پاورپوینت حمل و نقل دريايي دارای 65 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
فصل اول : كليات و مفاهيم حمل و نقل دريايي
فصل دوم : مروري بر وضعيت موجود حمل و نقل دريايي كشور
فصل سوم : تحليل و ارزيابي وضعيت موجود و تبيين چالش ها و مشكلات پيش رو
فصل چهارم : بررسي سير تحولات حمل و نقل دريايي در دنيا
فصل پنجم : مروري بر اسناد بالادستي راهبردي حمل و نقل كشور با محوريت حمل و نقل دريايي
فصل ششم : تدوين چشم انداز، اهداف كلان و راهبردهاي حمل و نقل دريايي كشور
تسهيلات ثابت
تسهيلات خشکي (اسکله، انبار روباز و سربسته، جرثقيلها و محوطههاي بندري)
تسهيلات دريايي (علائم دريايي(بويهها، بيکنها، ريکنها و چراغها)، موج شکنها و . . . )
کريدورهاي دريايي (بندر به بندر، پاندولي، دور دنيا)
تجهيزات متحرک
انواع شناورها
تجاري (مسافربري، فلهبرها، کالاي عمومي و کانتينري، تانکرها و نفتکشها)
خدماتي (لايروبها، يدکشها و نقشهبردارها)
ماهيگيري
تحقيقاتي
سيستمهاي کنترلي
سيستمهاي کمک ناوبري (سيستمهاي راديويي، ماهوارهاي و رادارها)
سيستمهاي راهنمايي کشتيها (فردي و سيستمهاي VTS)
بالغ بر 90 درصد تجارت جهاني حمل و نقل از طريق دريا صورت ميپذيرد. ميزان تجارت دريايي جهان طي 30 سال اخير (تا 2010) بيش از 3 برابر شده است.
1- حمل و نقل دريايي از بازار آزاد برخوردار است.
2- حمل و نقل دريايي بواسطه هزينه پايين و بهرهمندي از اقتصاد مقياس رقابتي است.
3- صنعت کشتيراني نظام مند بوده و از ساختار مناسبي برخوردار است.
بر اساس آمارهاي سال 1388 کتاب حمل ونقل و انرژي، بيش از 85 درصد مصرف انرژي بخش حمل و نقل کشور مربوط به زيربخش جادهاي بوده است. بخش دريايي حدود 10 درصد انرژي مورد نياز بخش حمل و نقل کشور را مصروف نموده و حال آنکه بخش هوايي حدود 3 درصد و بخش ريلي کمتر از يک درصد انرژي مصرف نموده است
رشد مصرف انرژي در بخش دريايي نيز جاي بسي تامل دارد. حمل و نقل دريايي طي 10 سال اخير ساليانه 18.2 درصد رشد داشته و اوج رشد مربوط به بازه زماني سالهاي 1385 تا 1386 و نيز 1387 تا 1388 بوده بنحوي که طي اين سالها مصرف انرژي بخش دريايي بترتيب 2.6 و 2.8 برابر شده است و اين درحالي است که چنين رشدي را در تعداد ناوگان دريايي (با وجود افزايش نسبي تعداد ناوگان) طي اين دورهها، شاهد نبودهايم.
اگر سوخت از مجاری غیرقانونی قاچاق نشده باشد، این رشد قابل بسختی قابل توجیه است.
بيشترين آثار منفي حمل ونقل دريايي در زمينه مسائل محيط زيست مربوط به آلودگي آب است. در حمل و نقل دريايي نيز مهمترين بخش آلوده کننده آب مربوط به حمل و نقل محمولههاي نفتي و تخليه آب توازن کشتيهاست که هر دو براي اکوسيستم دريا ايجاد اشکال مينمايند. در اين خصوص پس از حادثه کشتي Exxom Valdez در سال 1989 مقرراتي مبني بر دو جداره کردن کشتيهاي نفتي تصويب شد که بر اين اساس تا سال 2010 بايستي کليه تانکرهاي نفتي دوجداره شده باشند.
در زمينه آلودگي هوا نيز صنعت کشتيراني طي سالهاي اخير نقش داشته است. در حال حاضر ساليانه حدود 1 ميليارد تن گاز کربنيک از موتور کشتيها منتشر ميشود. سهم کشتيها در آلودگي محيطزيستي دنيا برابر است با 2.7 درصد توليد گازکربنيک جهان، 10 درصد اکسيد سولفور و حدود 30 درصد اکسيد نيتروژن جهان. از همين رو در ضميمه کنوانسيون MARPOL مبحث قوانين مربوط به جلوگيري از آلودگي هوا توسط کشتيها قوياً مطرح و کشتيرانيها ملزم به استفاده از سوختهاي با کيفيت بالا شدهاند. البته اين بخش کنوانسيون از سال 2015 در منطقه درياي بالتيک و آمريکا و تا سال 2025 در کل جهان لازم الاجرا خواهد بود.
نحوه رسيدن به جايگاه قدرت اول منطقه در بخش حمل و نقل دريايي (بر اساس سند چشم انداز 1404)
چگونگي مقابله با تحريمهاي اقتصادي و محدوديتهاي عملياتي بينالمللي
نحوه جبران عقبماندگيهاي انباشته در حوزه لجستيک پسکرانه
بهرهوري پايين در عمليات بندري خصوصاً در بخش تخليه و بارگيري کشتيها
عدم تناسب ميان تکاليف و اهداف برنامههاي توسعه با توجه به امکانات و منابع در اختيار
نحوه تامين کسري منابع مالي اجراي طرحها و پروژههاي سرمايهاي
نوع و چگونگي حضور بخش خصوصي در صنعت حمل و نقل دريايي و نحوه تعامل آن با بخش دولتي
با توجه به اينکه بيش از 90 درصد تجارت از طريق درياست، چگونگي تضمين توسعه مستمر تجارت
مسائل روز افزون محيط زيست دريايي و نحوه مقابله با آنها
تبعات بحران اقتصادي جهان و بوجود آمدن ظرفيت خالي قابل توجه در صنعت کشتيراني کشور
توسعه کند بنادر خشک
ضوابط دست و پاگير گمرکي و تشريفات بوروکراتيک موجود بر سر راه کالاهاي وارداتي، صادراتي و ترانزيتي
کمبود نيروي انساني متخصص در حوزه حمل و نقل دريايي کشور
عدم هماهنگي کافي بين ارگانهاي دريايي کشور
حوادث و سوانح ناشي افزايش تردد کشتيها
عدم انعطاف پذيري قوانين و مقررات حاکم بر بخش جهت رقابت با بنادر منطقه،
كمبود امكانات، عدم همگامي پيشرفت تكنولوژي موجود در بنادر با تكنولوژي نسل جديد
توسعه تجهيزات سختافزاري و بكارگيري نرمافزارهاي تخصصي و پيشرفته
به روز نبودن نقشه هاي دريايي كشور از نقطه نظر هيدروگرافي
فراگير نبودن سيستم هاي مناسب حمل و نقل پشتيباني (ريلي، هوايي، جاده اي) براي همه بنادر
فاصله بين بنادر اصلي و مراکز صنعتي مهم
عدم تناسب ظرفيت هاي ايجاد شده در بنادر با امکانات پسکرانه اي و شبکه حمل و نقل ريلي و جاده اي
عدم وجود مراكز مجهز نگهداري و توزيع كالا در مناطق پشتيباني بنادر
نحوه جذب سرمايه گذاري خارجي در بنادر کشور
كمبود شديد كارگاههاي ساخت و تجهيز شناور
ظرفيت پايين كارخانجات كشتيسازي داخلي
مشکل جديد بيمه کشتيهاي تجاري کشور خصوصاً تانکرها
وجود قوانين و مقررات داخلي قديمي و روشهاي اجرايي ناهماهنگ و زمانبر اداري.
نحوه مواجهه با مسئله دزدان دريايي
کاهش تمايل نيروي انساني متخصص (ايراني) براي اشتغال در صنعت دريانوردي کشور
عدم سرمايهگذاري مناسب بر مقوله با اهميت سوخت رساني به شناورهاي کل منطقه
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر