پاورپوینت تاپسیس (TOPSIS)

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت تاپسیس (TOPSIS) دارای 23 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

معرفی

مزایا

مراحل

تشکیل ماتریس داده ها و استانداردسازی

تعیین وزن شاخص ها

ایده آل های مثبت و منفی برای شاخص ها

فاصله گزینه ها از ایده آلهای مثبت و منفی

رتبه بندی

مثال

تاپسیس

تاپسیس به عنوان یک روش تصمیم گیری چند شاخصه، روشی ساده ولی کارآمد در اولویت بندی محسوب می شود. این روش در سال 1992 توسط چن و هوانگ مطرح شده است.

سابقه استفاده از مدل تاپسیس در ایران با طیف های کاربردی در زمینه های امکان سنجی، اولویت بندی و ارزیابی عملکرد از آغاز دهه 1370 به شکل محدود آغاز شده است.

الگوریتم تاپسیس یک تکنیک چند شاخصه جبرانی بسیار قوی برای اولویت بندی گزینه ها از طریق شبیه نمودن به جواب ایده آل می باشد.

در روش تاپسیس، گزینه انتخاب شده می باید کوتاه ترین فاصله را از جواب ایده آل و دورترین  فاصله را از ناکارآمدترین جواب داشته باشد.

در این روش، ماتریس n×m که دارای m گزینه و n شاخص می باشد مورد ارزیابی قرار می گیرد.

گزینه(Alternative) : هر موضوع مورد بررسی یک گزینه محسوب می شود.

شاخص (Index) : ویژگی ها یا پارامتر های عملکردی که برای انتخاب گزینه های تصمیم گیری مطرح است.

از امتیازات مهم این روش آن است که به طور همزمان می توان از شاخص ها و معیارهای عینی و ذهنی استفاده نمود.

در این مدل جهت محاسبات ریاضی تمامی مقادیر نسبت داده شده به معیارها بایستی از نوع کمی بوده و در صورت کیفی بودن نسبت داده شده به معیارها، بایستی آن ها را به مقادیر کمی تبدیل نمود.

مزایا

از مزایای این روش نسبت به سایر اولویت بندی های مکانی:

معیارهای کمی و کیفی را تواما در مبحث مکان یابی دخالت می دهد.

خروجی آن می تواند ترتیب اولویت گزینه ها را مشخص و این اولویت را به صورت کمی بیان کند.

تضاد و تطابق بین شاخص ها را در نظر می گیرد.

روش کار ساده و سرعت آن مناسب است.

نتایج این مدل کاملا منطبق با روش های تجربی است.

مراحل روش تاپسیس:

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی