پاورپوینت خرافه گویی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت خرافه گویی دارای 33 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

آسيب شناسي پديده خرافه گرايي

نوع شناسي خرافات

شناسايي علل خرافه گرايي

بررسي پيامدهاي خرافات

گونه شناسي خرافه گرايي

تعيين اهميت موضوع و ضرورت بررسي آن

تعریف خرافه

خرافات ، جمع خرافه و در اصل به معناي حکايت‌هاي شب است ؛ امّا در تداول فارسي‌زبانان، به سخنان نامربوط ، پريشان و بي‌اساس که مبتنی بر منطق و دانش نباشدگفته مي‌شود.

بعبارت دیگر خرافه به معناي چيزي است كه واقعيت ندارد و ساخته ذهن و فكر انسان است كه پس از پيدايش به آن اهميت مي دهد و  براي آن  در زندگي خود اثر قائل مي شود، در صورتي كه هيچ گونه تاثيري در زندگي و حقايق هستي ندارد. نظير: فال گيري، سحر و جادو، سعد و نحس برخي از اماكن و امثال آن.

خرافات

براي بهتر فهميدن معناي خرافات و آثار آن در زندگي، پيش از هر چيز بايد با پيشينه اين کلمه و کاربردهاي آن آشنا شويم . در اين نوشتار مقصود ما از خرافات همان مفاهيم روزمره همچون رمالي ، انواع فال ها همچون فال قهوه و فال نخود ، فال تاروت ، فال آئينه،کف بيني ، ورد خواني ، جادو و جمبل و…است .

فالهای رایج:

فال قهوه :

شخص رمال بعد از نوشاندن یک فنجان قهوه به شخص، باقیمانده قهوه در کف فنجان را به صورت  وارونه روی نعلبکی قرار می دهد و سپس بر اساس تصاویری که در انتهای فنجان و نعلبکی نقش می بندد پیش بینی هایی درباره زندگی شخص صورت می گیرد و پیشنهادات و توصیه هایی به او داده می شود.

فال تاروت :

توسط ورق هایی که منقش به نقش هایی از طبیعت و یا نقش هایی مبهم می باشد صورت می گیرد که به صورت خورشید چینش می شود و ورق ها یکی در میان روی هم قرار می گیرند.

فال آئینه:

بنا بر ادعای رمالان ، عمدتا به همراهی اجنه صورت     می گیرد ، به این ترتیب که پس از قرار دادن یک شمع در مقابل آئینه و خواندن وردهایی توسط رمال،     نوشته هایی روی آئینه با مضمون زندگی شخصی فرد و راهکارهای مربوط به آن نقش می بندد.

فال نخود:

به این صورت انجام می شود که رمال پس از نیت کردن شخص متقاضی، نخودها را پرتاب می کند و سپس بر اساس اشکال هندسی شکل گرفته توسط نخودها ، پیش بینی هایی برای شخص صورت می گیرد.

ضرورت توجه به خرافه گرایی

خرافات از نظر اقتصادي تن پروري و بيهوده گري را گسترش مي دهند و از نظر اجتماعي موجب ضعف روحيه ي تلاش و کوشش در جامعه مي شوند و نوعي انفعال را در پيکره جامعه تزريق مي کنند.رواج خرافه گرايي براي جامعه بسيار مضر است و باعث مي شود مردم به رؤيا و توهم رو بياورند و از واقعيت روي برگردانند .

بنابراين شناختن ابعاد خرافات و تبعات منفي آن براي افراد يک جامعه ضرورتي انکار ناپذير است زيرا چه بسيار خانواده ها و افراد که به دليل گوش سپردن به توصیه ها و تجویزهای رمالان به جدایی و نابسامانی گرفتار شده اند. چه بسيار مبالغ هنگفت که افراد خرافاتي از خود و خانواده خود دريغ    نموده اند و آن مبالغ را صرف خرافات نموده اند و چه بسیار افراد که در پی دل  سپردن به موهومات رمال ها و دعا نويس ها در سراشيبي فروپاشي و نابودي و فساد افتاده اند.

انواع خرافات:

خرافات فردي و عوام پسند : خرافاتي که جنبه فردي و عوام پسندانه دارد . اين گونه خرافات ، عقايدي واهي را در بر مي گيرد ، که افراد يا اقليتهاي خاص در يک جامعه به آن معتقدند.

خرافات اجتماعي : مقصود افکار موهوم و علايق و احساسات غير منطقي است که اکثريت جامعه به آن معتقد و پایبند مي شوند و غالبا بصورت آرمانهای ملی یا شبه دینی جلوه گر می شود . مانند بت پرستی

خرافات برنامه ریزی شده : مثل خرافات سیاسی شامل انديشه هاي عوام فريبانه و منحطي است که گروههاي افراطي يا احزاب خاص و سياست مداران قدرت طلب براي ارضاي حس برتري طلبي خويش از آن سود مي جويند.

نظر اسلام در باب خرافات

با توجه به اين که قرآن، كتاب درس زندگي است و براي كمال و سعادت بشر نازل شده از اين رو با اموري كه غير واقعي، خيالي و خرافي است مبارزه مي كند. به طور نمونه احترام، عبادت و تقديس چوب و سنگ هايي كه به عنوان بت مي شناختند و آنها را محور زندگي و اثر گذار
مي دانستند ، توسط حضرت رسول(ص) مورد مذمت قرار گرفت زيرا همه اين امور خرافه است و چون خرافه بود پيامبران با اين گونه امور مبارزه كردند از اين رو در هر موضوعي كه احساس مي شود خرافي و غير واقعي است بايد با تفكر و تعقل و بدست آوردن معيار واقعي كه قرآن و سنت ارائه مي دهد، عمل کرد و براي شناخت واقع از غير واقع همان ملاك را معيار قرار دهيم.

در مقابل اين موضوع که قرآن بسياري از اعتقادات رايج را خرافه ميداند، بسياري از مفاهيم متعاليه را که از نظر برخي افراد خرافات شمرده مي شود، واقعيت مي داند. مثلاً شايد برخي افراد جن و پري را خرافه بدانند، در صورتي كه قرآن آنها را امور واقعي       مي داند. يا شايد برخي توسل و ارتباط با انبيا را خرافه بدانند در صورتي كه با توجه به معيار قرآني و روايي ،يك واقعيت است.

شايد برخي از مادي گراها وجود خدا را به خاطر آن كه ديده  نمي شود خرافه بدانند در صورتي كه از نظر قرآن وجود خدا بديهي و روشن است و جاي هيچ گونه شك و ترديدي وجود ندارد. (افي الله شك فاطر السموات و الارض)

باورهای خرافی در کشور های مختلف

اغلب انگليسي‌ها پوشيدن برخي از لباس‌ها يا آويزان كردن اشيايي خاص را عامل مهمي در خوش‌شانسي مي‌دانند. گرچه انگليسي‌ها به عنوان مدرن‌ترين خرافاتي‌هاي دنيا شناخته شده‌اند اما آمريكايي‌ها نيز با خرافات بيگانه نيستند. نصب نعل اسب به عنوان نماد شانس و بركت بر سردر خانه‌ها يكي از رايج‌ترين خرافات در اين كشور است.

آمريكايي‌ها نيز مانند بسياري از ديگر كشورها معتقدند كه شكستن آينه براي مدت 7 سال بدشانسي مي‌آورد.

کشور روسیه بعنوان « سرزمین خرافات کهن» شناخته شده روس‌ها هيچ‌گاه در محيط‌هاي بسته سوت نمي‌زنند چرا كه اعتقاد دارند در اين صورت همه پول و ثروت خود را از دست خواهند داد .

خرافات در زندگي مردم كشورهاي آسياي شرقي هم نقش بسيار مهمي دارد. يكي از خرافات رايج در ميان ژاپني‌ها، نحسي در سن ميانسالي است. در بسياري از فرهنگ‌ها، عدد 13 به عنوان يك عدد نحس شناخته شده است كه نشانه بديمني است.

در كشور ژاپن و كره نيز عدد 4 به عنوان يك عدد نحس و بديمن پذيرفته شده است. تلفظ اين عدد در زبان ژاپني معادل تلفظ كلماتي نظير مرگ و نابودي است و جالب است بدانيد در اين كشور اغلب هتل‌ها سه ستاره هستند يا پنج ستاره و به ندرت ممكن است يك هتل چهار ستاره در ژاپن ببينيد و در آسانسور ساختمان‌ها نيز شما هيچ‌گاه عدد 4 را نمي‌بينيد چرا كه اساسا در اين كشور طبقه اي به اسم 4 وجود ندارد و جالب‌تر اين‌كه در هتل‌هاي اين كشور هم اتاق شماره چهار وجود ندارد اما در مقابل در كشور چين عدد 8 نشانه خوش‌يمني است و اعداد و تاريخ‌هايي كه با هم شباهت دارند براي آنها به عنوان روزهاي بسيار خوبي براي برگزاري مراسم‌ خاص هستند.

تبعات خرافه گرایی

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی