پاورپوینت روان شناسي رشد

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت روان شناسي رشد  دارای 188 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: فرآيند و مسائل روز در رشد و تكامل

فصل دوم: روشهاى مطالعه رشد و تكامل آدمى

فصل سوم: اصول رشد و تكامل آدمي

فصل چهارم: مباني الگوي رشد، آغاز زندگي

فصل پنجم: رشد و نمو بدني

فصل ششم: رشد و تكامل حسي – حركتي

فصل هفتم: رشد و تكامل گويايي زبان

فصل هشتم: رشد و تكامل هيجاني و عاطفي

فصل نهم: رشد و تكامل اجتماعي و مسائل سازگاري اجتماعي

فصل دهم: رشد و تكامل عقلي (ذهني ) يا شناختي

فصل یازدهم: رشد و تكامل بازي و خلاقيت

فصل دوازدهم: رشد و تكامل اخلاقي

فرآيندهاي رشد و تكامل

هر يك از ما فردي است بي همتا. افكار، احساسات، و رفتارهاي يك فرد به خودش اختصاص دارند و اگر چه شبيه همسالانش به نظر مي رسد. زيرا داراي همان دستگاههاي زيستي است كه ديگران دارند يعني مغز، چشم، قلب و … دارد.

همچنين، هر فرد مانند اشخاص ديگر ذهني دارد، ميانديشد و استدلال مي كند و به ياد مي آورد. و نيز مانند ديگران تجربه هاي اجتماعي با مردم دارد. همه ما در خانواده بزرگ شده ايم و با همسالان و دوستان خود روابطي داريم، و اكثر ما سالهاي زيادي از عمرش را در مدرسه گذرانده است.

مسائل روز در رشد و تكامل

پرسش از تغيير كيفي در دوران كودكي

پرسش از مشكلات يا مسائل مراحل رشد و تكامل

پرسش درباره پيوستگي و ناپيوستگي در رشد و نمو كه داراي سه بعد است

نفوذهاي اجتماعي در مطالعه رشد و تكامل كودك

سالهاست كه مطالعه رشد و تكامل كودك، بيش از اينكه يك امر انتزاعي و نظري محض باشد، به صورت امري اجتماعي در آمده است. و روان شناسان ردش به چگونگي توصيف و تبيين رشد و تكامل اكتفا نمي كنند بلكه مي كوشند اطلاعات زيادي درباره رشد و نمو كودكان بدست آورند، همچنين مي خواهند چگونگي كنترل، تغيير، و بهتر ساختن رشد و نمو را دريابند.

ابعاد رشد و تكامل

ميدان روان شناسي رشد به سه بعد ظاهرا جداگانه تقسيم ميشود:

رشد و نمو بدني، شامل تغييرات بدني و رشد حركتي،

رشد و تكامل شناختي، شامل تفكر و زبان

رشد و تكامل اجتماعي – عاطفي، شامل شخصيت و روابط با اشخاص ديگر.

علل رشد و تكامل

* آيا رشد و نمو از نيروهاي فطري و دروني يعني « طبيعت » ناشي مي شود؟

* يا معلول و محصول نيروهاي محيطي يا بيروني يعني پرورش است؟

* و يا رشد و نمو از تعامل نيروهاي دروني ( فطري ) و بيروني ( محيطي ) نتيجه ميشود؟

روش مشاهده‏

مشاهده شامل ادراك حسى است: ديدن، شنيدن، لمس كردن، يا بوئيدن. همچنين، استفاده از وسايل گوناگون براى مشاهده را در برمى‏گيرد. مشاهده دقيق از ضروريات هر تحقيق علمى است.

شرايط لازم اينگونه مشاهده از اين قرارند:

الف. اعضاى حسى طبيعى و سالم

ب. باليدگى ذهنى

پ. كمك ابزارهاى فيزيكى

ت. شرايط خاص شخصى، زمانى و مكانى براى مشاهده

ث. شناخت ميدان

گرايش كودك نسبت به تغيير اعم از مساعد و نامساعد از عوامل متعددي متاثر ميشود:‌

1. آگاهي كودك از تغيير

2. چگونگي تاثير تغيير در رفتار

3.تاثيرات گرايشهاي اجتماعي

4.تاثير چگونگي تغيير اندام ظاهري كودك در گرايشهاي اجتماعي

5. تاثير گرايشهاي فرهنگي در شيوه برخورد مردم با كودكاني كه در ظاهر و رفتار خود تغييرات رشد و تكاملي پيدا ميكنند.

چرا پايه هاي نخستين رشد و تكامل آدمي مهم است؟

يادگيري و تجربه در رشد و بزرگ شدن كودك، نقش مهمي دارند وگرايشهاي او عمدتا تحت تاثير آنها قرار دارند.

به اين سبب كه همين پايه‏هاى اوليه منشأ پيدايش و رشد الگوهاى عادى (عادتها) مى‏باشند كه در سازگاريهاى شخصى و اجتماعى كودكان در طول زندگى اثر مى‏گذارند.

به اين دليل كه الگوهاى گرايشى و رفتارى، اعم از خوب و بد در دوران كودكى پى‏ريزى مى‏شوند و برخلاف عقيده عامه، تقريباً پايدار خواهند بود.

بديهى است كه هرگونه تغيير در آغاز زندگى آسانتر از ساير مراحل آن است بنابراين، شخصيت مربيان اوليه (والدين، معلمان) كودك بسيار مهم است. اين نيز اهميت مسئوليت سنگين مراكز تربيت مربى يا معلم را روشن مى‏كند.

مباني الگوي رشد، آغاز زندگي

زندگى هر موجود زنده در يك لحظه غير قابل پيش‏بينى آغاز مى‏شود، و در يك لحظه غيرقابل پيش‏بينى پايان مى‏يابد كه خود او در هيچ يك از اين دو لحظه اختيارى ندارد و نمى‏داند چه سرنوشتى يا آينده‏اى در پيش دارد. لحظه آغاز زندگى، لحظه انعقاد نطفه در رحم است.

اين دوره از زندگى در آدمى معمولاً 279 يا 280 روز طول مى‏كشد كه دو هفته اول آنرا «مرحله بارورى» يا «مرحله نطفه‏اى» نامند. مهمترين فرايند رشد و تكاملى در طول اين مرحله تقسيم سلول است .

شش هفته بعد را «مرحله رويانى» يا «مرحله پيش جنينى» خوانند كه با تفكيك و اختصاصى‏   شدن سلول مشخص مى‏شود. بدين‏معنا كه بعضى از سلولها به صورت بافت عصبى در مى‏آيند، برخى عضله يا استخوان را تشكيل مى‏دهند، و گروهى نيز براى كنشهاى ويژه اختصاص مى‏يابند.

مثلاً سلولهاى عصبى مخصوص دستگاه بينايى از سلولهاى خاص پوست متفاوت مى‏شوند. با پايان يافتن مرحله رويانى، ضربان قلب و كنش مغز (هنوز به شكل بسيار ساده) و مقدمات بسيارى از اندامهاى (سيستمهاى) عضوى ديگر آغاز مى‏شود. هفت ماه پايانى زندگى پيش از تولد را «مرحله جنينى» گويند. اين دوره بيش از آنكه ساختهاى تازه‏اى در جنين بوجود آيند زمان نضج و نمو است.

خصايص مهم مرحله پيش از تولد را مى‏توان چنين خلاصه كرد:

استعداد موروثى

رشد و نمو سريع

تأثير شرايط در رشد و تكامل پيش از تولد

گرايش اشخاص مهم

عوامل مؤثر در رشد و تكامل پيش از تولد

100,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب روان شناسي رشد 1
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی