پاورپوینت اصول و مباني تربيت بدني

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت اصول و مباني تربيت بدني دارای 109 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

فصل اول: شناخت تربيت بدني

فصل دوم: جايگاه تربيت بدني

فصل سوم: تعريف اصول وشناخت تفاوت اصول منبعث از منابع ديني وعلوم انساني.

فصل چهارم: آگاهي از نظرات دانشمندان در خصوص انسان.

فصل پنجم: شناخت اهداف تعليم وتربيت وتربيت بدني.

فصل ششم: آگاهي از فلسفه  نظري تاريخ از ديدگاه دانشمندان.

فصل هفتم: تعليم وتربيت از ديدگاه دانشمندان.

فصل هشتم: شناخت فوايد ساختاري وكاركردي زيست شناختي فعاليتهاي جسماني.

اهداف درس اصول ومباني تربيت بدني

شناخت زيرساخت ها و مباني تعليم و تربيت .

ارائه دستورالعمل وراهنماي تربيتي براي مربيان وورزشكاران.

استفاده از منابع غني اسلامي در تربيت بدني.

آگاهي از نظرات فلاسفه ودانشمندان در خصوص تربيت بدني.

استفاده كاربردي از اصول ومباني تربيت بدني وجلوگيري از انحرافات احتمالي.

تربيت بدني در تمدن اوليه

ديدگاه سقراط

حضور مستمر وي در ميادين ورزشي .

زيبايي عضلات را مي ستود و مهمترين اصل زندگي را سلامتي مي دانست .

ديدگاه افلاطون

براي انسان كامل نخست اشتغال به تربيت بدني عمومي را نام مي برد

همه مدارس بايد محل بازي داشته تا كودك به طبيب نياز نداشته باشد

جدايي روح از بدن مهمترين ايراد بر وي بود .

تربيت بدني در قرون وسطي ( قرن5 تا آغاز قرن 16)

تسلط كليساي كاتوليك و تحريف دين الهي

مذموم شمردن دنيا و جسم انسان

شروع دوران فترت تربيت بدني

بي نصيب شدن تربيت بدني از ساير علوم

اهميت ورزشهايي مثل شنا ، آب درماني ، تيرو كمان و . . . بين ثروتمندان عليرغم محدوديت هاي موجود .

وضعيت بعد از نوزايش غرب

تضعيف ديدگاه كليسايي و قوت جهانبيني مادي

حضور مكاتب حسي ، عقلي ومادي

فلاسفه  حسي اساس معرفت را احساس و تجربه مي دانستند(اگوست كنت ، لاك)

فلاسفه عقليون به موضوعات عقلي اصالت مي دادند (دكارت )

ماترياليسم ها به اصول ماده و انكار ماوراء الطبيعه ، دگماتيسم و حس و تجربه معتقد بودند .

تربيت بدني بعد از نوزايش غرب

فلاسفه حسي و تجربي ( شروع از قرن هفدهم)

قسمتي از برنامه تربيتي است كه رشد همه جانبه او بستگي به تكامل انواع فعاليت هاي بدني دارد.

فلاسفه عقليون

چهار وظيفه عمده تربيت بدني را رسيدگي  و مراقبت  از بدن ، ايجاد نظم ، معتدل  كردن روح زندگي ، تزكيه اخلاق مي دانستند

ماترياليسم ها

افزايش بازده ، نيروي بدني و ايجاد مهارت مهمترين اصول و هدف تربيت بدني مي دانستند .

تربيت بدني در مكتب وحي

انسان جزء شريفترين مخلوقات است .

تربيت بدني وسيله اي جهت تربيت انسانهاست .

تربيت كل ابعاد وجودي انسان است ( تربيت هماهنگ).

تربيت بدني از واژه تربيت كه اشاره بر شناخت خداوند دارد و بدن همان مجموعه اندامها ، بافتها ، اعصاب و مغز آدمي تشكيل شده است .

سطوح حركات بدني

بازتابي كه غير ارادي و غير آگاهانه است (بازتاب زانو ).

بنيادي در طول سال اول زندگي توسعه مي يابد (گرفتن).

توانايي ادراكي _ حركتي شامل رفتار شناختي و رفتار  رواني( تميز حسي حركتي ، تميز بصري ،… ) .

توانايي هاي جسماني (قدرت تحمل ، نيرومندي )…

حركات مهارتي كه پيچيده که و نياز به يادگيري دارد (تطبيقي بدمينتون ، تطبيقي پيچيده ، حركات آكرباتيك ) .

تعريف ورزش و موقعيت آن

فعاليت رقابتي نهادينه شده كه مستلزم بكارگيري نيرو جسماني و يا مهارتهاي جسمي پيچيده است كه توسط عوامل بيروني و دروني تحريك مي شود (كواكلي ).

جامعه شناسان ورزش بازيهاي غير رسمي (فريزبي ) را ورزش نمي دانند و فقط بازي هاي نهادينه شده را ورزش مي دانند .

نهادينه شدن ورزش همان دوام  الگوهاي استاندارد شده است.

عوامل تحقق ورزش

انگيزه هاي دروني (ميل به موفقيت ) در صورت نامناسب بودن آن  فعاليت  بصورت بازي در مي آيد .

انگيزه هاي بيروني ( مدال ‌، پول ) كه در صورت غالب بودن آن فعاليت بصورت نمايش يا كار در مي آيد .

فعاليت در صورتي كه شامل مهارت و شهامت جسماني سازمان يافته و رقابتي و داراي بعد دروني و بيروني باشد ورزش قلمداد مي شود (كواكلي ).

انواع ورزش

برحسب ابزار مانند بدون وسيله يا با وسيله (كشتي _ تنيس )

برحسب چگونگي رابطه (مبارزه اي ، ميداني و مكانيكي )

برحسب زمان و منابع انرژي (هوازي ، بي هوازي )

بر حسب نگرش روانشناسي ورزشي (كوهنوردي، تيراندازي )

برحسب واكنش هاي رفتاري (مهارتهاي باز: فوتبال و بسته :وزنه برداري )

بازي

خيالي باشد (راغب اصفهاني و علامه طباطبايي )

از طرف فرد آزادانه انتخاب شود .

لذت بخش باشد .

صرفا به منظور اجراي سالم خود بازي باشد .

مقايسه كار با بازي

در هر دو مورد فعاليت انجام مي گيرد هرچند شدت فعاليت فرق مي كند .

خيالي بودن در كار وجود ندارد .

عوامل موثر در توسعه تربيت بدني

توجه به آمادگي جسماني

افزايش اوقات فراغت

پيشگيري از بيماريها و ارتقاء سطح سلامت

تكميل كننده برنامه هاي تربيتي

احساس نياز در  تمامي رده هاي سني

تقسيم بندي علوم

علوم كلي(اولي)

موضوعات آن به سه محور خدا ، جهان و انسان استوار است .

پاسخگوي سوالات كلي بشر درجهان هستي است .

هدف و جهت زندگي را مشخص مي كند .

علوم تجربي ( علوم وسطي و سفلي )

انسان از طريق ابزار حس و عقل به جهان هستي پي مي برد .

علوم عقلي محض است و نتيجه مكاشفه روابط جزئي بين پديده ها ست .

تعيين كننده هدف انسان نيست .

جايگاه تربيت بدني

از دوران باستان آميخته با تربيت جسم و اخلاق و فكر بود .

در روم باستان بيشتر بهره برداري فيزيكي و جنگاوري مي شد .

در غرب به دام علم گرايي افتاد و از جنبه معنوي دور افتاد .

اسلام تقويت جسم را براي تقويت ابعاد معنوي مطرح مي كند

تربيت بدني در حوزه علوم انساني

قرآن كريم بر آمادگي انسان و قدرت و قوت او كه يك ارزش و كمال انساني است تاكيد دارد .

حركات آگاهانه انسان جزء مولفه هاي روانشناسي است و روانشناسي جزء علوم انساني است.

مكتب بشري و مادي هم با نگاه تربيتي  به اين رشته آن را در حوزه علوم انساني مي دانند .

ارتباط اين رشته با انسان خود به خود حوزه آن را مشخص مي سازد .

تعريف تربيت بدني

45,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی