دانشكده مديريت ، دانش مديريت “، ش26، پاييز1373

2-احمدي گيوي ،حسن “آيين پژوهش ومرجع شناسي “

مؤسسه نشرهما ، 1373

خليلي شوريني،سياوش “ روشهاي تحقيق درعلوم انساني” مؤسسه انتشارات يا د واره كتاب ، ج اول ،1375

كتاب شناسي انگليسي

1-Alreck, Pamela L.Settle, Robert B.(1995)

“The Survey Research Handbook” (IRWIN)

Baker,Therese  L.(1988) “Doing Social Research” Mc Grew-Hill International Editions.

3-Caryer,Pat(1996)”The Students Guide to Success” Open uni. Press.

مقدمه

معمولاً در مقدمه، دانشجو سعي مي كند باآوردن مطالبي براي خواننده ذهنيت مناسبي را دررابطه با كليت تحقيق ايجاد نمايد .

مقدمه نبايد بيش از حد طولاني ودر برگيرنده مطالب حاشيه اي وغير مرتبط باشد.

با توجه به اينكه هدف از تهيه فصل اول ،آشنا ساختن خواننده با كليات تحقيق مي باشد لذا معمولا براي قسمت مقدمه بين 1تا3  صفحه رادرنظر مي گيرند.

بيان مساله(پرسش آغازي تحقيق)

بيان خوب يك مساله،اطلاعات زير را ارائه مي كند:

اهميت مساله

محدود شدگي مساله دريك حوزه تخصصي

اطلاعات كلي در باره تحقيقات انجام شده

چارچوبي براي ارائه نتايج تحقيق

مشكلات موجود در سازمان

قلمرو هاي موردنظر مديريت براي بهبود

قلمروهاي نظري كه پژوهشگران تحقيقات بنيادي بايد با نظريه هايشان آن را مشخص تر ومحدودتر كنند

تعريف تمامي متغيرهاي مرتبط اعم از متغيرهاي مفهومي يا عملياتي

ويژگيهاي بيانه مساله تحقيق(پرسش آغازي)

1-واضح،روشن،محدود وشفاف بودن (رعايت اصل تحديد مساله)

2-امكان بررسي داشتن ( اجراي فرايند تحقيق روي آن)

3-عدم تاكيد بر قضاوت هاي اخلاقي ،ارزشي وفلسفي

4-مطرح نكردن پيش بيني هاي كلي

5-به صورت سوالي مطرح شدن

6-توجه به رابطه بين حداقل دومتغير كلي

7-وجود داشتن امكان اندازه گيري متغيرها

نكاتي درانتخاب مسائل تحقيقاتي

خودداري از دوباره كاري در تحقيقات

مهم بودن مساله تحقيق وارزش بررسي آن

علاقه مندي ،كنجكاوي وكشش علمي براي شناخت آن

آموزش،شرايط وكيفيات فردي شخص محقق

فراهم بودن اطلاعات براي سنجش و عملي بودن روش تحقيق

وجود وسايل وامكانات مورد نياز تحقيق

امكان همياري وهمكاري در انجام تحقيق بين واحدها وافراد ذيربط

فراهم بودن بودجه تحقيق و استفاده احتمالي از آن

پيش بيني مشكلات ،موانع ،رويدادها وخسارات احتمالي در رابطه با تحقيق

وجود زمان لازم براي تحقيق

چگونگي ارزيابي مساله تحقيق

1-آيا زمينه مساله،گستردگي وويژگيهاي آن با توجه به پيشينه تحقيق بيان شده است ؟

2-آيا مساله،دامنه مطالعه را محدود ميكند؟

3-آيا مساله،قلمرو علمي تحقيق را مشخص ميكند؟

4-آيااهميت مساله بر حسب يك يا چند ملاك زير بررسي شده است؟

الف – دستيابي به يك شيوه نو در اجراي امور

ب – تدوي يك نظريه

ج – عموميت بخشيدن وگسترش دانش ونظريه هاي علمي

د – پاسخ گويي به مسائل جامعه

ه – پيشبرد روش شناسي در تحقيق

5-آيا مي توان پيرامون آن فرضيه هايي مطرح كرد؟

6-آيا فرضيه هايي تحقيق ، روش تحقيق را جهت مي دهد؟

7- آيا متغيرهاي پژوهش درآ ن مشخص است ؟

8- آيا تعريف عملياتي متغيرهاي آن امكان پذير است؟

خطاها در هنگام انتخاب مساله

دالن معتقد است دانشجويان وپژوهشگران  هنگام انتخاب مساله مرتكب چهار اشتباه مي شوند:

مساله اي را بدون تحليل جنبه هاي مختلف آن ،شتابزده انتخاب مي كنند.

بدون مطالعه منابع مرتبط با موضوع ،اقدام به انتخاب مساله مي نمايند.

قبل از انتخاب مساله پژوهشي ،روش اجراي تحقيق را مشخص مي كنند.

به جاي تعريف د قيق وروشن مفاهيم موجود درمسا له، آنرابه صورت كلي توصيف مي كنند.

1-راه هاي انتخاب موضوع تحقيق

تجارب شخصي

كنجكاوي در اطلاعات منتشره ازسوي رسانه ها

بهره گيري ازدانش قلمرو تخصصي

تمايل به حل مساله

فرصت ها وتهديدات پيش آمده

ارزش هاي فردي

وقايع زندگي روزمره

6-1-مفهوم چيست ؟

مفهوم يكي از مهمترين نمادها درزبان ،بويژه دررابطه با پژوهش علمي است.

مفهوم را مي توان انتزاع يا تجريد رويدادهاي مشاهده پذير دانست، بدين معنا كه بيانگر يك چيز، ويژگي ، يا پديده بخصوصي است .

مفهوم انتزاعي از رويدادهاي قابل مشاهده است كه معرف شباهت ها يا جنبه هاي مشترك ميان آنها است .

انواع مفاهيم

1-مفهوم نظري :

ازهرگونه شرايط زماني ومكاني خاص مستقل هستند وبه توصيف موجوديتهاي غير قابل مشاهده مي پردازند،مانند وطن ،عاطفه وارتباط .

2-مفهوم تجربي:

قابل اندازه گيري هستند وبراساس فعاليتهاي حسي وبه صورت عيني وبا حداقل كوشش ساخته مي شوند،واقعي ،ملموس ياتجربي هستند،مانند انسان ،خانه وگربه .

روشهاي توسعه مفاهيم

توسعه وگسترش يا ادراك يك مفهوم نظري “توضيح” ناميده مي شود.از مفاهيم نظري به عنوان وسايل تفكر استفاده مي شود.

توسعه وگسترش يا ادراك يك مفهوم تجربي  “تعريف”  ناميده مي شود. مفاهيم  تجربي ،ابزاري هستند كه از

طريق آنها آزمون تفكر از مشاهده استفاده مي شود.

ملاكهاي ارزشيابي مفاهيم نظري

60,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی