پاورپوینت تجاری سازی تکنولوژی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت تجاری سازی تکنولوژی دارای 44 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

تعاریف تجاری سازی

مفاهیم نظری تجاری سازی

اهمیت تجاری سازی

مراحل تجاری سازی

ایده های ایده آل تجاری سازی

چالش های تجاری سازی

موانع تسهیل تجاری سازی در ایران

مقدمه

فناوری پایه اصلی توسعه اقتصادی اجتماعی است.

مهمترین مساله در کشورهای در حال توسعه، مساله به گردش در آوردن چرخ توسعه است.

اغلب کشورهای در حال توسعه از فقدان:

سیاست علوم و فناوری،

فقدان تشکیلات سازمانی قوی

، نارسایی نظام های تحقیق و توسعه،

نیروی انسانی متخصص محدود،

جریان کند اطلاعات و از همه مهمتر مشکلات توسعه ی علمی و فناوری رنج می برند.

انتقال فناوری در سطح داخلی زمانی می تواند صورت گیرد که :

که فناوری تولیدی در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به بخش صنعت وارد می شود و یا از یک سازمان به سازمانی دیگر در سطح کشور انتقال می یابد

برای رسیدن به توسعه ی فناوری و تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی، برقراری زیر ساخت لازم  برای توسعه ی فناوری اهمیت ویژه ای دارد.

یکی از این زیر ساخت ها در نظام ملی نو آوری  ، تاسیس و راه اندازی مراکز انتقال فناوری در دانشگاه و صنعت است.  ..

تعاریف

در لغت : معرفی یک محصول یا خدمت جدید در بازار برای سودآوری و یا فرآیند  تبدیل چیزی به فعالیت تجاری.

فرآیند تبدیل علم و تکنولوژی، تحقیق جدید یا یک اختراع به محصول یا فرآیندهای صنعتی قابل عرضه در بازار. تجاری سازی موفق منجر به نوآوری در محصول و نوآوری در فرآیند است.

اسکاتیش اینتر پرایز، 1996

فرآیند تبدیل تکنولوژی به محصولات موفق اقتصادی.

رومر، آیسرمن و دیگران

فرآیند انتقال و تبدیل دانش تولید شده در مراکز تحقیقاتی به انواع فعالیت های تجاری.

چیسا و پیکالیژ ، 1998

فرآیندی که از طرح کردن و پروراندن یک ایده آغاز و به توسعه ایده سمت تولید و در نهایت عرضه در بازار و فروش به مشتری می انجامد .

تجاری سازی فناوری

فرآیند تجاری سازی فناوری شامل چهار مرحله :

کشف،

توسعه،

معرفی به بازار

و تجاری کردن است.

هر مرحله به  مراحل جزیی تری  همچون : .

تحقیق

خلاقیت و نوآوری و  بسیاری از مراحل دیگر

زنجیره ای از فعالیت ها و اقدامات متعدد است.

طی کردن این زنجیره پیچیده و سرانجام عرضه یک نوآوری به بازار شاید سالیان درازی به  طول انجامد.

فقط تعداد کمی از نوآوری ها قادر به طی کردن کل زنجیره ارزش و رسیدن به بازار هستند.

مفاهیم تجاری سازی

نوآوری نقطه هدف تجاری سازی یافته های پژوهشی

نهادهای سرمایه گذار زمانی وارد میدان می شوند  که نسبت به پتانسیل طرح پیشنهادی اطمینان بالایی داشته باشند

ارتباط قوی دانشگاه و جامعه لازمه تبدیل ایده به محصول کاربردی

تعریف مرز دانشگاه با  جامعه، هدف نهفته در تجاری سازی است. نهادهای هم جنس، نوع ارتباطات و نیازها اصلی ترین شاخص ها در این باره هستند.

اهمیت تجاری سازی

تلفیق علم و اقتصاد

نزدیک بودن تجاری سازی  به انتقال تکنولوژی

بالا بردن قدرت رقابت

توسعه اقتصادی

بالا رفتن سطح طراحی و ساخت داخل

اشتغال زایی و ایجاد زمینه جدید فعالیت

تجاری سازی =، به بازار رساندن یک ایده یا نوآوری است

50 کشور برتر جهان  دارای

بیشترین

سرمایه گذاری روی R&D

تعداد محققان و دانشمندان

ثبت اختراعات

از تجاری سازی ایده تا کار آفرینی نو آورانه

مهمترین ابزار بهره گیری از دانش  ، توان تجاری سازی ایده و کار آفرینی است.

مراکز رشد و پارک های علم و فناوری با رویکرد تقویت دانش و مهارت  محققان نوآور در افزایش  توان تجاری سازی ایده های دانش آموختگان تاثیر بسزایی دارد.

نرخ کلی فعالیت های کار آفرینانه در جوامع مختلف متناسب است با ساختار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی کشورها .

تعریف مرکز رشد

مرکز رشد یا انکوباتور، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کار آفرنیان تحصیل‌کرده تأسیس می‌شود و با ارایه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.

استفاده از مراکز رشد، امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت ها  و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارایه به بازار  و توسعه کارآفرینی محسوب می‌شود.

امروزه بیش از ۳۰۰۰ انکوباتور در سراسر دنیا وجود دارد که بیشتر آنها در کشورهای آمریکا و ژاپن مستقر هستند.

تعریف مرکز رشد

مرکز رشد (incubator) نام وسیله‌ای است که گرمای لازم را برای تولید جوجه از تخم مرغ فراهم می‌کند.

این لغت همچنین به وسیله‌ای اطلاق می‌شود که با ایجاد گرما، زمینه را برای ادامه حیات نوزادان زودرس پس از تولد فراهم می‌کند.

در ادبیات کارآفرینی، انکوباتورها یا مراکز رشد، مراکزی هستند که برای پرورش یا ایجاد کسب و کارهای کوچک ایجاد می‌شوند.

انکوباتورها طرح‌هایی مبتنی بر نوآوری هستند و از کادر مدیریتی کوچکی تشکیل می‌شوند. این مراکز دارای مکان فیزیکی و تسهیلات مشترک هستند

تاریخچه مراکز رشد

تأسیس اولین مرکز رشد جهان به سال ۱۹۵۹ میلادی در نیویورک بر می‌گردد.

اهداف مراکز رشد

اهداف عمده انکوباتورها را می‌توان چنین دسته بندی نمود:

الف – کمک به جذب بیشتر کارآموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد شغل.

ب – ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی که بتوانند در بازار کار رقابت‌پذیر باشند.

ج – نوسازی، انتقال فناوری  و استفاده از اکتشافات علمی جدید.

د – افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه و استفاده بهینه از این سرمایه عظیم ملی.

در کنار این اهداف، انکوباتورها اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کنند: رشد اقتصادی منطقه، تنوع اقتصاد و سرمایه‌گذاران، کمک به زنان، مهاجران یا اقلیت‌ها

خدمات مراکز رشد

مراکز رشد، خدمات متعددی را به شرکت‌های پذیرفته شده ارایه می‌دهند. این خدمات را می‌توان بدین ترتیب برشمرد:

خدمات عمومی و دفتری: تلفن، نمابر، اینترنت، اتاق مذاکره و کنفرانس، منشی و کارهای دفتری، رایانه، دبیرخانه، نظافت و…

خدمات اداری و اجرایی: وام‌ها و تسهیلات دولتی، شبکه، کمک‌های مالیاتی، اجاره‌بها و…

خدمات تجهیزاتی و تسهیلاتی: فضای اداری، پارکینگ، تجهیزات اداری و دفتری، منابع آزمایشگاهی، تجهیزات کارگاهی و…

خدمات فنی و تخصصی: مشاوره مالی و بازاریابی، مشاوره حقوقی و مدیریتی، دوره‌های آموزشی، دسترسی به منابع مالی و…

انواع مراکز رشد

مرکز رشد صنعتی: این مراکز رشد را اغلب نهادهای دولتی یا مراکز غیرانتفاعی به منظور حمایت از کارفرمایان تأسیس می‌کنند.

مرکز رشد دانشگاهی: این انکوباتورها به منظور تسهیل استفاده تجاری از دانش فنی و حقوق مالکیت معنوی تأسیس می‌شوند و امکان استفاده از امکانات دانشگاهی مانند آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه را فراهم می‌کنند.

این انکوباتورها همچنین امکان استفاده از نظرات و مشاوره تخصصی اعضای هیات علمی دانشگاه را نیز فراهم می‌آورند.

3- مرکز رشد مجازی: این انکوباتورها معمولاً دارای فضای فیزیکی خاصی نیستند و امکاناتی غیر از فضای اداری را ارایه می‌دهند.

4- مرکز رشد بین‌المللی: به طور معمول این طبقه از انکوباتورها دارای مجموعه کاملی از سرویس‌های پشتیبانی برای پیشرفت فعالیت‌های تجاری هستند و تمرکز آنها بیشتر بر روی صادرات است. این انکوباتورها با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در ارتباطند. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این گروه، ایجاد شبکه ای از انکوباتورها در محدوده مربوط به خود است.

در ایران نیز تاکنون مراکز رشد متعددی تأسیس شده‌است که فهرست آنها به شرح ذیل می‌باشد:

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان سیمرغ (کیاکلا)- مهندس رضا خسروی
2- مرکز رشد جامع فناوری دانشگاه کاشان
3- مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه هرمزگان دانشگاه هرمزگان
4- مرکز رشد جامع فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان[۱]
5- مرکز رشد واحدهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

مراحل تجاری سازی یافته های پژوهشی

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی