پاورپوینت ترانسفورماتورهاي الكتريكي

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت ترانسفورماتورهاي الكتريكي دارای 41 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مراجع

اصول کار ترانسفورماتور

انواع ترانسفورماتور

اتصالات مختلف

مراجع

ماشينهاي الکتريکي ”فيتز جرالد“

مباني ماشينهاي الکتريکي  ”چاپمن“

ماشينهاي الکتريکي اي – سي  ”بي ال تراژا“

ماشينهاي الکتريکي ”محمد ال.هاواري“

ماشينهاي الکتريکي ”پرفسور بيم بهارا“

ماشينهاي الکتريکي ” ج.ر.سلمون“

تعاريف

شار يا فلوي مغناطيسي: مجموعه خطوط مغناطيسي که از سطحي محدود مي گذرد.

چگالي فلوي مغناطيسي (ميدان مغناطيسي):ميزان فلو در واحد سطح

نيروي محرکه مغناطيسي: به نيروي مغناطيسي که سبب توليد شار در ميدان مغناطيسي مي شود

اصول کار ترانسفورماتور

ترانسفورماتور وسيله اي است که:

توان الکتريکي را از يک مدار به مدار ديگر منتقل ميکند.(با سطح ولتاژ متفاوت)

اين کار را بدون هيچ تغييري در فرکانس انجام مي دهد.

اين عمل را با القاء الکترومغناطيسي انجام مي دهد.

دو مدار الکتريکي آن مورد تاثير متقابل يکديگر قرار مي گيرند.

خاصيت روغن در ترانسهاي روغني

خنک نگه داشتن سيم پيچها (در صورت مناسب نبودن سطح خنک کنندگي روغن، روي ديواره ترانس رادياتور نصب ميکنند)

حفاظت عايقها در مقابل جذب رطوبت، هنگامي که ترانس در هوا رها ميشود.(رطوبت خاصيت دي الکتريکي روغن را  به ميزان قابل توجهي کاهش ميدهد)

جريان بي باري در ترانسفورماتور واقعي

در ترانسفورماتورهاي واقعي چنانچه اوليه به شبکه وصل باشد جرياني از مدار اوليه مي گذرد، حتي اگر ثانويه مدار باز (بدون بار) باشد. اين جرياني است که براي ايجاد شار در يک هسته فرومغناطيس لازم بود و از دو جزء زير تشکيل شده است:

جريان مغناطيس کننده (Im): که براي ايجاد شار در هسته ضرورت دارد.

جريان تلفات هسته (Ic): که تلفات هسته را تامين مي کنند.

”جمع برداري اين دو جريان همان جريان بي باري يا جريان تحريک ترانس مي باشد.”

ترانسفورماتور در بار

هنگام اتصال ثانويه به بار جريان ثانويه I2 برقرار مي گردد. دامنه و فاز I2 نسبت به V2 به مشخصات بار بستگي دارد. جريان ثانويه mmf خود را برقرار مي کند (N2I2)

و از اينرو شار حاصل از آن در خلاف شار اصلي که به واسطه جريان بي باري ترانس ايجاد شده خواهد بود در نتيجه بطور لحظه اي شار اصلي تضعيف شده و مقدار E1 نيز کاهش مي يابد. V1 لحظه اي بيشتر از E1 شده و در نتيجه باعث جاري شدن جريان بيشتر در اوليه مي شود. اين جريان بطور لحظه اي شاري توليد مي کند که با شار حاصل از mmf طرف ثانويه برابر و مخالف بوده و اثر آن را خنثي مي کند. بنابراين در شرايط بارداري ترانس، شار خاص عبوري از ترانس بطور تقريبي با حالت بي باري برابر بوده و به همين علت در تمامي بارها تلفات هسته نيز ثابت است

درصد تنظيم ولتاژ

چون درون ترانسفورماتور امپدانس سري وجود دارد، حتي اگر ولتاژ ورودي ثابت بماند، ولتاژ خروجي اش با تغيير بار تغيير مي کند براي اينکه ترانسفورماتور را بتوان از اين نظر مقايسه کرد کميتي بنام درصد تنظيم ولتاژ تعريف ميشود در واقع درصد تنظيم ولتاژ تغييرات ولتاژ ثانويه از بي باري تا بار کامل را تحت ضريب توان ثابت نشان مي دهد.

توجه:

بهتر است که تنظيم ولتاژ حتي المقدور کوچک باشد

داشتن تنظيم ولتاژ کم در همه موارد خوب نيست بعضي وقتها براي کاهش جريانهاي اتصال کوتاه مدار عمداً از ترانسفورماتور با تنظيم ولتاژ بزرگ استفاده مي کنند

در يک ترانس ايده ال تنظيم ولتاژ صفر درصد است.

تعيين پارامترهاي مدار معادل ترانسفورماتور تکفار

در مدلهاي ارائه شده براي ترانسفورماتور به پارامترهاي زير برخورد نموديم:

مقاومت سيم پيچ اوليه و ثانويه (R1,R2)

راکتانس نشتي سيم پيچ اوليه و ثانويه (X1,X2)

کندوکتانس نمايانگر تلف هسته (Gc)

سوسپتانس مربوط به مدل کردن جريان مغناطيس شوندگي (Bm)

توجه: در بسياري موارد R1 و R’2 با هم معادل و X1 و X’2 با هم مساويند(چرا؟)پس:     Req=2R1=2R’2   ,  Xeq=2X1=2X’2ز

R’2 :مقاومت سيم پيچ ثانويه که به سمت اوليه ارجاع شده است.

X’2 :راکتانس نشتي سيم پيچ ثانويه که بطرف اوليه ارجاع داده شده است.

سيستم يکائي (Per unit system)

در کليه سيستم هاي الکتريکي يا غير الکتريکي، نسبت مقدار واقعي يک کميت به مقدار مبناي اختياري که هم بعد آن کميت است را کميت پريونيت شده يا نرماليزه شده يا يکه اي شده گويند و با علامت p.u نشان مي دهند.

در سيستمهاي قدرت، معمولا ولتاژ اسمي و توان ظاهري معلوم ميباشد. لذا اين دو کميت را بعنوان مقادير مبنا اختيار کرده و جريان مبنا و امپدانس مبنا را بر اساس اين دو مقدار حساب مي کنيم.

توجه:در رابطه با ترانسفورماتور ولت آمپر مبنا در کل سيستم يکسان است اما مقادير ولتاژ در نقاط مختلف سيستم يکسان نبوده و توسط نسبت تبديل ترانس ديکته ميشود.

حل مدارهاي شامل ترانسفورماتور

ارجاع سطوح ولتاژ طرفهاي مختلف ترانسفورماتور به سطحي مشترک (روشي خسته کننده مي باشد)

استفاده از سيستم پريونيت: در اين روش تبديل هاي لازم خود به خود صورت مي گيرند و چون لازم نيست امپدانس ها به طرف ديگر ارجاع شوند مساله ساده تر و با احتمال خطاي کمتري حل مي شود.

اتوترانسفورماتور

اتوترانسفورماتور ترانسفورماتوري است که فقط داراي يک سيم پيچي مي باشد. در واقع اتوترانسفورماتور داراي يک سيم پيچ فشار قوي است که از قسمتي از آن بعنوان سيم پيچ فشار ضعيف استفاده مي شود.  اين نوع ترانس بعلت تک سيم پيچ بودن از مس کمتري استفاده مي کند و در نتيجه ارزانتر نيز مي باشد و در جايي استفاده مي شود که مي خواهيم سطح ولتاژ را کمي تغيير دهيم (مثلا 110 به 120 ولت). در اتو ترانسفورماتور علاوه بر ارتباط مغناطيسي توسط هسته ، ارتباط الکتريکي بين سيم پيچ اوليه و ثانويه وجود دارد و مي توانند تکفاز يا سه فاز باشند در شکل زير اتوترانسفورماتور تکفاز افزاينده نشان داده شده است.

مزيت اتوترانسفورماتور

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی