پاورپوینت اصول ایمنی در کارگاه های ساختمانی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت اصول ایمنی در کارگاه های ساختمانی دارای 19 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

١- حفاظت و ایمنی کارگران و کارکنان

1-١- لباس کار مناسب

2-1-کلاه، کفش و دستکش ایمنی

3-1- عينک، ماسک و گوشی

4-1-کمربند ایمنی و طناب نجات

5-1-سایر نکات ایمنی

٢- حفاظت و بهداشت عمومی کارگاه

1-2-نور

2-2-تهویه کارگاه

مقدمه

در دنيای پيشرفته امروز حادثه هميشه در کمين است. همه ساله ميليون ها حادثه ناشی از کار در دنيا به ویژه در کارگاه ها اتفاق می افتد که بعضی از آنها مرگبار است و برخی دیگر موجب از کار افتادگی کلی و جزئی می گردد.

در اغلب موارد حوادث ناشی از کار موجب از کار افتادگی موقت می شود که ممکن است ماه ها به طول انجامد. حوادث هميشه موجب ایجاد  اضطراب ناراحتی شدید خانواده فرد قربانی می شود و ممکن است در زندگی خانوادگی نيز اثرات مخربی داشته باشد.

در این مقاله به مسایل ایمنی کارگران، نکات ایمنی حين کار در کارگاه ها، عوارض ناشی از کار، عمليات حفاری، حفرچاه، وسایل حفاظت فردی، ایمنی عمليات گودبرداری داربست ها، نردبان ها، بالابرها و نکات ایمنی کار فضاهای تاسيساتی پرداحته شده است.

حفاظت و ایمنی کارگران و کارکنان

کليه کارگران و کارکنان کارگاه ها باید با توجه به نوع کاری که انجام می دهند از پوشش های حفاظتی و ایمنی مناسب استفاده نمایند.

1-١- لباس کار مناسب

در اماکنی که خطر انفجار یا آتش سوزی وجود دارد، استفاده از لباس کارهایی که ایجاد  الکتریسيته ساکن می کنند اکيداً ممنوع است. استفاده از کمربند بر روی لباس کار و آستين  دکمه دار ممنوع می باشد.

لباس کارگران برق کار نباید هيچ جزء فلزی داشته باشد.

لباس کار باید با توجه به نوع کار انتخاب شود.

2-1-کلاه، کفش و دستکش ایمنی

لازم است کارگران و کارکنانی که در معرض سقوط اشياء قرار دارند، از کلاه ایمنی استفاده نمایند.

کلاه ایمنی باید سبک (در حدود ٤٠٠ گرم)، عایق برق، مقاوم در برابر آتش و قابل شستشو باشد و حتماً داخل آن ضدعفونی گردد. طبق استاندارد به شماره ٤٨٤٠ DIN

کارگرانی که با دریل، ابزار چرخنده و ماشين های دارای قطعات چرخان یا غلتان کار می کنند نبایستی از دستکش استفاده نمایند. کارگرانی که با اشيای تيز سر و کار دارند یا عمليات خم کردن، لوله کردن و حمل اشيای خاردار را انجام می دهند باید از دستکش مناسب (مسلح به نوارهای فلزی) استفاده نمایند.

دستکش باید متناسب با خطرات احتمالی ناشی از کار انتخاب شود.

کارگرانی که فلزات داغ را حمل می کنند و یا عملياتی بر روی آنها انجام ميدهند مانند جوشکاری یا برشکاری، باید از دستکش از جنس پنبه نسوز یا چرم که در مقابل گرما مقاومت داشته باشد استفاده نمایند.

کارگرانی که با اسيدها و قلياها سر و کار دارند باید از دستکش های لاستيکی نرم و نازک (طبيعی یا مصنوعی) که مقاوم در برابر این مواد می باشند استفاده نمایند.

کارگرانی که در معرض خطرات ناشی از برخورد یا سقوط اشيای سنگين قرار دارند برای حفاظت از انگشتان پا باید از کفش های ایمنی با پنجه های فولادی استفاده نمایند.

کارگران برق باید از دستکش لاستيکی که عایق برق بوده و مقاومت آن متناسب با ولتاژ برق شبکه باشد، استفاده نمایند.

در کارگاه هایی که ایجاد جرقه باعث بروز آتش سوزی می گردد کفش کارگران باید از نوع ایمن و ضد جرقه باشد.

کارگرانی که با وسایل و ابزار برقی کار می کنند بایستی در هنگام کار بر روی سکوی عایق مستقر شده یا از کفش های عایق استفاده نمایند.

کارگرانی که با مواد روغنی، قليایی یا اسيدی کار می کنند بایستی از کفش هایی استفاده کنند که جنس لاستيک و یا چرم قطور باشد و مقاوم در برابر مواد فوق باشد.

3-1- عينک، ماسک و گوشی

کليه کارگرانی که کار آنها ممکن است سلامت چشم هایشان را به خطر بياندازد باید از عينک حفاظتی استفاده نمایند.

عينک های حفاظتی شيشه ای یا پلاستيکی باید دارای مقاومت کافی بوده و فاقد حباب هوا، ترک و موج باشد و بتواند حتی الامکان ٨٠ % نور را از خود عبور دهد.

کارگرانی که در محيط های پرغبار، سمی و یا بسته با هوای آلوده به گازهای مسموم کننده کار می کنند، جهت حفاظت از سيستم تنفسی فيلتری متناسب با نوع آلودگی استفاده نمایند.

انتخاب ماسک و فيلتر بستگی به خواص شيميایی، فيزیکی و بيولوژیکی ماده موجود در محيط کار و نوع محل و فضای کار دارد.

-کارگرانی که با دستگاههای پرسر و صدا کار می کنند یا در

مجاورت این دستگاه ها به طور مداوم به کار مشغولند بایستی از گوشی های مناسب استفاده نمایند.

کارگرانی که در عمليات جوشکاری و برشکای مشغول به کار هستند بایستی از عينک های ایمنی مجهز به شيشه های رنگی (فيلتر دار) جهت جذب تشعشعات استفاده نمایند (استاندارد BS-2092)

4-1-کمربند ایمنی و طناب نجات

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت اصول ایمنی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی