پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی، معتدل و مرطوب

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی، معتدل و مرطوب دارای 20 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

اقليم معتدل و مرطوب

شرايط اقليمي

طراحي اقليمي

اقليم سرد

شرایط اقلیمی

منابع

منابع:

انسان طبیعت معماری دکتر نقره کار

اقلیم و معماری مرتضی کسمایی

بررسی اقلیمی ابنیه تاریخی وحید قبادیان

اقليم معتدل و مرطوب :

شرايط اقليمي :

كرانه جنوبي درياي خزر سرزميني است بين درياي مازندران و كوههاي البرز که با وجود عرض نسبتاً كم، از دو ناحيه تقريبا مجزا تشكيل شده است :

1) ناحيه جلگه اي شامل كشتزار هاي وسيع و شهر هاي بزرگ كه در امتداد دريا گسترش يافته است.

2) ناحيه كوهستاني پوشيده از درختان جنگلي

كليات شرايط اقليمي اين منطقه به شرح زير مي باشد:

۱) بارندگي زياد در تمام طول سال خصوصاً در فصول پاييز وزمستان.

۲) رطوبت نسبتاً زياد در تمام فصول سال

۳) اختلاف كم درجه حرارت بين شب وروز به دليل وجود درياي خزر و رطوبت بسيار زياد هوا

۴) پوشش وسيع نباتات

طراحي اقليمي :

الف) بافت شهري و روستايي :

هواي مرطوب از هواي خشك سنگين تر است و در قسمت زيرين هواي خشك قرار ميگيرد.

براي جلوگيري از ساكن شدن رطوبت بيش از حد، بايد از جريان هوا حداكثر استفاده صورت گيرد.

لذا ساختمان هاي اين منطقه، با حياط ها و فضاهاي باز و وسيع كه حصار دور اين فضاها اغلب كوتاه تر از قد انسان است، از هم جدا مي شوند تا از جريان هوا و كوران و نيز از طبيعت زيبا و سرسبز منطقه استفاده كنند.

خصوصيات كلي بافت شهري و روستايي در اين منطقه بشرح زير است:

۱) بافت شهري و روستايي به صورت باز و گسترده

۲) فضاهاي شهري نسبتا وسيع

۳) محوطه ها با ديوار هاي كوتاه

۴) كوچه ها نسبتا عريض

۵) ساختمانها جدا از هم، در مراكز شهري متصل

ب) خصوصيات كلي فرم بنا در اين نواحي :

۱) بام ساختمان به شكل شيبدار

۲) ايوان در اطراف ساختمان.

۳) شكل ساختمان به صورت برونگرا .

۴) عدم وجود زيرزمين. [بدليل رطوبت زياد]

۵) كف طبقه همكف بالاتر از سطح طبيعي زمين. [بدليل استفاده از جريان باد]

۶) استفاده از تهويه دو طرفه هوا

در اين اقليم از بام هاي شيب دار كه موجب جابجائي هوا و هدايت آب به اطراف خانه ها است، استفاده مي شود.معمولا از سمتي كه باد غالب(قسمت غربي ساختمان) مي وزد،بام را تا ارتفاع پايينتري ادامه مي دهند تا از برخورد كج باران با ديوار جلوگيري شود. در قسمت جنوبي ساختمان به منظور استفاده از نور و حرارت آفتاب ، بام فقط عملكرد سايه بان بر روي ايوان را دارد و تا ارتفاع پايين ادامه نمي يابد.

نمونه هاي بسيار خوب ساختمان هاي مسكوني اين منطقه كه بطور كامل با اقليم منطقه هماهنگي دارد و با مصالح بومي و گياهي بنا شده است، را مي توان در جلگه “بيه پيش” در شرق رودخانه ي سفيدرود ملاحظه كرد. اين ابنيه از نوع گالي پوش خانه با ديوار نفاراند كه بهترين نمونه ي يك ساختمان سنتي براي منطقه باراني و مرطوب مي باشند. مصالح آن گياهي و خاك و سنگ است كه در محل به وفور يافت مي شود

ج) مصالح :

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی