پاورپوینت ارتباط بین پول و نرخ ارز در بلند مدت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت ارتباط بین پول و نرخ ارز در بلند مدت دارای 31 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

پول، نرخ ارز در بلند مدت

نتیجه گیری

مقایسه اثرات تغییر عرضه پول بر نرخ ارز در کوتاه مدت و بلند مدت

اثرات تغییر عرضه پول بر نرخ ارز در بلند مدت

پدیده Over Shooting

تاثیر سطح عمومی قیمت ها  بر روی نرخ ارز با روش رقابت پذیری

فرم جبری
عرضه و تقاضای ارز داخلی
عرضه و تقاضای ارز خارجی
شواهد آماری حاکی از تورم فزاینده
پدیده دلاریزه شدن

برابری قدرت خریدمطلق

چرایی مناسب نبودن شاخص برابری قدرت خرید برای تعیین نرخ ارز
نظریه p.p.p نسبی

عوامل دیگر موثر بر نرخ ارز

تغییرات در حساب جاری
بیماری هلندی
راه های مقابله با بیماری هلندی
انتظارات

عوامل غیر اقتصادی
نتیجه گیری

سیستم های ارزی

پول، نرخ ارز در بلند مدت

در بلند مدت قیمت پول خارجی بر حسب پول داخلی (نرخ ارز) همانند قیمت سایر کالاها و خدمات در اقتصاد، متناسب با افزایش حجم پول افزایش، و با کاهش حجم پول کاهش پیدا می کند.

مثال

فرض کنید دولت بخواهد یک رفرم (اصلاح)پولی انجام دهد به طوری که پول جدید جا یگزین پول قدیم شود. مثلا 2 دلار قدیمی تبدیل به 1 دلار جدید شود.

در این شرایط اگر قبلا هر یورو (پول خارجی) معادل 1/2 دلار بود حالا همان یورو بر حسب دلار جدید 0.6 می شود.چون قیمت همه کالاها بر حسب دلار جدید نصف شده است،ارزش پول خارجی هم نصف می شود.

اگر رفرم پولی در جهت عکس باشد ،به طوری که هر 1 دلاربه 2 دلار جدید تبدیل شود قیمت ارز 2 برابر می شود.
در اثر این رفرم پولی قیمت های نسبی کالاهای داخلی به خارجی ثابت باقی می ماند.

نتیجه گیری:

اگر چنانچه با حفظ بقیه شرایط یک افزایش دائمی در عرضه ی پول کشور داشته باشیم باعث کم شدن ارزش پول آن کشور متناسب با میزان افزایش عرضه ی پول خواهد شد (DEP).

و برعکس اگر عرضه پول کاهش یابد،ارزش پول آن کشور به طور متناسب افزایش خواهد یافت (APP).

مقایسه اثرات تغییر عرضه پول بر نرخ ارز در کوتاه مدت و بلند مدت

در کوتاه مدت افزایش حجم پول باعث می شود نرخ ارز خیلی بیشتر افزایش پیدا می کند.

بخشی از این افزایش مربوط به کاهش نرخ بهره بوده و بخشی دیگر در اثر افزایش تورم می باشد.

𝑚𝑠/𝑝↑, 𝑚𝑑/𝑝 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑡. →P ↑→𝑒↑

𝑚𝑠/𝑝↑, 𝑚𝑑/𝑝 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑡. →𝑟↓ →𝑒↑

اثرات تغییر عرضه پول بر نرخ ارز در بلند مدت

در بلند مدت چون Rثابت است افزایش نرخ ارز به این شدت تغییر نمی کند.چون میزان عرضه پول دربلند مدت ثابت است، ابتدا ار نقطه 4 به 5 رفته و دوباره باز می گردیم.

لذا نرخ ارز متناسب با قیمت ها افزایش می یابد.

اگر تعدیل نبود تمام تغییرات ایجاد شده در اقتصاد توسط نرخ ارز جذب می شد اما حالا بار نرخ ارز بر روی سایر متغیر ها هم اثر می گذارد.

پدیده Over Shooting

به افزایش اولیه نرخ ارز پدیده Over Shooting می گویند.

با افزایش عرضه پول، نرخ بهره در کوتاه مدت کاهش یافته و در بلند مدت دوباره به میزان اولیه باز می گردد.قیمت ها در کوتاه مدت تغییر محسوسی نکرده ولی در بلند مدت افزایش می یابد.پس شدت تغییر نرخ ارز در کوتاه مدت بیشتر از بلند مدت است.

تاثیر سطح عمومی قیمت ها  بر روی نرخ ارز با روش رقابت پذیری

با افزایش سطح عمومی قیمت ها در داخل، شاخص رقابت پذیری ما در مقابل سایر کشورها کاهش می یابد. در این صورت صادرات ما کم و واردات زیاد می شود. در نتیجه عرضه ارز کاهش و تقاضای ارز افزایش می یابد و اینها باعث می شوند که نرخ ارز افزایش یابد.

برخی از دلایل افزایش قیمت های داخلی:

افزایش قیمت نهاده ها

کاهش بهره ور ی داخلی

بالا رفتن هزینه های تولید

شواهد آماری حاکی از تورم فزاینده

نرخ ارز خیلی به سیاست های پولی حساس است چون از دو کانال نرخ بهره و سطح عمومی قیمت ها تاثیر می پذیرد.

برای مثال اوایل دهه 90 در روسیه، اواسط دهه 70 در ایتالیا و در ایران در دهه 60 به دلیل هزینه های جنگ،که قیمت ها شدیدا افزایش یافت و باعث افزایش حجم پول در اقتصاد شد و افزایش شدید نرخ ارز را به دنبال داشت.

پدیده دلاریزه شدن:

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی