پاورپوینت استاندارد ها و ضوابط طراحی سینما

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت استاندارد ها و ضوابط طراحی سینما دارای 24 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

چالش هاي پياده سازي ارگونومي

افتتاح اولین سالن سینما

ورود سینما و ساخت سالن های سینما در ایران

وضعیت سالن های سینما در دهه 80 شمسی

مقایسه سالن های سینمای دیگر کشور ها

استاندارد ها و ضوابط طراحی سینما

نمای یک سالن سینما

مقدمه

آدمي همواره نيازهاي مختلفي داشته و دارد كه در طي زمان با ارضاي نيازهاي دوره خود به دوره جديدي از نيازها مي رسد.نظريه پردازان بزرگي همچون مازلو نيازهاي انساني را طبقه بندي كرده است. گرچه اين طبقه بندي ها دچار اشكالاتي است، اما در مقياس جامعه آماري بزرگي را در بر مي گيرد. ارگونومي نيز مانند ساير نيازهاي انساني مسير تكاملي خاصي را طي كرده و به نقطه فعلي رسيده است.

سینما با توجه به کارکرد های اصلی خود که یک سرگرمی و نوعی تفریح فردی و یا خانوادگی است و در وجه دوم به مسائل دیگری نیز می پردازد که باید راحتی و رضایت مخاطب خود را برآورده سازد تا ایشان در آرامش و آسایش به هدف خود برسند

چالش هاي پياده سازي ارگونومي

پياده سازي ارگونومي در جهان با چالشهاي فراواني روبرو است. اين چالشها، مختص كشورهاي در حال توسعه مانند ايران نيست. بلكه در تمام دنيا به علت اثر بخشي ديرهنگام پروژه هاي بهبود ارگونومي، همچنين عدم آشنايي با مزاياي كاربرد اين دانش در سازمان مقاومت در برابر تغييرات ارگونوميكي مشاهده مي شود.

چالشهاي موجود، ناشي از عدم وجود تفكر انسان گرايانه در طراحي سيستم هاي كار است زيرا هنوز ارگونومي به عنوان يك نياز در حيات جاري سازمانها مطرح نيست. در اولين گام بايد جامعه صنعتي را نسبت به ضرورت پياده سازي ارگونومي توجيه كرد. سپس نياز به ارگونومي در سازمان ايجاد مي شود. پس از آن در سطح تخصصي مي توان وارد مرحله تدوين روشهاي پياده سازي، تدوين استانداردهاي ارگونومي و بومي كردن آنها در جهت رفع نيازهاي سازمان شد.

ورود سینما و ساخت سالن های سینما در ایران

درسال1313 تهران هشت‌سینما داشت. ایران، مایاک، سپه، پالاس، داریوش، گلستان، تمدن و برق سالن‌های سینمای تهران بودند و بهای گران‌ترین بلیت سینما، لژ سینما پالاس با یک تومان بود. از دهه 30 که سینمای فارسی متولد شد به مرور ساخت‌وساز سالن‌های سینما در تهران و شهرستان‌ها روندی پرشتاب به خود گرفت. جالب اینکه در همه این سال‌ها تنها بخش خصوصی به تاسیس سینما علاقه نشان می‌داد و دولت نه تنها کمکی در این خصوص نمی‌کرد که از سینماداران عوارض و مالیات نیز دریافت می‌کرد. دهه40 دوران اوج سالن سازی در ایران بود.

با تغییر جغرافیای شهر در دهه‌های60 و70 برخی از پرمخاطب‌ترین سینماهای تهران اهمیتشان را از دست دادند. اتفاق مهم دهه80 تاسیس پردیس‌های سینمایی بود که با همت شهرداری و با همراهی و مشارکت بخش خصوصی انجام شد؛ پردیس‌هایی که جای سینماهای قدیمی را هم گرفتند؛ هرچند هنوز هم کمبود سالن سینما به شدت محسوس و پررنگ است.

وضعیت سالن های سینما در دهه 80 شمسی

فقدان سینما و وضعیت نامطلوب سالن‏های موجود در سطح کشور مسئله‌ای است که طی سال‌های اخیر سینماگران را نگران کرده است. طبق آمار موجود 180 سینما در کشور وجود دارد که برخی از آنها دارای چند سالن برای نمایش هستند که با احتساب آنها می‌توان گفت حدود 245 سالن فعال در کشور به اکران تولیدات سینمایی می‌پردازند که سهم تهران از این میان 44 سینما است.

در یک دهه اخیر بعضی از سینماها به دلایل مختلف ازجمله استاندارد نبودن سالن‌ها به‌صورت غیرفعال درآمده‌اند. برخی معتقدند که دولتی بودن سینماها باعث می‌شود تا موضوع فرسودگی سالن‏ها به موقع رسیدگی و رفع نشود، با این حال به‌نظر می‏رسد ساخت پردیس‏های سینمایی و بازسازی برخی از سالن‏ها وضعیت تهران را نسبت به سایر شهرستان‌ها بهبود بخشیده است، اما باز هم با درنظر گرفتن جمعیت پایتخت این تعداد سالن جوابگوی نیاز مخاطبان و همچنین آثار تولید شده نیست.

مقایسه سالن های سینمای دیگر کشورها

نشریه سینمایی اسکرین دیلی در یکی از گزارش‌های خود در سال ‌۲۰۰۸ به وضعیت سینمای جهان پرداخته است. در این گزارش سینمای هند رتبه نخست را از حیث ساخت فیلم متعلق به‌خود کرده که هزارو 164 فیلم در سال‌۲۰۰۷ تولید کرده است. سینمای اروپا با مجموع هزارو 95 فیلم در رده‌ دوم و آمریکا با ‌۶۰۳ فیلم در رتبه سوم جای دارند. ایران نیز با ساخت ‌۱۰۵ فیلم در سال‌۲۰۰۷ در رتبه یازدهم قرار گرفته است. این درحالی است که برخی کشورهای سرشناس از لحاظ تولیدات سینمایی مانند برزیل، ترکیه، آرژانتین، مکزیک و رومانی پایین‌تر از ایران قرار گرفته‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش تعداد سینماهای موجود در هر کشور به چشم می‏خورد. آفریقای جنوبی با ‌۷۸ سالن به‌ازای هر فیلم در رتبه اول، استرالیا با ‌۷۲ سالن در رتبه دوم و آمریکا با ‌۶۴ سالن سینما در رتبه‌ سوم این فهرست قرار دارند. اما ایران با تنها ‌۴/۲‌سالن به‌ازای هر فیلم، رتبه ماقبل آخر را در اختیار دارد.

در یکی دیگر از بخش‌های این گزارش تعداد سالن‌های فعال سینما به‌ازای هر یک میلیون نفر وجود دارد که در این قسمت ایسلند با ‌۱۶۰ سالن به‌ازای هر یک میلیون نفر در رتبه اول، آمریکا با ‌۱۲۸ سالن در رتبه دوم و سوئد، اسپانیا، ایرلند، استرالیا و کانادا رتبه‌های بعدی هستند. همچنین ایران با ‌۹/۳ سالن به‌ازای هر یک میلیون نفر در رتبه‌های پایین جدول قرار دارد.

سالن‏های شهرستان‌ها نیز چندان پاسخگوی نیاز مخاطبان نیستند، سالن‏هایی که علاوه بر بافت قدیمی‌شان، از تجهیزات اولیه عاری هستند. اکثر مخاطبان شهرستانی هنگام خروج از سینما از وضعیت موجود راضی نیستند، چرا که نبود سیستم صوتی مناسب و تصویر خوب به دیدن فیلم لطمه وارد کرده است.

استاندارد ها و ضوابط طراحی سینما

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت مهندسی فاکتورهای انسانی (ارگونومی) در سالن های سینما
  • پاورپوینت خانه سینما
  • برچسب ها : , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی