پاورپوینت سیر

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت سیر دارای 26 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تاریخچه

گیاه شناسی

واریته

مواد متشکله

ماده مؤثره

شرایط آب و هوا

کشت

مقدار بذر

آفت

خسارت وارده

خواص داروئی

عوارض

منابع

منابع

کتاب سبزیکاری ……………………………..دکتر پیوست

کتاب گیاهان داروئی …………………………علی زرگری

کتاب رده بندی گیاهان داروئی ……………… دکتر محمد آزادبخت

تاریخچه

سیر، از سبزی هایی است که تاریخی بسیار کهن دارد. انسان خواص درمانی این گیاه را 5 قرن قبل از میلاد مسیح شناخته بود، سیر بومی آسیای مرکزی است و قدمت زیادی دارد در اهرام ثلاثه ی مصر کشف شده است، قدمت آن 3000 – 2000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد .

گیاه شناسی

پیاز سیر از تعدادی پیاز کوچک و پهن تشکیل شده و اصطلاحا به آن سیرچه می گویند. سیرچه ها بر خلاف سیرچه های موسیر با پوسته نازکی احاطه گردیده که پس از مدتی از بین می رود. بوته سیر در مناطق سردسیر یا معتدل تولید بذر نمی کند ولی گاهی اوقات ممکن اسب به جای گل ، پیازهای کوچکی روی ساقه ظاهر شوند که بتوان با آن گیاه را نیز ازدیاد کرد .

گیاهی است دائمی ولی به منظور تولید یکساله کشت می شود با پیازی مرکب ار پیازچه ها و ساقه راست که در انتهای آن گلی چتری که شامل چندین پیازچه است قرار دارد. گلها بوسیله یک پوشینه برگی شکل حفاظت می شوند

واریته

سیر کشت شده گونهAllium sativum است که عضو تیره سوسنی ها می باشد و واریته های آن به دو دسته تقسیم می شود :

دسته اول گونه sativum:

الف- A.sativum var. sativum  (سیر طوقه باریک و بدون ساقه گل دهنده)

ب- A. Sativum var .ophioscorodon  (سیر طوقه کلفت یا Topset با ساقه گل دهنده کشیده و خمیده)

ج-  A. Sativum var . Scordoprasum (با ساقه گل دهنده ایستاده)

دسته دوم Kuznetsov :

الف- A. Sativum var.sagitatum Kuz (با ساقه گل دهنده)

ب- A. Sativum var. vulgarae Kuz   (بدون ساقه گل دهنده).

مواد متشکله

50 تا 60 درصد آب

30 درصد کربوهیدرات

10 درصد چربی

7 درصد پروتئین

مقدار کمی املاح معدنی و ویتامینهای مختلف

ماده مؤثره

ماده آلی که باعث طعم ویژه این گیاه می شود آلیسین (Allicin) نام دارد و از مجموعه ترکیبات آلی گوگردی تشکیل شده است. از بین این مواد ترکیبات آلدئیدی، ستنی و اترسلی دارای اهمیت بیشتری هستند. سیر به علت دارا بودن املاح ید و سیلیس در تنظیم گردش خون مؤثر است و به علت دارا بودن آنتی بیوتیک برای درمان بیماریهای باکتریایی از دیرزمان توصیه می شد. با توجه به اهمیت غذایی سیر، سطح زیر کشت و مقدار تولید آن در واحد سطح افزایش یافته است.

شرایط آب و هوا

این گیاه را می توان در انواع خاک از لمونی سنگین تا شنی سبک نیز کشت کرد ولی بر روی خاک لوم شنی سست که از مواد آلی غنی باشد بهترین رشد را دارد.

PH خاک بین 8/6 تا 2/7 ایده آل است. در خاکهایی که بیشتر اسیدی یا بیشتر قلیایی باشند مواد قندی بیشتری در آن ذخیره می شود.

سیرچه ها همانند سایر سبزیهای پیازی در روزهای بلند و دمای بالا تشکیل می شود.

مقدار کود فسفره بین 200 تا 400 کیلو در هکتار است. کود ازته را می توان به صورت کود سرک در هنگام رشد گیاه به آن داد.

کشت

کشت سیر معمولاً در سطوح کوچک و اغلب به صورت کرتی انجام می گیرد. برای این کار در پاییز، زمین را شخم سطحی زده و کود دامی پوسیده را با خاک مخلوط می کنند. سپس زمین را به ابعاد مختلف کرت بندی کرده و به صورت جوی و پشته در می آورند.

مقدار بذر

مقدار بذر را با توجه به ضایعات کاشت حدود 300 تا 400 کیلو در هکتار در نظر می گیرند.

آفت

از آفات سیر می توان مگس سیر (Hylemia antiqua) را نام برد که علاوه بر این گیاه به کلیه گیاهان این خانواده مثل پیاز، تره و تره فرنگی نیز خسارت وارد می کند. لارو این مگس در مزارع سیر و پیاز زندگی کرده و از ساقه، برگ و به ویژه از سیرچه ها تغذیه می کند.

خسارت وارده

بر اثر حمله این آفت رنگ برگ از حالت سبزی به زردی تغییر می کند. برای مبارزه  با آن معمولا بوته های آلوده را جمع آوری کرده و آنها را می سوزانند.

بیماری

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت هفت سین
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی