پاورپوینت بررسی مرمت امامزاده یحیی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت بررسی مرمت امامزاده یحیی دارای 56 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

1-1موقعیت جغرافیایی استان تهران

1-2شرایط اقلیمی تهران

1-3-1 جمعیت

2-مطالعات تاریخی

2-1 موقعیت تاریخی استان

2-2 تاریخچه بنا

3-1 ویژگی های هنری بنا

4-1  آسیب شناسی

4-2  بررسی برخور اجتماعی مردم با بنا

5-1  نتیجه گیری

6-1  منابع

1-1-1مطالعات جغرافیایی استان

استان تهران به مرکزیت شهر تهران،با وسعتی حدود12،981کیلومتر مربع،بین34تا36،5درجه عرض شمالی و 50تا53درجه طول شرقی واقع شده است.
این استان از شمال به استان مازندران،از جنوب به استان قم،از جنوب غربی به استان مرکزی،از غرب به استان البرز و از شرق به استان سمنان محدود است.
و ارتفاع آن از سطح آب‌های آزاد بین ۱۸۰۰ متر در شمال تا ۱۲۰۰ متر در مرکز و ۱۰۵۰ متر در جنوب متغیّر است. تهران در بین دو وادی کوه و کویر و در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز گسترده شده‌است. از جنوب به کوه‌های ری و بی‌بی‌شهربانو و دشت‌های هموار شهریار و ورامین و از شمال توسط کوهستان محصور شده‌است.

1-1-2مطالعات جغرافیایی ورامین

شهرستان ورامین یکی از شهرستان های استان تهران است.مرکز آن شهر ورامین است که در35 کیلومتری جنوب شرقی شهر تهران شده است.

شهرستان ورامین از شمال شرق به   شهرستان های پاکدشت و پیشوا،از شمال غرب به شهرستان قرچک،از غرب به شهرستان ری،از جنوب به استان قم و از جنوب شرق و شرق به استان سمنان محدود شده است.
ورامین در جلگه صاف حاصل خیز واقع شده و محدود است از جنوب به دریاچه نمک و از مغرب به حسن اباد قم و از شمال به شهرستان پاکدشت و از شرق به گرمسار.

1-2شرایط اقلیمی تهران

تهران در حد فاصل

منطقه کوهستانی و دشت قراردارد و سه عامل در اقلیم تهران نقش موثری دارد.رشته کوه البرز،بادهای مرطوب غربی،وسعت استان.

اقلیم استان در نواحی کویری و جنوب گرم و خشک،در نواحی پایکوهی سرد و نیمه مرطوب و در نواحی مرتفع سرد همراه با زمستانهای  طولانی

سایت زمین شناسی کشور.

 1-2-1 زمین شناسی ورامین

منطقه ورامین از دیدگاه زمین شناختی در واحد مرکزی منطقه البرز قرار دارد که عمدتا حاصل فعالیتهای زمین ساختی در دوران سوم و چهارم زمین شناختی است . سراسر دشت ورامین پوشیده از شن ، ماسه و رس می باشد که از اواخر دوران سوم تا عهد شکل یافته اند. دشت ورامین از شمال جنوب و مشرق به وسیله ارتفاعات احاطه شده است . بین این ارتفاعات را رسوبهای مربوط به پلیوسن تا عهد حاضر پر نموده است .
تشکیلات زمین شناسی منطقه مربوط به دورانهای مختلف زمین شناسی است که در زیر آبرفتها واقع شده اند. منطقه دشتی که شهر ورامین در آن واقع شده است از آبرفتهای جوان پوشیده است . این آبرفتها مربوط به تشکیلات پلیوسن و میوسن می باشد و به صورت ساختمانهای آنتی کلینال و سیکلینال وجود دارد . تشکیلات میوسی تقریبا در تمامی دشت ورامین از شمال به جنوب درکنار آبرفتهای قدیمی که متعلق به دوره میوپلیوسم می باشد وجود دارند تشکیلات در زیر رسوبات آبرفتهای جدید و خیلی جدی که سرتاسر دشت را می پوشانند

 1-2-1-1 توپوگرافی

زلزله: استان تهران در منطقه ای لرزه خیز واقع شده است. وجود گسل های فراوان و فعال دلیلی بر این ادعاست. در این
میان، سه گسل پتانسیل ایجاد زمین لرزه ای با بیش از 7 ریشتر قدرت را دارا هستندکه عبارت اند از :
1 گسل مشا به طول حدود 200 کیلومتر
2 گسل شمال تهران به طول حدود 90 کیلومتر
3 گسل جنوب ری به طول حدود 20 کیلومتر.
وقوع زلزله در مناطق شهری استان تهران برای همهٔ تأسیسات حیاتی از قبیل بیمارستان ها، مراکز آتش نشانی و مراکز امداد رسانی خطری جدی است. آسیب دیدن لوله های بزرگ گاز و نفت، خطوط انتقال نیرو و سدهای تأمین کنندهٔ آب استان از خطرهای بزرگی است که مناطق مسکونی شهری و روستایی را تهدید می کند.

1-2-2-1شرایط آب و هوایی استان تهران

استان تهران در نواحي‌ كويري‌ و جنوب‌ گرم‌ و خشك‌ ، در نواحي‌ پايكوهي‌ سرد و نيمه‌ مرطوب‌ و در نواحي‌ مرتفع‌ سرد با زمستان‌هاي‌ طولاني‌ است‌. گرم‌ترين‌ ماه‌هاي‌ سال‌ در مرداد و شهريور با متوسط‌ دماي‌30- 28 درجه‌ و سردترين‌ ماه‌ سال‌ دي‌ ماه‌ با يك‌ درجه‌ سانتي‌ گراد گزارش‌ شده‌ است‌. دماي‌ شهر تهران درزمستان‌ معتدل‌ و در تابستان‌ گرم‌ است‌.
بخش‌ شمال‌ تهران‌ و شميرانات در تابستان‌ نيز معتدل‌ است‌. ميانگين‌ بارندگي‌ سالانه‌ استان‌ تهران‌ در حدود 400 ميلي‌ متر گزارش‌ شده‌ است‌. بيشترين‌ بارش‌ سالانه‌ در ماههاي‌ زمستان‌ روي‌ مي‌دهد.
بطور خلاصه‌ مي‌توان‌ گفت‌ سراسر ماههاي‌ بهار و تابستان‌ و حتي‌ در ماه‌ پاييز دامنه‌هاي‌ جنوبي‌ البرز بويژه‌ در نواحي‌ كوهستاني ‌، دره‌اي ‌، رودخانه‌اي‌ و سواحل‌ درياچه‌هاي‌ پشت‌ سدهاي‌ بزرگ‌ امير کبير، لتيان و لار و درياچه‌هاي‌ طبيعي‌ جابان‌ و تار از ارزش‌ تفرجگاهي‌ قابل‌ توجهي‌ برخوردار است‌. همچنين‌ در تمام‌ طول‌ زمستان‌ نواحي‌ شمالي‌ استان تهران به‌ علت‌ پوشش‌ برفي‌ سنگين‌ به‌ ويژه‌ در دامنه‌ها و شيب‌هاي‌ البرز جنوبي ‌، شرايط ‌مساعدي‌ را براي‌ ورزش‌هاي‌ زمستاني‌ از جمله‌ اسكي‌ فراهم‌ مي‌آورد.

1-2-2-2شرایط آب و هوایی ورامین

آب و هوای ورامین کویری است.در ورامین میانگین سالانه دما16،9درجه سانتی گراد است.
در سال میانگین میزان بارش به 156میلیمتر میرسد
اداره هواشناسی سینوپتیک تکمیلی ورامین در سال 1379 به منظور ارائه گزارش جوی فعاليت خود را بطور رسمي آغاز كرد.
این ایستگاه از نوع سینوپتیک تکمیلی بوده که فعالیت سینوپتیکی آن شامل اندازه گیری، ثبت و گزارش پارامترهای مختلف جوي نظیر سمت و سرعت باد، وضعیت ابرناکی، تشخیص پدیده های مختلف جوی و…می باشد و گزارشات جوی این ایستگاه به مرکز سوئیچینگ ارسال می گردد
مشخصات ايستگاه هواشناسي
نام ايستگاه : سینوپتیک تکمیلی
شهرستان :ورامین
طول جغرافيايي : 51,38N
عرض جغرافيايي : 35,21E
ارتفاع از سطح دريا : 927

1-2-3 منابع آب

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی