پاورپوینت تكنيك حل خلاق مسئله

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت تكنيك حل خلاق مسئله دارای 176 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: نوآوري يا محو شدن

چالش هاي راهبردي

مهمترين چالش هاي راهبردي

نوآوري و خلاقيت

خلاقيت، سكوي پرتاب به سوي نوآوري

«چهارP »خلاقيت و نوآوري

چگونگي رابطه چهارP با يكديگر

محصول

امكانات

«هفتS  » موفقيت سازماني

فرآيند

خلاقيت فردي و گروهي

چهار نوع نوآوري

بهبود نوآوري در شركت Steel case

فصل دوم: فرآيند حل خلاق مسئله

تحليل محيط

تشخيص مسئله

شناخت مسئله

فرضيه سازي

خلق راه كارهاي گوناگون

ايجاد خلاقيت در فرآيند حل مسئله

101 تكنيك حل خلاق مسئله

تکنیک های خلاقیت تا مرحله حل مسئله

فصل سوم: تكنيكهاي خلاق براي تحليل محيط، تشخيص و شناسايي مسائل، و فرضيه سازي

تکنیک های تشخیص مسئله

شش مهارت ضرورى براى داوطلبان

دلايل بودن استخوان ماهى سودمند

فصل چهارم: تكنيكهاي فردي براي خلق راهكارهاي مختلف

توفان فكري در شركت ژيلت

فهرست بندي واژه هاي متناوب

اختراع مجدد طراحي اتومبيل در كرايسلر

راهنماي سريع تكنيك هاي مطلوب من براي خلق راه كارهاي مختلف

فصل پنجم: تكنيك هاي گروهي براي خلق راهكارها

مزاياي تصميم گيري گروهي

قوانين گروه توفان فكري

نمونه اي از خلاصه سناريو

سناريوهاي توسعه محصول ريكو

چالش هاي راهبردي

چالش هايي كه سازمان هاي بازرگاني و مديران و كاركنانش تا دهه اول قرن 21 با آن روبرو خواهند شد كه د رتاريخ فعاليت هاي اقتصادي بي سابقه است.

مهمترين چالش هاي راهبردي

1- تمامي ابعاد اقتصادي به سرعت تغيير مي يابد.

2- رقابت رو به افزايش است.

3- فعاليت اقتصادي به طور روز افزون، وسعت چهاني مي يابد.

4- فن آوري هاي جديد با سرعت نفس گيري ظهور مي يابند.

5- تركيب نيروي كار تغيير مي يابد، چنانكه اين ارزش ها و انتظارات اعضاي آن تغيير مي يابد.

6- كمبود منابع، از آب گرفته تا كاركنان ماهر، روزبه روز بيشتر مي شود.

7- اقتصاد امريكا از يك اقتصاد صنعتي به يك اقتصاد مبتني بر دانش و اطلاعات، تغيير شكل مي دهد.

8- شرايط اقتصادي و بازار در سراسر چهان فوق العاده بي ثبات و ناپايدار مي گردد.

9- اجزاي تشكيل دهنده، مانند سهامداران و طرفداران محيط زيست، تقاضاي بيشتري از سازمان به عمل مي آورند.

10- محيط فعاليت اقتصادي نه تنها به سرعت تغيير مي كند بلكه به مراتب، پيچيده تر مي شود.

نوآوري

با نوآوري! تقريباً همه مسئولان طراز اول مؤسسه ها، از جمله مديران عامل شركت هاي مندرج در ليست Fortune500 ، پژوهشگران و مشاوران به اتفاق بر اين باورند كه اين تنها راهي است كه شركت ها مي توانند با همه چالش هايي كه در دهه 1990 با آنها روبه رو شوند، مقابله كنند. آنها بايد مبتكرو نوآور باشند. اينتل، جانسون اند جانسون، نورداستروم وهيولت پاكارد همگي براي حفظ بقا و پيروزي خود دست به نوآوري زدند.

يا نوآوري كنيد يا محو شويد.

نوآوري و خلاقيت

يك چيز بديع و اصيل[1]، چيز جديدي است، چيزي كه قبلاً وجود نداشت.خلاقيت[2]، فرآيند خلق چيز جديدي است كه داراي ارزش است. افكار و انديشه هاي تازه و بديع پسيار زيادي وجود دارد اما بعضي از آنها ممكن است داراي ارزش نباشند و در نتيچه، خلاق و ابتكاري به حساب نيايند. خلق[3]، چيزي است بديع و اصيل كه داراي ارزش است

نوآوري[4] فرآيند خلق چيزي جديد است كه ارزش قاب توچهي براي فرد، گروه، سازمان، صنعت يا جامعه دارد. بنابراين، نوآوري عبارت از خلقتي است كه داراي ارزش قابل توچه است

خلاقيت، سكوي پرتاب به سوي نوآوري

خلاقيت مي تواند به صورت تصاعدي  افزايشي باشد كه طي گامهاي كوتاه روبه جلو روي دهد، نظير تحقيقات درازمدت و پسيار دقيقي كه به اختراع واكسن فلج اطفال انجاميد. عكس اين قضيه نيز صادق است و خلاقيت مي تواند با گام هاي بلند و چهشي صورت پذيرد كه طي آن پسياري از حلقه ها در زنجيره تكامل مفاهيم، با يك تلاش يكباره اي پشت سر هم گذرانده مي شود.

«چهارP »خلاقيت و نوآوري

1- محصول product

2- امكانات  possibilities

3- فرآيند    processes

4- خلاقيت فردي و گروهي personal and group creativity

محصول

محصول نتيجه فرآيند خلق يا نوآوري است كه مي تواند يك شي فيزيكي، يك خدمت يا ارتقاء هر يك از اين ها باشد.

محصول براي اين كه يك خلاقيت واقعي باشد بايد داراي ارزش باشد.گاهي بوسيله تجزيه و تحليل و يا درك مستقيم و شهود .

مي توان فهميد چه چيزي بالقوه داراي ارزش قابل ملاحظه است.براي مثال بعضي از مخترعان و سرمايه گذاران پيشنهاد فروش يك فكر جديد را به شركت هاي آي بي ام، جنرال موتورز،دوپون و چندين شركت بزرگ ديگر دادند ولي همه آنها اين پيشنهاد را رد كردند.آنها سرانجام تصميم گرفتند اين محصول را خودشان پسازند. اين فرآيند، فن آوري فتوكپي بود به اين ترتيب شركت زيراكس به وجود آمد.

امكانات

براي اينكه نوآوري روي دهد امكانات لازم براي خلاقيت و نوآوري بايد وجود داشته باشد.اگر در شرايط مطلوبي به سر نبريد هر قدر هم داراي استعداد خلاق و دانش و مهارت بالايي برخوردار باشيد نمي توانيد نوآوري هاي چنداني خلق كنيد. شواهد حاكي است كه نوآوري سازماني از مديريت دقيق فرهنگ سازماني نشأت مي گيرد. اين موضوع را مي توان به لحاظ مديريت «هفت S» موفقيت سازماني به خوبي درك كرد.

«هفتS  » موفقيت سازماني

1- راهبرد

2- ساختار

3- سيستم ها(مديريت)

4- سبك(رهبري)

5- كارمند يابي

6- مهارت ها

7- ارزش هاي مشترك(فرهنگ سازماني)

فرآيند

تكنيك هاي متعددي را مي توان براي افزايش خلاقيت حل مسئله در يك سازمان، به كار بست.

اين فرآيند ها در جهت افزايش خلاقيت در تمامي مراحل فرآيند حل مسأله سوق دارند.

خلاقيت فردي و گروهي

100,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت توسعه كارآفريني
  • پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهي و ارزيابي ايده ها، انتخاب
  • پاورپوینت خلاقیت
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی