پاورپوینت ارزیابی خون ریزی های مغزی در MRI

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت ارزیابی خون ریزی های مغزی در MRI دارای 24 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

خونریزي هاي ناشي از ضربه مغزي

خونریزی فوق حاد ((Hyper acute hemorrhage

خونریزی حاد(Acute hemorrhage )

اوایل خونریزی تحت حاد(Early subacute hemorrhage)

اواخر خونریزی تحت حاد(Late subacute hemorrhage )

خونریزی مزمن(Chronic hemorrhage)

ظاهر و ارزیابی خونریزی مغزی در ام ار ای در درجه اول به موارد زیر بستگی دارد:

زمان خون ریزی

پارامتر ها

سکانس های تصویر برداری(به عنوان مثال  بروزن t1 و یا بروزن t2  )

عوامل موثر دیگر عبارت اند :

محل خون ریزی

فشار نسبی اکسیژن موضعی در  بافتها

PH موضعی

هماتوکریت بیمار

غلظت گلوکز موضعی

غلظت هموگلوبین

سلامت سد مغزی خونی

دمای بدن بیمار

خونریزي هاي ناشي از ضربه مغزي:

هماتوم اپيدورال (بالاي سخت شامه):

در اين خونريزي بدنبال ضربه، خون در فضاي اپيدورال بين جمجمه و سخت شامه جمع ميشود . خونريزي اين  شريان سبب فشار سريع روي مغز مي شود . علائم به علت ايجاد هماتوم به وجود مي آيند . هماتوم اپيدورال يک موقعیت اوژانسی است که ممکن است در عرض چند دقیقه ، نقایص نورولوژیک قابل توجه یا حتی ایست تنفسی ایجاد کند.

  هماتوم ساب دورال (زير سخت شامه):

تجمع خون بين سخت شامه و مغز است . شايعترين علت آن تروما است اما ممكن است به علت اختلالات انعقادي و همراه با پارگي آنوريسم ايجاد شود. هماتوم ساب دورال ممكن است حاد ، تحت حاد و مزمن باشد كه بستگي به اندازه عروق گرفتار و مقدار خونريزي دارد .

خونريزي و هماتوم داخل مغزي:

اين خونريزي در داخل خود بافت مغز است و به علت صدمه ناشي از گلوله يا چاقو ، فشارخون بالا ، پارگي  آنوريسم كيسه اي و تومورهاي داخل جمجمه اي ايجاد مي شود و براساس اندازه آن به كنتوزيون (له شدگي و خونريزي هاي كوچک و منتشر دربافت مغز) و ICH (كه از به هم پيوستن چندين خونريزي كوچک به هم و در ابعاد وسيع تر – تقريبا حدود 1 سانتي متر) تقسيم مي شود.

خونریزي در فضاي زیر عنكبوتیه:

عنكبوتيه پرده اي است مشبک كه از نرم  شامه كمي فاصله داشته و اين فضا را تحت عنكبوتيه مي گويند و اين فضا با مايع مغزي – نخاعي پر مي شود و به عنوان يک بالشتک محافظ براي جلوگيري از صدمه بافت مغز در تكان هاي شديد سر عمل مي نمايد.

خونریزی فوق حاد ((Hyper acute hemorrhage :

گلبول های قرمز تازه  منتشر شده از خون شریانی به داخل بافت ، حاوی هموگلوبین سرشار از اکسیژن  با الکترونهای جفت نشده است. از این رو ، خون اکسیژن دار دیامغناطیس است. در صورت عدم وجود مولفه پارامغناطیس ، هیچ تعامل پروتون- الکترونی دو قطبی و دو قطبی رخ نمی دهد ، و هیچ افزایش زمان آسایش  پارامغناطیسی  مشاهده نمی شود. بنابراین ، بخش عمده ای از خونریزی فوق حاد  مشابه بسیاری از ضایعات مغزی در ام ار ای نمایان میشوند.

خونریزی حاد(Acute hemorrhage ):

فاز حاد پس از چند ساعت از اغاز خونریزی شروع می شود و بوسیله دی اکسی هموگلوبین تشکیل شده  مشخص می شود. این فرایند ابتدا در حاشیه خونریزی  رخ داده  و سپس مرکز خونریزی را تحت تاثیر قرار می دهد.    اتم اهن در دی اکس هموگلوبین 5 الکترون جفت نشده دارد.از این رو پارامغناطیس هستند. حساسیت مغناطیس  دی اکسی هموگلوبین  در نقاط داخل و خارج سلولی متفاوت است.

اوایل خونریزی تحت حاد(Early subacute hemorrhage):

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی