پاورپوینت خلاصه كتاب عكاسي هنر ميان مايه

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت خلاصه كتاب عكاسي هنر ميان مايه دارای 68 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

پيش گفتار

بخش اول :آيين اتحاد و تفاوتهاي پرورده

مشق عكاسي به مثابه شاخص و ابزار يكپارچگي

مناسبت هاي مشق عكاسي و عكاسي مناسبتي

هواخواهان يا هنجار گريزها

تمايزهاي طبقاتي

نگرش كارمندان به عكاسي

فصل دوم تعريف اجتماعي عكاسي پير بورديو

سليقه ناپرورده

پايگان مشروعيتها

بخش دوم بلند پروازي هاي زيباشناسانه و آرمانهاي اجتماعي

ناشكيبايي در برابر محدوديتها

شكيبايي در برابر مشكلات حرفه ي عكاسي

فصل 4 : هنر مكانيكي ، هنر طبيعي : هنرمندان عكاس ، ژان كلود شامبوردون
آفرينش نامطمئن و زيبا شناسي اختياري

يادآوري زيباشناسانه ي گذشته ها و مرتبه ي اجتماعي

فصل پنجم :حرفه اي ها يا برگزيدگان : عكاسان حرفه اي  (بولتانسكي و شامبوردون)
رفتار شايسته :عكاسان و موفقيت

پيش گفتار متن فارسي

پژوهش بورديو درباره عكاسي بخشي از نظريه او درباره سرمايه فرهنگي است كه همراه سرمايه نمادين ، سرمايه اقتصادي و سرمايه اجتماعي ، پايگاه اجتماعي را مي سازند .

از نظر او مهمترين عامل در حفظ و تداوم پايگاه اجتماعي فرد ، انتقال سرمايه فرهنگي است .كه عمدتا با ابزار آموزش و پرورش و آموزش عالي به دست مي آيد كه البته طبقات حاكم نيز با اين ابزار  به بازتوليد و تثبيت موقعيت خود در جامعه مي پردازند.

نظريه لايه بندي اجتماعي بورديو در ادامه نظريه ي وبر است .

از نظر بورديو افرادامروزه وجه تمايز خود را نه در عوامل اقتصادي و شغلي بلكه بر پايه سليقه هاي فرهنگي ، مصرف و گذران اوقات فراغت مي بينند

هرچندروند همانندي سبكهاي زندگي به چشم مي خورد امادر نظريه بورديو ، تفاوتها وجود دارندو سرمايه فرهنگي ابزاري است نزد طبقات بالاي جامعه براي حفظ نابرابريهاي اقتصادي ، سياسي و اجنماعي.

هنر ميان مايه كه از هنر نخبگان جداست و متعلق به طبقه متوسط است كه مابيت نخبگان و عوام قرار مي گيرند .

نخستين نقد فرهنگ انبوه به مكتب فرانكفورت تعلق داشت كه معتقد بودند فرهنگ انبوه منحط است و برتري با هنرهاي زيبا و فرهنگ عالي است .

در نظريه بورديو ترجيحهاي فرهنگي بسته به پس زمينه ي طبقاتي است .

پيش گفتار

آيا عكاسي ماده خام جامعه شناسي مي تواند باشد؟وبر بر آن است كه ارزش و اهميت يك موضوع به منافع محقق بستگي دارد .

بورديو عنوان مي كند كه پيشرفتهاي چشمگير در علوم اجتماعي در سايه روش شناسي تلقي واقعيتهاي اجتماعي به مثابه ي شرايط حاكم به دست آمده اند .

او به شهود گرايي انتقاد مي كند و مي گويد كه جامعه شناسي به عنوان يك علم عيني تعريف مي شود و دليلش هم وجود روابط بيروني است كه ضروري و مستقل از خواستهاي فردي و شايد ناخود آگاهند( يعني با يك تامل ساده قابل درك نيستند) .

از آنجا كه سوژه ها معناي كل رفتارشان را به صورت آگاهانه و بي واسطه در اختيار ندارند و از آنجا كه كنشهايشان همواره معاني اي بيش از آنچه بدانند يا بخواهند را در بر مي گيرد ، بنابراين جامعه شناسي نمي تواندعلمي كاملا درون نگر باشد كه با روي آوردن به تجربه ي ذهني به سادگي به قطعيت مطلق برسد .

البته ذهنيت گرايي در كنار عينيت به كار مي رود چرا كه تجربه معناها بخشي از كل معناي تجربه است ، جامعه شناسي كمترين ترديد را نسبت به ذهنيت گرايي دارد و مفاهيم بينابيني و مفاهيمي چون از خود بيگانگي ، نگرش يا خلقيات مردم كه واسطه ميان امر عيني و امر ذهني هستند ، تكيه مي كند .

وظيفه اين جامعه شناسي ساخت نظامي از روابط است كه هم معناي عيني كنشهايي را كه با قواعد سنجش پذير مطابق هستند و هم پيوندهاي خاصي را كه بايد سوژه ها با شرايط عيني وجودشان و معناي عيني رفتارشان داشته باشند شامل مي شود ، يعني همان معنايي كه اين سوژه ها را درتملك خود مي گيرد زيرا ديگر از تملك آنها خارج شده است .

سه مقطع  اين فرايند علمي : 1- تجربه زيسته بي واسطه كه 2- از راه ترجمانهايي شناخته مي شود كه به همان ميزان كه معناي عيني را آشكار مي كنند ، پنهانش نيز مي دارند و 3- به تحليل معاني عيني و شرايط اجتماعيي اشاره دارد كه وجود آن معاني را ممكن مي سازد . منظور همان تحليلي است كه نيازمند ايجاد رابطه ميان كنشگرها و معناي عيني كنشهايشان است .

آينده نگري طبقاتي چيزي نيست جز همين تجربه در متداول ترين معنايش كه بي درنگ مشخص مي كند كه آيا داشتن آرزو يا بلند پروازي معقول است يا نامعقول.

همه چيز به گونه اي پيش مي رود كه گويي سايه ي شرايط عيني همواره درون مرزهاي آگاهي راه مي يايد.

عكاسي بر خلاف فعاليتهاي شاق فرهنگي  نه مستلزم فرهنگ روابط آكادميك است و نه  نياز به كار آموزي ها ي خاص دارد .

هرچند توليد تصوير به خودكار بودن دوربين مربوط است اما ثبت تصوير بر اساس گزينش است كه در گزينش هم زيباشناسي و اخلاق دخيلند .

نيچه مي گويد : هنرمند سوژه هايش را خود برمي گزيند و اين همان شيوه ي تمجيد او از سوژه است.

چنين است كه هر گروه اجتماعي  از ميان بينهايت عكسهايي كه به لحظ فني قابل ثبت هستند دامنه محدودي از سوژه ها و ژانرها و تركيب بندي را انتخاب مي كند.عكاسي با شكار صحنه ها آنها را آييني و جاودانه مي سازد .پيش پا افتاده ترين عكسها علاوه بر اهداف خاص عكاس ، بيانگر نظام آرايش ادراك ، تفكر و ارزش گذاري اي خواهد بود كه در بين تمامي اعضاي يك گروه مشترك است .

معنا و كاركردي كه به يك عكس اطلاق مي شود به سه چيز بستگي دارد: ساختار ، تمايز و بويژه به موقعيت آن  گروه در ساختار جامعه

معنايي كه فرد خرده بورژوا از عكاسي دارد بيانگر دو چيز است : 1- رابطه ي خرده بورژوازي با فرهنگ يعني با طبقات بالاتر(بورژوازي) كه امتياز فعاليتهاي فرهنگي برتر را در اختيار دارند و 2- رابطه خرده بورژوازي با طبقات كارگري كه مي خواهندبه هر قيمتي شده خودشان را از كارگران متمايز كنند .

 بخش اول :آيين اتحاد و تفاوتهاي پرورده

آلبوم عكسهاي خانوادگي همه را دور هم جمع مي كند ، آرامش را به خانه بر مي گرداند و باعث انسجام مي شود .

عكاسي به سرعت گسترش يافته است .

عكس گرفتن ، حفظ و نگاه كردن به آنها در 5 مورد به ارضاي صاحب عكس ختم مي شود : مقاومت در برابر گذشت زمان(جانشيني سحر آميز براي آنچه زمان تخريبش كرده ، جبران ناكاميهاي حافظه) ، برقراري ارتباط با ديگران و ابراز احساسات، خودشناسي(هنرمندي-اعتبارفني )، اعتبار اجتماعي (به دنبال مسافرتهاي پرهزينه) ،سرگرمي يا گريز از آشفتگي هاي ذهني روزمره .

روان شناس فقط به كشف اسباب رضايت و دلايل مي پردازد نه بررسي كاركردهاي اجتماعي اي كه در پس آن دلايل نهانند و تحققشان مايه هاي رضايت تعريف شده بيشتري را فراهم مي كند .عكاسي به سبب استفاده از معلول به جاي علت تابع قواعد اجتماعي بوده و پذيراي كاركردهاي اجتماعي است .

فعاليت عكاسي طبقه كارگر را تنها بر اساس محدوديتهاي مالي نبايد تحليل كرد بلكه براي شناخت كاركردي كه طبقه كارگر به عكاسي اطلاق مي كند بايد با ارتباط آنها با وضعيت طبقاتيشان آشنا شد .

تسليم شدن به فعاليتي ابتدايي  و نداشتن اشتياق به مشقي جدي تر باعث دروني سازي محدوديتهايي مي شود كه ناشي از موانع اقتصادي و نيز آگاهي فرد از اين امر است كه شكل ديگري از مشق وجود دارد كه براي براي او ناممكن اما براي ديگران ممكن است .

كارگران در مي يابند كه چگونه علاقه خود به پيشرفته ترين و پرهزينه ترين وسايل را كنترل كرده و از خريد نامقدور آنها اجتناب كنند .

روان شناسي انگيزشي اين پرسش را همچنان بي جواب مي گذارد كه عكاسي با اينكه  يك نياز اوليه و طبيعي را بر آورده نمي كند پس چرا اين همه همگاني و فراگير شده است ؟

مشق عكاسي به مثابه شاخص و ابزار يكپارچگي

جامعه شناسي در مقابل روان شناسي توان توجيه زواياي عكاسي را دارد.

بيش از دوسوم عكاسها  ، دنباله روهاي فصلي هستند

بين حضور كوركان در خانواده و داشتن دوربين عكاسي رابطه كاملا نزديكي وجود دارد ،در ضمن دور بين جز وسايل عمومي اعضاي خانواده است .

عكاسي به دليل كاردكردش دوام يافته است . كاركرد آن آييني كردن و جاودانه ساختن بهترين لحظه هاي زندگي خانوادگي و تحكيم يكپارچگي اعضاي خانواده است ، آن هم به واسطه ي تاكيد دوباره بر مفهوم خانواده و اتحادش .خانواده هم سوژه و هم ابژه عكاسي است .

عكاسي موفق به اجراي كاركردهايي شده است كه قبل از آن وجود داشتند ، يعني آييني كردن و جاودانه ساختن بخش مهمي از زندگي جمعي مثل عكس عروسي، براي همين خيلي سريع جاگير شد .

اگر بپذيريم كاركرد بزم احيا و بازسازي گروه است ، آنگاه خواهيم فهميد كه چرا عكس با آن پيوند نزديك دارد.

عروسي  مناسكي است براي تقدس بخشيدن به اتحاد دوگروه كه تحت تاثير دو فرد (عروس و داماد) قرار دارند  كه البته عكس در آن متعلق به بزرگترهاست

مراسمي كه در آن بچه ها كانون توجه هستند مراسم عشاي رباني است .

از سال 1945 به بعد است كه كودكان محل توجهند تا قبل از آن در آلبومها تقريبا عكسي از كودكان وجود نداشت . امروزه اين پايگان معكوس شده است .

عكاسي موضوع جامعه شناسي مي تواند باشد و هرگز نبايد به فن صرف يا زيباشناسي ناب عكاسي توجه شود .عكس فقط بايد بازنمودي را در اختيار بگذارد كه واقعي بوده و اطلاعات لازم براي شناسايي صحيح (سوژه) را دارا باشد .

عكس مراسم ازدواج يك جامعه نگاشت واقعي است و به اين لحاظ مورد خوانش قرار مي گيرد .

براي هر ميهمان عكس در حكم نشان افتخار است ، شاخص نفوذ اجتماعي و خاستگاه شهرت و اعتبار مقابل دوربين قرار گرفتن يعني گواهي دادن بر حضور آنچه بيننده عكس دريافت مي كند ، آدمها در مقابل آدمها نيست بلكه نقشهاي اجتماعي است . موضوع عكسها از موفقيت اجتماعي تا روابط بين آدمها مي تواند باشد

دهقانان ارزشهاي شهري اي را كه عكاسي بازنماييشان مي كند و منجر به نفي ارزشهاي دهقاني مي شود ، رد مي كنند .

انجام مشق عكاسي نسبت معكوسي با افزايش سن دارد ، اختلاف بين تعداد عكسهاي متعلق به مجردها و متاهلها با افزايش سن بيشتر مي شود . در اين ميان تعطيلات بهترين لحظه براي مشق عكاسي است .

در طبقات بالاي جامعه عكسهاي چشم اندار در تعطيلات جايگزين عكسهاي سنتي تعطيلات است كه تا حدودي مي تواند منجر به كاهش پيوندهاي ميان خانواده هسته اي و گسترده شود كه در تعطيلات تقويت مي شود .

فعاليت عكاسي با حضور كودكان ارتباط نزديكتري دارد زيرا تولد نوزاد يكپارچگي گروه را باعث مي كند و ثبت اين تصوير نيز اين يكپارچگي را تقويت مي كند .

تقويت پيوند اقوامي با پراكنش جغرافيايي توسط عكس بيشتر به انجام مي رسد تا نامه .

خود عكس معمولا چيزي نيست جز تصوير ذهني گروه از يكپارچگي خودش .

عكس همواره تا مرز يك نشانه محض فرود مي آيد و تنها براي كسي قابل فهم است كه كليدش را در اختيار داشته باشد .

عكس در غياب ديگر ابزار ، وظيفه جمع آوري ميراث خانواده را دارد .عكس خانوادگي به نوعي  به شورينگاي قوم آراندا شبيه است (شورينگا ، اشياي چوبي يا سنگي تزييني هستند كه جسم يكي از نياكان را بازنمايي مي كنند)

اين كالاها ويژگي مقدسشان را مرهون اين واقعيت هستند كه با شهادت راستين بر سرگذشت زمان طولاني و تداوم خانواده ، خود را به هويت اجتماعي آن خانواده كه همواره از استمرار زماني جدايي ناپذير است ، تخصيص داده اند

مناسبت هاي مشق عكاسي و عكاسي مناسبتي

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی