پاورپوینت آسیب های شایع در فوتبال

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت آسیب های شایع در فوتبال دارای 43 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

انواع آسیبها

آسیبهای کتف

صدمات وارده به ران

اصول مهم پیشگیری

درد كشاله ران در فوتباليستها

آسیبهای زانو

علل آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی

آسیبهای ساق پا

علل پارگی تاندون آشیل

درمان

پیشگیری

آسیبهای پا و مچ پا

علل شکستگی های استرسی در کف پا

انواع آسیبها

آسیبهای سر و گردن

آسیبهای کتف

آسیبهای پشت

آسیبهای ران و مفصل ران

آسیبهای کشاله ران

آسیبهای زانو

آسیبهای ساق پا

آسیبهای پا و مچ پا

گرفتگی عضلانی در هنگام شروع ورزش

سوزش عضلات بدن

آسیبهای سر

آسیب دیدگی سر در بیشتر ورزشها رخ می دهد،ولی در ورزش فوتبال و به هنگام زدن ضربه با سر، خصوصا اگر شیوه اتخاذ شده برای این کار نادرست باشد،خطر وارد آمدن ضربه به سر زیاد است. هنگامی که یک توپ فوتبال شوت می شود، سرعتی معادل 100کیلومتربر ساعت و وزنی در حدود 400گرم پیدا می کند ،(که البته وزن در صورت خیس بودن توپ بیشتر نیز خواهد بود) وبنابراین نیروی قابل توجهی را می تواند به هنگام زدن ضربه سر به سر بازیکن وارد کند.

معمولترين آسيب ديدگي هاي مغزي نتيجه برخوردهاي شديد است و درصد آسيب اين به قولي تصادم ها )CISG) در ورزش بستگي به محل برخورد دارد. به طور كلي ازاصلي ترين مشكلات به وجود آمده پس از آسيب ديدگي مغز مي توان به از دست دادن حافظه يا امنزيا

( Amnesia) اشاره كرد و اثرات اين عارضه مي تواند شدت و وخامت آسيب ديدگي را تعيين كند

آسیبهای گردن

ضربات وارد آمده به ناحیه گردن می توانند باعث شکستگی و در رفتگی ستون مهره های گردنی ،و آسیب کپسول های مفصل، رباط ها و صفحات بین مهره ای نیز شوند. این آسیبها می توانند ثابت و پایدار یا غیرپایدار باشد.

شایع ترین دلایل آسیب،خم شدن به طرف عقب یا جلو، چرخیدن با شدت زیاد و یا ضرباتی به سراست که به ناحیه گردنی(فشردگی محوری) منتقل می شود. شکستگی یا آسیب رباط ستون فقرات گردنی می تواند بر اثر یک برخورد شدید با حریف یا اشیا پیرامون مثل تیرک دروازه رخ دهد که می تواند جدی باشد. از درون ستون فقرات گردنی، نخاع عبور می کند که به همراه ریشه های عصبی خود می تواند تحت فشار قرار گیرد و توسط صدمات رباطی و استخوانی ،آسیب ببیند.

علایم و تشخیص صدمات گردن

وجود درد در ناحیه گردن، به خصوص در حین حرکت

درد انتشاری به بازو به همراه احساس کرختی

مختل شدن حس پوست در زیر موضع آسیب دیده

ضعف عضلانی یا فلج در زیر ناحیه آسیب دیده

آسیبهای کتف

شکستگی استخوان کتف در فوتبال چندان شایع نیست.

ولی در رفتگی یک مصدومیت نسبتا شایع است .آن هم به خاطر اینکه هنگامی که یک ورزشکار سقوط می کند، به طور غریزی بازوی خود را بلند کرده و برای محافظت در برابر بدنش، آن را به طرف بیرون می گرداند. در رفتگی هنگامی می تواند رخ دهد که دست در این وضعیت قرار بگیرد و ضربه ناشی از سقوط بر روی آن وارد شود.

آسیبهای پشت

آسیبهای وارده به استخوانهای ستون مهره درصد کمی از آسیب های ورزشی را شامل می شود . توجه به این آسیبها هم کمتر از سایر آسیبها بوده که علت آن اینست که اغلب آسیبهای وارده به استخوانهای ستون مهره  بوده ، اغلب در مقوله آسیبهای بافت نرم قرار می گیرند که خود محدودند..
تخمین زده می شود در آمریکا 7% از کل آسیب های کمر ناشی از ورزش را آسیب به مهره ها تشکیل دهد . که این میزان در انگلستان 15% تخمین زده شده است .سایر آسیبهای کمری حاد عبارتند از:

آسیب دیسک کمر و کشیدگیهای عضلانی و رباطی،
صدمات مهره های کمر عمدتاً در ورزشهای فوتبال‌‌، ژیمناستیک ، وزنه برداری دیده می شود

صدمات وارده به ران

آسیب تاندون و عضلات پشت ران

شکستگی استخوان ران

آسیبهای عضله چهار سر رانی

آسیب تاندون و عضلات پشت ران

عضلات پشت ران یا هامسترینگ ها یک گروه عضلانی در پشت ران می باشند که متشکل از 3 عضله به نام های عضله دوسر رانی _ عضله نیم تاندونی و عضله نیم غشایی    (  semimembronus) می باشد.
آسیب این گروه عضلانی یکی از شایعترین آسیبها و از علل مهم درد مزمن در ورزشکاران محسوب می گردد. شدت آسیب را به 3 درجه تقسیم می کنند:
درجه ۱: آسیب خفیف عضله همراه با پارگی جزئی فیبر عضلانی
درجه ۲: آسیب متوسط عضله با پارگی تعداد بیشتری فیبر عضلانی همراه با کاهش قدرت عضلانی
درجه ۳: پارگی کامل عضله
آسیب عمدتاً در محل اتصال عضله به تاندون در عضله دو سر رانی ایجاد میشود. آسیب مجزا به تاندون کمتر  اتفاق می افتد ، مگر اینکه آسیب قبلی به آن وجود داشته باشد.جداشدگی تاندون از استخوان لگن نادر و عمدتاً در شرایطی که فرد بطور ناگهانی در وضعیتی که زانو باز است در مفصل لگن به جلو خم شود ( مثل افتادن اسکی باز به سمت جلو ) رخ می دهد.اغلب آسیب وارده به عضلات هامسترینگ در ورزشهایی مثل فوتبال و دوهای سرعت رخ می دهد.

رخدادهای دو میدانی که ورزشکارنیروی گریز از مرکز یا استارتهای قوی را تجربه می کند شانس ایجاد آسیب زیاد است. در ورزشهای تماسی مثل فوتبال در اثر ضربات مستقیم به این گروه عضلانی احتمال پارگی ،‌له شدگی یا خونریزی داخلی وجود دارد.له شدگی ها چنانچه در زمان برخورد ضربه ماهیچه منقبض باشد سطحی و اگر ماهیچه در حالت استراحت باشد عمقی تر خواهد بود،‌ در اسکی روی آب در صورت بروز حادثه احتمال جدا شدگی تاندون از لگن وجود دارد.
عوامل خطرزای مستعد کننده به ایجاد آسیب عبارتند از :
1- فقدان گرم کردن کافی قبل از مسابقه یا تمرین
2- انعطاف پذیری کم و نسبت توده عضلانی هامسترینگ ( توده عضلانی دوسر رانی )کمتر از 50%
3- سابقه آسیب قبلی این ناحیه
4- تکنیکهای غلط دویدن مثل بازکردن زیاد پاها از هم درهنگام دویدن

پیشگیری از آسیب دیدگی

اصول مهم پیشگیری
1- گرم کردن مناسب قبل از تمرین ( حرکات کششی )
2- حفظ انعطاف پذیری در کنار افزایش قدرت عضلانی
3- عدم تمرین در هنگام خستگی ( مهترین جزء است)

شکستگی استخوان ران

شکستگی های ناشی از ورزش در استخوان ران عمدتاً در ورزشهای با سرعت بالا که انرژی زیاد به فرد وارد میشود روی می دهد مثل فوتبال،‌اسکی،‌ هاکی، موتور سواری، رالی.
اما در زمینه stress fracture یا همان شکستگی استرسی در استخوان ران : این نوع شکستگی به شکستگی های ریزی در بدنه استخوان اطلاق می شود که در اثر ضربات و فشارهای مداوم بر روی استخوان بوجود می آید. طی مرور زمان و بر اثر ضربات متوسط اما تکراری و پایدار به استخوان شکستگی های ریز و تغییر در ساختمان استخوان ایجاد می شود. در این نوع شکستگی استخوانها جابجا نشده و در عکس یک استخوان شکسته واضح نداریم. ایجاد درد استخوانی در هنگام ورزش نشانه آن می باشد.
اغلب stress fracture ها در تقاطع داخلی 3/1 فوقانی و 3/2 تحتانی ران رخ می دهد.

علل شکستگی

حوادث موتوری ( ماشین _‌‌ موتور )
• ورزشهای با سرعت بالا ( اسکی _ هاکی _ فوتبال )
•سقوط ( شیرجه نادرست‌ _ کوهنوردی )

بازگشت به تمرین در شکستگی ها

طی سه ماه استخوان ران جوش می خورد بعد از جوش خوردگی درمان بر تقویت عضلانی متمرکز میشود . تقویت باید تا زمانی که قدرت عضلانی 95% پای مقابل شود انجام  می گیرد و بعد تمرینهای اختصاصی رشته آغاز می گردد.
فرد باید طی یکسال به وضعیت قبل ازآسیب دیدگی باز گردد.

در شکستگی های استرسی:

حداقل 6 هفته لازم است تا به فعالیت ورزشی برگردد. فرد باید آرام آرام به شدت تمرینها اضافه کند.

پیش آگهی : 90% شکستگی های ران بخوبی ترمیم و فرد به ورزش باز می گردد.
Stress fracture هم پش آگهی عالی دارد و در غیاب  بیماری زمینه ای تقریباً‌ بهبودی کامل دارد

آسیبهای عضله چهار سر رانی

در مطالعات دیده شده که حداکثر فعالیت عضله چهار سر در هنگام شروع باز شدن زانو در حرکاتی مثل ضربه زدن به توپ یا پرتاب پا در ورزشهای رزمی است.
قدرتی که عضله چهارسر می تواند اعمال کند می تواند تا 7 برابر وزن بدن باشد. کشیدگی و پارگی عضله عمدتاً در ورزشکارانی رخ می دهد که با شدت در وضعیتی که زانو باز می شود به جسم یا فردی ضربه می زنند مثلاً‌ در هنگام ضربه با پا به کیسه بوکس.
پارگی می تواند جزئی یا کامل باشد،‌ یک ضربه ناگهانی قوی می تواند سبب از هم گسیختگی کامل رباط عضله از محل اتصالش شود.

آسیبهای کشاله ران

درد كشاله ران در فوتباليستها

صدمات بافت نرم يكي از عوامل مهم ايجاد درد كشاله ران در فوتباليست هاست.

در پژوهشي كه بر روي شماري از بازيكنان فوتبال انجام شد ، عوامل موثر بر درد كشاله مورد مطالعه قرار گرفت .

نتايج اين پژوهش حاكي است عوامل متعددي مانند كشيدگي عضلاني ، التهاب زرد پي و استخوان ، خونريزي داخل عضلاني ، درگيري اعصاب و در مواردي نيز شكستگي در بروز درد كشاله ران ورزشكاران فوتباليست مؤثرند ، اما در اين ميان صدمات بافت نرم و به ويژه عضلات از علل مهم درد اين ورزشكاران به شمار مي رود .

پژوهشگران معتقدند با توجه به نقش عوامل متعدد در بروز درد كشاله ران ، معاينه دقيق و در صورت لزوم انجام آزمايشات پاراكلينيك مي تواند از مزمن شدن درد كشاله ران در ورزشكاران پيشگيري كند .

آسیبهای زانو

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی