پاورپوینت خانه بروجردی ها

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت خانه بروجردی ها دارای 36 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

موقعیت جغرافیایی و کشوری

آب و هوا و بادها

پوشش گیاهی

جهت قرارگیری

جایگاه خانه بروجردیها در کاشان

تاریخچه خانه بروجردی ها

شرح مواردی درباره ی خانه های مناطق گرم

ورودی

شرح پلان خانه بروجردی ها معماری داخلی و عملکرد فضاها

تقسیمات خانه بروجردی ها: بیرونی-اندرونی

مصالح مورد استفاده درخانه بروجردی ها

تامین نوردرخانه بروجردی ها

تجزيه و تحليل نماي اصلي

تزئینات

تابستان نشین

زمستان نشین

منابع

منابع

کتاب راهنمای گردشگری کاشان به تهیه و تنظیم رضا صفی پور

کتاب حیات در حیاط

معماری ایران وجهان

موقعیت جغرافیایی و کشوری

کاشان با مساحت حدود ٢١٠٠ هکتار از شمال به دریاچه نمک و شهرستان گرمسار، از شمال غربـی بـه قـم، از مشـرق بـه اردستـان، از جنـوب بـه نطنـز و میمه و از مغرب به دلیجان محدود است. این شهر دارای مختصات جغرافیایی ٥١ درجه و ٢٧ دقیقه طول شرقی و ٣٣ درجه و ٥٩ دقیقـه عـرض شمـالـی است و هر چند شنال شرقی و مشرق آنرا کویر احاطه کرده امه از سوی غرب و جنوب در جوار کوههای سر به فلک کشیده ای قراردارد که دنبالـه سلسلـه جتال مرکزی ایران هستند. در نزدیکی نطنـز قد بر افراشته است..کاشان درتمامی ادوار تاریخ به علت واقع بودن بر سر راه های تجاری جنوبی کشـور ایـن شاهراه کاشان را از سویی به قم و تهران و از سوی دیگر به شهرهای جنوبی کشور همچون نـاییـن، یـزد، کـرمـان، بنـدر عبـاس و … مـربـوط مـی سـازد.

آب و هوا و بادها

منطقه از جنوب و غرب در محاصره سلسله جبال مرکزی ایران قرار گرفته است و آبادیهای دامنه این کوهستان عمومـاً دارای آب و هـوایـی لطیـف و معتدل هستند ولی از جایب شمال شرق که به شوره زارهای کویر مرکزی ایران اشصال می یابد، هوای آن به تـدریـح خشـک و سـوزان مـی شـود و آب و هرا در بخش جلگه ای کاشان گرم و خشک می شود. گرمای هوا در کاشان در تابستان از مرز ٤٠ درجه سانتیگراد هم می گذرد. به بیان دیگر آب و هوای کاشان مانند سایر شهر های مرکزی ایران نسبت به پستی و بلندی متغیر است. افزن بر آن بادهای محلی نیز از عوایل موٴثردر آب و هوای منطقه به شمـار می آیند. به همین جهت مناطق جلگهای تحت تأثیر بادهای شمال و بارهای شهریاری ه از شمال غربی و مناطق کوهستانـی مـی وزد و بـاعـث لطـافـت هـوا در کوهپایه های قمصر و نیاسر و قهرود می شود. کاشان در پهنه اقلیمی با زمستانهـای نسبتـاً سـرد و تـابستـانهـای گـرم و خشـک قـرار گـرفتـه اسـت. وزش بادهای کویری که از بامداد تا شامگاه جریان دارد، موجب حرارت . جشکن هواست و از شام تا بام که نسیم خنکی از جهت کوهستان جریان پیدا می کنـد، باعث تعدیل هوای منطقه می گرددو باد های موسوم به باد سرخ، باد شهریاری، باد سام، باد شمال و باد قبله ای، از بادهای معروف منطقه اسـت کـه اکثـراً از سوی کویر به کاشان می وزد.

خانه بروجردی‌ها متناسب با خصوصیات اقلیمی و شرایط آب و هوایی منطقه کویری کاشان طراحی و ساخته شده، به گونه‌‌ای که در گرمای شدید تابستان هوای خنک و بسیار مطبوعی از طریق بادگیرهای واقع در بالای پشت بام به صورت طبیعی و دائمی به زیرزمین‌ها سرازیر شده و در آنها جریان می یابد

پوشش گیاهی

پوشش گياهي اين شهرستان شامل درختان ناحيه نيمه كويري و خشك وگياهاني است كه كاربرد دارويي دارند. هم چنين پوشش گياهي جهت چراي دام در بيش تر نواحي مركزي و جنوبي آن موجود است. از درختان گز،   و از گياهاني كه كاربرد دارويي دارند بومادران، گل ختمي، كتيرا، خاكشير، كلپور و آويشن در نقاط مختلف شهرستان كاشان مي رويند

جهت قرارگیری

جهت قرارگیری ان شرقی غربی در واقع شمال غربی جنوب شرقی  به دلیل قرارگیری در جهت باد مطلوب و ایجاد سایه

جایگاه خانه بروجردیها در کاشان

خانه بروجرديها ، مجموعه ساختمانی زیبا و باشکوه در جنوب شرقیِ شهر کاشان است شهرستان كاشان، بخش نياسر، شهر نياسر، خيابان شهيد منتظري، خيابان شهيد نامجو

تاریخچه خانه بروجردی ها

زمانی که مرحوم حاج سیدحسن نطنزی(مشهوربه بروجردی)تاجرمعروف فرش کاشان دخترهمکارش مرحوم حاج سیدجعفرنطنزی رابرای پسرخودسیدمهدی خواستگاری کرد،خانواده دختر(که درخانه فعلی طباطبایی های کاشان زندگی می کردند) ساخت خانه ای درشان وموقعیت اجتماعی شان رابرای محل زندگی دخترشان شرط این ازدواج قراردادند.

خانواده بروجردی ازمعروف ترین معمارشهر(استادعلی مریم کاشانی)درخواست کردند که خانه موردنظررابسازد.استاد بعدازبه پایان رساندن سفت کاری خانه برای انجام نازک کاری وتزیینات ازبرجسته ترین هنرمندان نگارگرشهردعوت به عمل آورد.واین هنرمندان داستان هاوروایات عاشقانه خمسه نظامی وهفت پیکرجامی رادرجای جای طاق هاورواق ها به تصویرکشیدند.ساخت این خانه حدود18سال توسط25نفرمعماروهنرمندبه طول انجامید.ودرزمان حکومت ناصرالدین شاه 1280-1292ساخته شد.واکنون حدود 130 سال از عمر این خانه میکند.

شرح مواردی درباره ی خانه های مناطق گرم

درون گرایی:ملاحظات دینی واجتماعی ورعایت عدم دید مسقیم ازبیرون به درون باساخت دالان یادهلیز رعایت شده است.

دلیل ساخت طاق گنبدی:یکی از دلایل ساخت وجودموریانه فراوان است.

نمای خانه های گرمسیری:سیم گل وکاهگل به رنگ روشن،وجودسایبان وسرتاس وکنسول درنماها

پنجره ها: کوچک وچوبی باحفاظ مشبک آجری

بادگیر: ایجادکوران غیرمستقیم

حیاط بزرگ باحوض وسیع وکاشت درخت به ویزه اناربرای مرطوب شدن هواوپایین آوردن دما

اختلاف سطح حیاط:حفاظی دربرابربادهای شدیدوگرم

هشتی:درونگرایی ومانع کوران بادهای شدیدوگردبادهاازسمت کوچه به داخل حیاط

ورودی

دارای 3ورودی درشمال(ورودی اصلی)،غرب(مخصوص مراسم مذهبی وغیره) وجنوب(برای خواص)-

سپرجلوخان درفضای هشتی که دارای شش عددسکو برای انتظار مراجعین است. .این سکوها پاخوری نام دارد

شرح پلان خانه بروجردی ها معماری داخلی و عملکرد فضاها

ساختمان به ابعاد 17.30 × 14.90 متر بنا گرديده است

*مساحت 1700مترمربع-زیربنا1000مترمربع-

*دوطبقه ودربعضی قسمتها مثل قسمت جنوبی که باسرداب دارای 3طبقه است.

*دارای یک حیاط با ابعاد20در30-.

خانه بروجردیها در زمینی به مساحت تقریبی 1.700 مترمربع ساخته شده و مساحت این بنا حدود 3000 مترمربع

تقسیمات خانه بروجردی ها: بیرونی-اندرونی

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی