پاورپوینت جمعیت و توسعه

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت جمعیت و توسعه دارای 44 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

1- مقدمه

2- تاریخچه تحولات جمعیت در جهان

3- دیدگاهها در باره نرخ رشد جمعیت

4- هرم سنی جمعیت

5- دلایل بالا بودن رشد جمعیت در جهان سوم

6- جمعیت در ایران

تاریخ جمعیت جهان

در دوازدهم اکتبر 1999 سازمان ملل رسیدن جمعیت جهان به 6 میلیارد نفر را اعلام کرد در حالیکه در آغاز قرن بیستم جمعیت جهان فقط دو میلیارد نفر بود

مرحله انتقالی جمعیت

انتقال از مرگ و میر و باروری بالا به پایین

عموما بر پایه اطلاعات اروپای غربی تهیه می شود

نخستین بار وارن تامپسون در 1929 آن را ارائه کرد و در 1949 توسط فرانک نوتستین کامل شد

عموما به عنوان نشانه ای از پیشرفت اقتصادی اجتماعی تلقی میشود

ویژگی ها

مدل مرحله اننقالی جمعیت برای بیان سمبلیک نتایج پدیده های واقعی که در طول زمان رخ داده است مورد استفاده قرار می گیرد

مدل صورت ساده شده و عمومی شده ای است که رویداد های واقعی و عوامل تغییرات جمعیتی از آن حذف شده اند

ویژگیهای مراحل مختلف مدل

مرحله یک- نرخ زاد و ولد و مرگ و میر هر دو بالاست بنا بر این نرخ رشد جمعیت بسیار پایین و در بعضی دوره ها صفر است. هیچ کشوری در حال حاضر در مرحله اول قرار ندارد.

مرحله دوم- نرخ زاد و ولد بالا اما نرخ مرگ و میر به دلیل افزایش درآمد، گسترش بهداشت و کنترل بیماریها به ویژه در مورد کودکان به شدت کاهش یافته و سبب ایجاد شکاف بزرگی بین نرخ زاد و ولدو مرگ و میر شده است

مرحله سوم – نرخ زاد و ولد نیز رو به کاهش می گذارد و شکاف بین زاد و ولد و مرگ و میر رو به کم شدن است.

مرحله چهارم – نرخ مرگ و میر و زاد ولد هردو در سطح پایینی قرار دارند و مشابه مرحله اول نرخ رشد بسیار کم است.

مرحله پنجم – این مرحله در مدل کلاسیک دیده نمی شود اما به عنوان مرحله فرا صنعتی شناخته شده و در آن نرخ مرگ و میر از نرخ زاد و لد پیشی می گیرد و نرخ رشد منفی میشود. کشور هایی مانند آلمان و ایتالیا در چنین شرایطی قرار دارند.

مقایسه شرایط کشور های توسعه یافته و عقب مانده

توسعه یافته:

شهرنشینی  بیشتر

تغذیه مناسب

بهداشت

اشتغال

آموزش

توسعه نیافته:

جمعیت بیشتر روستانشین

نبود تغذیه مناسب

بهداشت نا کافی

عدم اشتغال رسمی

عدم آموزش

فایده های مدل

آیا بررسی مدل مرحله انتقالی جمعیت در دوره ما می تواند مفید باشد؟

آیا کشور های جهان سوم امروز ممکن است در مراحل میانی مدل باشند؟

در صورت مثبت بودن پاسخ آیا آنچه در کشور های توسعه یافته در گذشته رویداده است میتواند الگوی خوبی برای کشور های عقب مانده امروز باشد؟

هرم سنی جمعیت

هرم سنی جمعیت نموداری است که وضعیت جمعیت یک جامعه را از نظر ترکیب جنسی و سنی نشان می دهد و می تواند به تصمیم سازان و تصمیم گیران جامعه در مورد پیش بینی و ضعیت جمعیت در آینده کمک کند

نرخ رشد بالای جمعیت- خوب یا بد؟

دیدگاهای متفاوتی در مورد نرخ رشد وجود دارد. بر خلاف تصور اولیه شمار کسانی که بر این باورند جمعیت زیاد برای کشورهای جهان سوم یک عامل مثبت است نیز کم نیستند.

دلایل موافقین

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی