پاورپوینت هوش هیجانی معلمان و رابطه آن با رضایت از زندگی و رضایت شغلی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت هوش هیجانی معلمان و رابطه آن با رضایت از زندگی و رضایت شغلی دارای 24 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

2.1. هدف مطالعه

2.2. شرکت کنندگان

2.3.ابزارها

2.4.روش کار

2.5.متغیرها

نتایج

2.7.بحث

یافته ها

منبع

خلاصه

این مقاله از یک طرف به دنبال کشف رابطه هوش هیجانی و رضایت از زندگی و از طرف دیگر،رابطه بین هوش کاری و رضایت کلی از زندگی معلمان رومانی میباشد.

هدف مقاله ،کشف همبستگی بین هوش هیجانی با نگرش مثبت نسبت به کار و با رضایت کلی از زندگی معلمان است.

نتایج حاکی از آن است که برخی تمایزات بین هوش کاری معلمان ،رضایت از زندگی،و رضایت کلی شغل بر حسب سطوح هوش هیجانی وجود دارد.

ما دریافتیم که هوش هیجانی خوب معلمان با نگرش مثبت نسبت به کار و رضایت از زندگی و همینطور با خود کار همبسته است.

مقدمه

اصلاحات آموزشی و همینطور محیط اجتماعی،تدریس حرفه ای در رومانی را به چالش کشیده است.معلمان باید در ارتباط با نقششان در اجتماع آگاه تر یاشند و همچنین باید با تقاضای زیاد جامعه نامشخص مقابله کنند.این فشار اجتماعی ،سبب بروز چالش های هیجانی و ریسک ها میشود.

معلم میتواند از طریق توسعه قابلیت های های حرفه ای و همینطور توسعه قابلیت های هیجانی خودش و دانش آموزانش ،بر این چالش ها فائق آید.

ََهوش هیجانی به عنوان هسته قابلیت هیجانی ،به عنوان ابزاری برای بهبود کیفیت زندگی و عملکرد افراد در کار شناخته میشود.معلمان،به عنوان حرفه ای هایی که در محیط توسعه انسانی فعالیت میکنند و مسئول آینده نسل  کودکان زیادی هستند،باید کیفیت هیجانی  که آنها را برای عملکرد بهتر آماه میکند،را از خود نشان دهند.

مفاهیم زیادی در ادبیات وجود دارند:

هوش هیجانی تحت عنوان هوش در نظر گرفته شده“یک استعداد عمومی هیجانی تعریف شده  به طوریکه میتواند به یک معادل ضریب هوشی در نظر گرفته شود“ .(مدل میر و سالوی )

هوش هیجانی به عنوان ویژگی در نظر گرفته شده“درک بهتری از روشی که فرد استعدادهای هیجانی را پالایش و هدایت میکند،ارائه میدهد“ .(فارنهام و پترایدز2001)

هوش هیجانی به عنوان مجموعه قابلیت های های آموخته شده در نظر گرفته شده“سبب ارزیابی راه سازگاری فرد میشود و این میتواند به عنوان عملکرد مشاهده شود“(مدل بار-ان).

تأکید میشود که ویژگی هوش هیجانی با توانایی هوش هیجانی متفاوت است و تفاوت بر حسب روش اندازه گیری است(پرز؛پترایدز؛فارنهام 2005)

هوش هیجانی شامل تمایلات رفتاری میباشد که به هیجانات و توانایی درک از خویشتنی مربوط است که از طریق خود گزارشی سنجیده میشود.

توانایی هیجانی به عنوان توانایی های همبسته مرتبط با هوش تعریف شده است که از طریق آزمون های حدأکثر عملکرد سنجیده میشود

رضایت از زندگی شاخصی است برای خوب بودن “با عملکرد خوب در حوزه های عمده زندگی مثل روابط،سلامتی،کار،درآمد،معنویت و اوغات فراغت مرتبط است.(Diener,E.,Biswas-Diener,R2008).افرادی که در رضایت از زندگی بالایی دارند،حس میکنند که انها زندگی پر معنا دارند و آنها اهداف و ارزشهایی که برایشان مهم است را به اشتراک می گذارند. یک سطح مطلوب از رضایت از زندگی،سبب بروز عملکرد کاری خوب و تأثیر مطلوب بر دیگران میشود.معلمان با سطح بالای رضایت از زندگی،میتواند عامل آموزشی بهتر باشند و کارشان برای توسعه کودکان مؤثر تر باشد.

هوش کاری شامل،نگرش ها،ایده ها و ارزش های مرتبط با کار و ترکیبی بین چشم انداز فردی و چشم انداز جامعه است.(تی.کنستانتین،2004). هوش کاری آموزگار،نگرش هایشان را نسبت به کار و نوع نگاهشان به کار-به عنوان پیشرفت یا یک وظیفه اجباری- بیان میکند .رضایت شغلی بخش مهمی از زندگی حرفه ای است،و این هم در سطح سازمانی و هم در سطح فردی اثر میگذارد.رضایت کاری به عنوان هیجانات مثبت ناشی از نگرش شخصی کارمند در رابطه با کارش تعریف شده است.
( تی.کنستانتین،2004)

2.روش کار:

2.1. هدف مطالعه

هدف مطالعه کشف رابطه موجود بین هوش هیجانی معلمان و رضایت از زندگی و همینطور رابطه بین هوش کاری و رضایت عمومی زندگیشان است.

اهداف عمده به شرح زیر میباشند:

ایجاد همبستگی بین هوش هیجانی،رضایت از زندگی و همینطور هوش کاری و رضایت عمومی از زندگی،

متمایز کردن رضایت از زندگی معلمان ،هوش کاری و ابعادش،رضایت عمومی از زندگی و ابعادش با توجه به  سطوح هوش هیجانی.

2.2. شرکت کنندگان

شرکت کنندگان در این تحقیق، 196 معلم از سطوح مختلف تحصیلی، 35% مردان و 65% زنان؛ 73% از نواحی شهری، 27% از نواحی روستایی بودند.
میانگین سن 40.49 (انحراف معیار=10.22)

2.3.ابزارها

10,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت انگيزش و خشنودي شغلي
  • پاورپوینت هوش هیجانی
  • پاورپوینت راه هوش تجاری
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی