پاورپوینت حسابداری علمی با پارادایم های گوناگون

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت حسابداری علمی با پارادایم های گوناگون دارای 32 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

مفهوم پارادایم

پارادایم انسان شناختی-استقرا

پارادایم سود حقیقی-قیاس

پارادایم سودمندی در تصمیم گیری ها

پارادایم مدل تصمیم گیری کل بازار

پارادایم مدل تصمیم گیری شخص استفاده کننده

پارادایم ارزش اقتصادی اطلاعات

علم حسابداری

مقدمه

در اوايل دهه 1970 تحقيقات و پژوهشهاي حسابداري براي ايجاد تغيير تفكر و نگرش حسابداري توسط صاحب نظران حسابداري تاييد گرديد. اين تاييد بر اين نظريه است كه رويدادهاي حسابداري از الگوي موفقيت آميز پیروی ميكند.

منظور از تغيير موفقيت آميز :

طبق نظريه کوهن :  در هر علمي در يك مقطع زمان ، پارادايم خاصي مسلط است. اما اختلاف نظرها و مرحله بحران متعاقب آن ممكن است به تغییري ناگهاني منتج و پارادايم مسلط قبلي با پارادايم مسلط ديگري جايگزين شود.

فرآيند ارائه و توسعه پارادايمهاي مختلف حسابداري :

اين فرآيند در سال 1977 توسط انجمن حسابداري امريكا ( AAA ) با انتشار بيانيه  ” شرح تئوري حسابداري و پذيرش آن ” ( SATTA ) شروع شده است.طبق ای بیانیه سه رویکردبرحسابداری مسلط است :

رویكرد كلاسيك سود حقيقي – قياس.

رويكرد سودمندي در تصميم گيري ها .

رويكرد ارزش اقتصادي اطلاعات

فوايد اين رويكرد ها : افزايش تئوريها و رويكردهاي حسابداري موجب اين استنباط مي شود كه در حسابداري پارادايمهاي چند گانه در حال رقابت وجود دارد.

تفاوت بين تئوري و پاراديم :

1-تئوري ها اجزاي تشكيل دهنده پارادايم هستند.

2-تئوري ها باعث تمايز و تفاوت بين پارادايمهاي رقيب مي شوند.

پارادايم چیست؟

تعريف واژه پارادايم ( Paradigm ) :پارادايم، اصطلاحي است كه در فلسفه علم به كار گرفته مي شود و مقصود از آن، اصولي است كه بر بينش ما نسبت به چيزها و جهان حاكم است.

علاوه بر اين معناي عام (منشاء اصول و مقررات)، معناي اخص آن «سرمشق» مي باشد.

“پارادايم” از كلمه يوناني “پاراديگما” گرفته شده است و در اصل واژه‌ی افلاطوني است و تغيير شكل يافته‌ی كلمه‌ی “مُثُل” بعدها توسط مترجمان است.

ديدگاه مشترك اهل علم يا حرفه براي حل مسايل مربوط مي باشد.

مفهوم پارادايم :

Ritzer,George دانشمند امريكايي : پارادايم تصويري بنيادي از موضوع يك رشته علمي است كه كمك مي كند به حل پرسشهايي كه مطرح است و قواعدي كه براي تفسیر پاسخ ها دريافت ميشود.

بطور كلي پارادايم گسترده ترين ديدگاه مشترك صاحبنظران يك علم است.

اجزاي تشكيل دهنده پارادايم :

1-الگوها

2- موضوع

3- تئوريها

4- روش ها و ابزارها

انواع پارادایم :

پارادایم انسان شناختی-استقرا

پارادایم سود حقیقی-قیاس

پارادایم سودمندی در تصمیم گیری ها

پارادایم مدل تصمیم گیری کل بازار

پارادایم مدل تصمیم گیری شخص استفاده کننده

پارادایم ارزش اقتصادی اطلاعات

پارادایم انسان شناختی –استقرا (از جزء به کل رسیدن)

الگوها

ازرویکردتوصیف –استقرابرای تدوین تئوری حسابداری پیروی کرده وبرروشهای موجودحسابداری تاکیدداشته اند.

تاکیدمی کنه که حسابداری وظیفه حسابدهی دارد و ارزشهای تاریخی برای ایفای این وظیفه وتصمیم گیری اهمیت دارد

موضوع

موضوع اصلی حسابداری ،روشهای موجود و مورد عمل حسابداران وطرز تلقی مدیریت از این روشها است

تئوری ها

ارزش اقتصادی اطلاعات

مدل تحلیلی-نمایندگی

فرضیه هموارسازی و اعمال مدیریت بر سود

تئوری مثبت حسابداری

روش ها

به کارگیری یکی از این سه تکنیک حسابداری:

تکنیکهای به کار گرفته شده در تحقیقات هموارسازی سود

تکنیکهای به کار گرفته شده در تحقیقات اعمال مدیریت بر سود

تکنیکهای به کار گرفته شده در تحقیقات تئوری مثبت حسابداری

انواع پارادایم :

پارادایم انسان شناختی-استقرا

پارادایم سود حقیقی-قیاس

پارادایم سودمندی در تصمیم گیری ها

پارادایم مدل تصمیم گیری کل بازار

پارادایم مدل تصمیم گیری شخص استفاده کننده

پارادایم ارزش اقتصادی اطلاعات

پارادایم سود حقیقی-قیاس (از کل به جزء رسیدن)

الگوها

پژوهشگران و پیروان این پارادایم از رویکرد قیاسی- دستوری برای تدوین تئوری حسابداری استفاده می کنند و یک رقم سود را برای تمام گروههای استفاده کننده در نظرمی گیرند.

این پژوهشگران بر این باورند که ارزشهای جاری در مقایسه با ارزشهای تاریخی برای تصمیم گیری اقتصادی اطلاعات مربوط تری محسوب میشوند.

موضوع

تدوين تئوري حسابداري بر اساس  دلایل منطقي و دستوري در يك چار چوب نظري

پيروي از مفهوم سود ايده آل كه مبتني بر روشهاي ديگري غير از ارزشهاي تاريخي نيز باشد

تئوريها

راه حلهاي ديگري را نيز به جز سيستم ارزشهاي تاريخي ارائه مي كند . به طور كلي اين پارادايم پنج تئوري دارد :

1)حسابداري مبتني بر تعديل بر اساس تغيير سطح قيمتها

حسابداري مبتني بر ارزشهاي جايگزين

3)حسابداري مبتني بر ارزش فقدان

حسابداري مبتني بر خالص ارزش بازيافتني

حسابداري مبتني بر ارزش فعلي

روشها

استدلالات تحليلي براي توجيه وتدوين تئوري حسابداري. مزاياي روشهاي ديگر ارزشيابي دارايئها و محاسبه سود در مقايسه با حسابداري مبتني بر ارزشهاي تاريخي بر مي شمرند

از هدف ها و فرضیات بنیادی حسابداری شروع و به روشهای خاص حسابداری منتهی میشود

پارادایم سودمندی در تصمیم گیری ها

الگوها

بررسی و تاکید بر ضابطه توان پیش بینی اطلاعات

سیستم حسابداری باید به نحوی طراحی شود که اطلاعات مربوط را برای مدل های منطقی تصمیم گیری فراهم و ارائه کند.

موضوع

موضوع اصلی فایده اطلاعات حسابداری برای مدل های تصمیم گیری

سودمندی در تصمیم گیری ها معادل مربوط بودن برای تصمیم گیری ها

يعني ابتدا اطلاعات مربوط براي هر مدل تصميم گيري تعيين سپس براي فراهم كردن آن بهترين روش حسابداري انتخاب مي شود

تئوری ها

مدلهاي مختلف تصميم گيري واحدهاي انتفاعي نظير EOQ,PERT,LP,…

رویدادهای مختلف اقتصادی موثر بر واحد انتفاعی نظیر ورشکستگی ، ادغام ، رده بندی اوراق قرضه و …

روشها

تکنیکهای مشاهده ای ( استقراء)

پارادایم مدل تصمیم گیری کل بازار

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی