پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک دارای 26 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

تعاریف کسب و کار الکترونیک E-BUSINESS :

تعاریف تجارت الکترونیک E-Commerce :

تفاوت E-Commerce و E-Business :

چارچوب های پیاده سازی تجارت الکترونیک :

مراحل تجارت الکترونیکی :

مدل ها :

مزایای تجارت الکترونیک :

مزایای کسب و کار الکترونیک :

معایب کسب و کار – تجارت الکترونیک :

جمع بندی :

منابع :

منابع

مولفه ها و مدل های اصلی تجارت الکرونیک 1395 ، افشین برامکی و طیبه بارونی

رضا یزدانی زنگنه و مریم خسرو پور 1389 – مقاله مولفه های موثر پذیرش تجارت الکترونیک

2 – دکتر علامه و محسن زارع ، 1394 – بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی بانکداری الکترونیکی

مقدمه

كسب و كار الكترونیک ( E-Business ) عنوان يكي از زير مجموعه هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالايي را تجربه كرده است. به طوري كه رويكرد سياست اكثر موسسات تجاري در پذيرش و به كارگيري كسب و كار الكترونيك در جهت ورود به بازارهاي جهاني و جذب مشتريان جديد موثر و كارا در اين راستاست .

تجارت الکترونیک ( E-Commerce ) مفهوم و جریان نیرومندی است که جوامع کنونی را دستخوش تغییرات زیادی نموده است . تجارت الکترونیکی از نمونه های قابل لمس پیشرفت های شگرف تکنولوژی فناوری اطلاعات در عرصه اقتصاد  تجارت می باشد . این مدل از تجارت به دلیل مزایای فراوانی که برای جوامع انسان دارد ، به سرعت در حال همه گیر شدن است . می توان با قاطعیت ادعا کرد که تجارت الکترونیکی خیلی از محدودیت ها و نواقص تجارت سنتی را از پیش رو برداشته است .

تعاریف کسب و کار الکترونیک E-BUSINESS :

كسب و كار الكترونيكي(  E-Business) به عنوان يك مفهوم شامل تر از تجارت الكترونيك تلقي ميگردد و علاوه بر داد و ستد الكترونيكي كالا و خدمات، در بر دارنده مفاهيمي چون خدمات به مشتري، همكاري با شركاي تجاري و هدايت معاملات تجاري مي باشد .

بازار الكترونيك يك محل فيزيكي نيست بلكه يك فضا در شبكه مي باشد. فروشنده ها و خريداران در يك فضاي الكترونيكي يكديگر را ملاقات مي نمايند، و تمامي عمليات مورد نياز مانند نقل و انتقال پول بين بانكها فضاي الكترونيكي انجام مي گيرد .

E-Business= EC + BI + CRM + SCM + ERP

(  EC)  : تجارت الكترونيكي

( BI )  : هوشمندي شركتها

( CRM ) : مديريت روابط با مشتري

( SCM ) : مديريت بر زنجيره تامين

( ERP )  : برنامه ريزي منابع شركت

به طور خلاصه كسب و كار الكترونيكي تلفيق سيستم ها و فرآيندها و زنجيره هاي تامين و كل بازار با استفاده از اصول و فن آوري هاي مرتبط با استفاده از ابزار اينترنت مي باشد .

واژه تجارت الکترونیکی به تجارت از طریق شبکه اینترنت برای خرید ، سفارش کالا و خدمات گفته می شد ، اطلاق گردید . ( کریمی و نصیری مفخم ، 1392 )

تجارت الکترونیک به معنی خرید ، فروش ، مبادله کالا ، خدمات و  اطلاعات آن ها از طریق شبکه های کامپیوتری   ( اینترنت ) مبتنی بر پایه پردازش و انتقال الکترونیکی داده ها شامل : صدا ، متن و تصویر است .

تجارت الکترونیک شامل فعالیت های متنوعی است . بارنامه های الکترونیکی مختلفی  مانند : مبادله ، انتقال الکترونیکی وجوه ، تحویل فوری مطالب دیجیتال ، مبادله الکترونیکی سهام  شرکت ها و خدمات پس از فروش را در بر می گیرد .

تفاوت E-Commerce و E-Business :

تجارت الکترونیکی ، به معنای خرید و فروش از طریق اینترنت است و بیشتر جنبه تجاری و مالی دارد ، اما کسب و کار الکترونیکی به هر گونه معامله الکترونیکی( مانند تبادل اطلاعات در یک سازمان ) گفته می شود که شامل تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی نیز است .

کسب و کار الکترونیکی ، همچنین شامل یک میزبان از فعالیت های مرتبط از جمله خرید برخط ، اتوماسیون نیروی فروش ، مدیریت زنجیره تامین ، سیستم های پرداخت الکترونیکی  و مدیریت سفارش است .

در تجارت الکترونیکی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کار داخلی و یا معاملات درون سازمانی و معاملات  بین شرکت ها یا سازمان ها و افراد استفاده می شود ، اما در کسب و کار الکترونیکی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور افزایش کسب و کار یک نفر استفاده شده است .

تجارت ایده ای انتزاعی است که به فعالیتهای خرید و فروش کالا و خدمات اشاره دارد، در حالیکه کسب و کار به معنای فیزیکی تری است که می تواند تحت مالکیت یک فرد باشد .

چارچوب های پیاده سازی تجارت الکترونیک :

تجارت الکترونیک از 3 سطح اصلی یا همان چارچوب تشکیل شده است ، که برای داشتن تجارت الکترونیک موفق وجود این چارچوب ها الزامی است :

1 – زیر ساخت

شامل سخت افزار ، نرم افزار ، پایگاه های داده ای بر روی بستر شبکه و اینترنت

2 – خدمات

شامل دامنه گسترده ای از خدمات است که توانایی یافتن و ارائه اطلاعات را فراهم می کند .

3 – محصولات و ساختار های تجارت الکترونیک

شامل پیش بینی و تدارک مستقیم کالاها و خدمات تجاری وابسته به اطلاعات است .

مراحل تجارت الکترونیکی :

1 – ایجاد ویترین بر روی شبکه  جهانی برای بازدید کنندگان تا اطلاعات محصولات و خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهند .

2 – شامل توسعه و گسترش مرحله اول بوده و وب سایت شرکت تبدیل به یک پایگاه داده ای           ( Data Base ) قوی شده و برای نگهداری و ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

3 – برقراری امکان تعامل در این مرحله کاربران امکان تعامل با مدیر سایت را خواهند داشت .

4 – در این مرحله امکان پرداخت اینترنتی برای کاربر فراهم می شود .

5 –  مرحله آخر که به مرحله یکپارپگی معروف است، سیستم های واسطه ای میان فروشنده و خریدار با سیستم های موجود در سازمان و یا شرکت به حالت یکپارپگی کامل در خواهند آمد .

مدل ها :

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت سيستم های اطلاعات مديريت (MIS)
  • پاورپوینت تجارت الکترونیک با رویکرد کسب و کار اینترنتی
  • پاورپوینت حقوق و تکالیف مصرف کننده در تجارت الکترونیک
  • پاورپوینت تجارت الکترونیک
  • پاورپوینت امنیت در تجارت الکترونیک
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی