پاورپوینت بایدها و نبایدهای بعد از شیمی درمانی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت بایدها و نبایدهای بعد از شیمی درمانی  دارای 27 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تغذیه بیمار سرطانی پس از شیمی درمانی

پیشگیری از سرطان خون با کرفس و جعفری

دغدغه های زیبایی بعد از شیمی درمانی

مراقبتهای ضروری در منزل جهت بيماران شيمی درمانی

CHEMOTHERAPY

هيچ كس نمی ‌تواند و نبايد مدعی شود كه شيمی ‌درمانی آخر خط است. اين واژه در حقيقت همان دارو درمانی است كه همه ما يك بار آن را در زندگی تجربه می ‌كنيم، با اين تفاوت كه امروزه شيمی ‌درمانی صرفا برای درمان سرطان به كار می ‌رود و بايدها و نبايدهايی دارد كه در صورت رعايت نكردنشان، عوارضی سخت‌تر از سهل‌انگاری درباره ديگر داروها را تجربه می ‌كنيم

دكتر پدرام فدوی، سرطان‌شناس در خصوص دردناك‌ بودن شيمی ‌درمانی اطمينان می ‌دهد: مصرف اين داروها به هيچ وجه درد ندارد، اما اگر هنگام تزريق دارو داخل رگ، آن را به اشتباه زير‌پوست تزريق كنند، محل تزريق بشدت متورم و دردناك خواهد شد.

وی هشدار می ‌دهد: احساس درد در روزهای بعد از شيمی ‌درمانی نيز طبيعی نيست و بيماران بايد آن را به پزشك گزارش دهند

تغذیه بیمار سرطانی پس از شیمی درمانی

تغذیه مناسب همراه با درمانهای آغاز شده یکی از مهمترین عوامل دست یابی به سلامتی و تقویت قوای دفاعی و جلوگیری از عود مجدد بیماری به حساب می آید ، در مواردی لازم است که بیماران به دلیل بروز عوارضی مثل زخم دهان ، مری ، اسهال و استفراغ در طی درمان تا به دست آمدن کنترل لازم به این نکات تغذیه توجه بفرمایند.

زخم دهان و مری

حالت تهوع و استفراغ

( با انجام تنفس عمیق و بلعیدن خرده یخ از تشدید تهوع می توان جلوگیری کرد )

اسهال

غذاهای مجاز و اقدامات اثرگذار

مایعات خنک و غذاهای نرم و ولرم از قبیل سوپ جو ، سوپ خامه ، پوره سبزیجات ، پوره سیب زمینی ، تخم مرغ رنده شده باکمی کره ، محلولی از شیر و آب میوه های خانگی ، شیر موز ، شیر سیب ، بستنی ساده ، ژله های طبیعی ، کمپوت های خانگی تهیه شده از سیب ، فرنی ، شیربرنج ، غنی شده با کمپوت میوه جات و پوره های نرم تهیه شده از گوشت مرغ و ماهی، افزودن کره یا روغن زیتون یا آب گوشت جهت نرم تر شدن پوره های مختلف مناسب می باشد .

رژیمهای نرم به دفعات متعدد ولی با حجم بسیار کم ، چای با نان سوخاری ، سوپهای کم چرب پوره های نرم شده سیب زمینی و سبزیجات لطیف و بدون فیبر خشن ، سیب زمینی تنوری با کمی کره ، نان سفید ، آب میوه های طبیعی به صورت جرعه جرعه یا از طریق نی به آهستگی نوشیده شود. نان تست با عسل و سوپ جو ، مناسب است .

افزایش وعده های غذایی به 5 تا 6 وعده و کاهش حجم آنها استفاده از غذاهای نرم و فاقد الیاف و فیبرهای غذایی ، استفاده از کته ، ماست کم چربی ، نان سفید ، نان سوخاری ، سوپ جوی دوسر کاملاً نرم شده ، سوپ لعاب برنج ، پوره های تهیه شده از هویچ پخته و سیب زمینی ، سیب رنده شده با موز ، کمپوت سیب بدون شکر ، سینه مرغ بدون پوست و همچنین ماهی به صورت بخارپز ، ماکارونی بدون روغن و سس برای موارد اسهال مفید است

از مصرف غذاهای زبر ، خشن ، پرادویه ، شور و ترش ، خیلی سرد و یا خیلی گرم میوه های ترش مثل انواع مرکبات ، اجتناب کنید .

پیشگیری از سرطان خون با کرفس و جعفری

دانشمندان هلندی می‌گویند خوردن غذاهایی مانند کرفس و جودوسر که حاوی یک فلاوونوئید طبیعی به نام آپیجنین هستند، ممکن است از سرطان خون پیشگیری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز پژوهشگران در دانگشاه گرونیگن در هلند می‌گویند آزمایش‌ها نشان داده‌اند که آپیجنین- یک ماده معمول در میوه‌ها و سبزی‌ها- می‌توواند ایجاد دو نوع سلول‌ها در سرطان خون به تاخیر بیندازد و از میزان بقای آنها بکاهد.

به گفته‌ها آنها این یافته‌ها نویدبخش این است که بتوان از آپیجنین برای پیشگیری از سرطان خون استفاده کرد. اما آنها هشدار می‌دهند که بررسی آنها همچنین نشان دهد که این ترکیب دارای خواص ایجاد مقاومت در برابر شیمی‌درمانی است، بنابراین در افرادی که از قبل تشخیص سرطان خون در آنها داده شده است،‌ممکن است با درمان استاندارد شیمی‌درمانی تداخل کند

به گفته این پژوهشگران آپیجنین  ممکن است یک عامل پیشگیری‌کننده مفید برای سرطان خون باشد، اما نباید آن در افراد مبتلا به بیماری مستقر هم‌زمان با شیمی‌درمانی به کار برد، زیرا ممکن است با اثرات مثبت این درمان تداخل کند.

نتایح این بررسی در ژورنال علمی Cell Death and Disease منتشر شده است.

فلاوونوئیدها ترکیباتی با خواص آنتی‌اکسیدان هستند که سلول‌ها را از آسیب حاصل از مولکول‌های اکسیژن (رادیکال‌های آزاد ناشی از واکنش‌های شیمیایی در سلول‌ها) حفاظت می‌کنند.

بررسی‌های قبلی نشان داده بود که آپیجنین که در کرفس، جو دوسر، سس گوجه فرنگی و سایر غذاهای گیاهی وجود دارد، ممکن است در محافظت از سرطان تخمدان هم مفید باشد.

دغدغه های زیبایی بعد از شیمی درمانی

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سرطان خون
  • پاورپوینت اصول پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان
  • پاورپوینت نقش تغذیه در بیماران سرطانی
  • پاورپوینت سرطان های شایع زنان
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی