پاورپوینت بخش پرستاری بیمارستان

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت بخش پرستاری بیمارستان دارای 56 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعریف

نحوه پذیرش بیماران در بخش بستری

موقعیت بخش بستری در بیمارستان

انواع بخش های بستری

فرم های مختلف بخش بستری

انواع بخش بستری از نظر فرم پلان

فضاهای فیزیکی بخش بستری

بخش بستری:

اصلی ترین هسته هر بیمارستان را بخش بستری آن تشکیل می دهد و از جهت مساحت نیز بیشترین میزان زیربنای هر بیمارستان متعلق به همین بخش می باشد و تمامی عملکردهای درمانی و تشخیصی و پشتیبانی یک بیمارستان حول این بخش شکل می گیرند .

بخش های بستری یک بیمارستان به فضاهایی اطلاق می شود که بیمار به دستور پزشک مربوطه و برای تشخیص و نگهداری و انجام روش های درمانی در آنجا بستری می شود .

نگرش حاکم بر طراحی اتاقهای بستری در ایران دگرگون شود . اساس طراحی این اتاقها در کشور صرفا تامین تخت بستری می باشد . در حالی که پژوهش های بی شماری نشانگر آن است که محیط بستری یک بیمارستان تاثیر بسزایی در پروسه درمان دارد .

اولین طراحی های صورت گرفته برای بخش بستری، نشان از تاثیرپذیری ساخت آنها از زمان خود دارند.

طراحی اولین بخش های بستری با محدودیت در توسعه عمومی و نیازهای تهویه و نور طبیعی در مرکز ساختمان ، بر مبنای ساخت و ساز کلیسا صورت گرفته است .

مهمترین تغییرات تکنولوژی تاثیر گذار بر طراحی بخش بستری ،که در اواخر قرن نوزدهم روی داد، استفاده گسترده از فولاد در ساخت و ساز ، آسانسورها و سیستم هوا رسانی می باشد .

از قرن سیزدهم طراحان بیمارستان ها تخت های بستری را به صورت ردیفی و در سمت نمای ساختمان قرار می دادند. بخش های بستری قدیمی پر سرو صدا بودند و از لحاظ بصری امکان جداسازی بیماران وجود نداشت. چنین بخش های جای خود را به اتاق های کوچک تر واقع در دو طرف راهرو دادند.

امروزه در چیدمان صورت گرفته جدید شاهد فرم های بهم فشرده، دایره ای، مربع و هشت ضلعی هستیم که همه بیماران از ایستگاه پرستاری مرکزی قابل رؤیت می باشند.

نحوه پذیرش بیماران در بخش بستری

پذیرش بیمار از طریق درمانگاه بیمارستان

پذیرش بیمار از بخش اورژانس

پذیرش بیمار در بخش های بستری از خارج بیمارستان (اعزام بیمار از سایر مراکز درمانی)

بیماران پس از پذیرش اولیه به رختکن مرکزی بیماران راهنمایی می شوند و در صورت نیاز پس از استحمام و پوشیدن لباس بیماران بستری، به بخش مربوطه منتقل می شوند.

موقعیت بخش بستری در بیمارستان

بهترین حالت ،طراحی دو بخش بستری به صورت همجوار می باشد ، به صورتی که ایستگاه های پرستاری هر بخش در مسافت نزدیکی از دو بخش قرار می گیرد و یک فضای آزاد یا راهرو این دو بخش را به یکدیگر متصل می نماید  این دو بخش کاملا از هم مجزا هستند و هر یک ورودی و پلکان مستقل را دارا می باشند .

انواع بخش های بستری

بستری داخلی

بستری جراحی

بستری زنان و زایمان

بستری کودکان

بخش بستری داخلی

این بخش طیف گسترده ای از بیماری های داخلی را در بر می گیرد .

به دلیل پیچیده بودن مراحل درمان ، بیماران بستری در این بخش مدت زمان بیشتری را نسبت به بیماران بخش های دیگر ،در بیمارستان سپری می کنند ، که این موضوع باید در طراحی اتاق ها و تعیین تعداد تخت های این بخش مورد توجه قرار بگیرد .

بخش بستری جراحی

بیمارانی که مورد عمل جراحی قرار می گیرند  در این بخش بستری می شوند .

به طور کلی در این بخش دو نوع بستری پیش از جراحی و پس از جراحی صورت می پذیرد. بستری پیش از جراحی جهت انجام آزمایش ها و تصویر برداری های تشخیصی و بررسی آمادگی بیمار برای عمل صورت می گیرد.

بهتر است که بخش بستری جراحی و بخش اعمال جراحی در یک طبقه طراحی شوند.

بخش بستری زنان و زایمان

عملکرد این بخش منحصر به زنانی است که یا دچار بیماری مختص زنان هستند ویا برای زایمان به بیمارستان مراجعه کرده اند .

بهتر است بخش بستری زنان و زایمان با بخش اعمال زایمان در یک طبقه طراحی شوند .

بخش بستری کودکان

این بخش اختصاص به بیماری های داخلی کودکان دارد .

بخش کودکان باید طوری طراحی شود که مقیاس کودکانه داشته باشد . دید به فضای بیرون در صورت وجود مناظر زیبا ، استفاده از رنگ های متنوع و اشکال زیبا درداخل اتاق ، باعث بهبود روند درمان کودک و همچنین آرامش خانواده کودک بیمار می شود .

در بخش گاهی اتاقی برای بازی کودکان درنظر گرفته می شود .

فرم های مختلف بخش بستری

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی