پاورپوینت هوش تجاری

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت هوش تجاری  دارای 146 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعريف سيستم هوشمند

ساختار BI

تعريف هوش تجاری (BI)

يک کاربرد از BI

دلايل داشتن سيستم های مبتنی بر BI

اهداف BI

اجزای BI

تکنيک های استفاده شده در BI

On-Line Analtical Processing

On-Line Transaction Processing

Data Warehousing

Data Mining

Intelligent Decision Support System

Intelligent Agent

Knowledge Management System

Supply Chain Management

Customer Relationship Management

Enterprise Resource Planing

Enterprise Information Management

کيفيت داده

خصوصيات داده های با کيفيت

دسته بندی داده های بدون کيفيت

مشخصات سيستمِِ با داده های بدون کيفيت

اثرداده های بدون کيفيت بر روی سيستم

12قدم جهت تصحيح داده

مراحل کاری پاکسازی داده

دانش

مراحل انجام يک پروژة مهندسی

نقشة راه سيستم های هوش تجاری

ساختار تيم ساخت پروژه

اصول طراحی پايگاه داده تحليلی

مروری برتعريف پايگاه داده تحليلی

تفاوت با پايگاه داده عملياتي

مشخصات پايگاه داده تحليلی

تعريف هوش تجاری از منظر پايگاه داده تحليلی

سير تکاملی تکنولوژی های هوش تجاری

The Corporate Information Factory (CIF)

ملاحظاتی كه در طراحی يك پايگاه داده تحليلی بايد لحاظ كرد

ملاحظات ساخت پايگاه داده تحليلی

مراحل ساخت پايگاه داده تحليلی

معماری پايگاه داده تحليلی

مراجع

سيستم های هوشمند

هوشمندی، قابليت دنبال کردن هدف به همان روشی است، که انسان دنبال می کند.

يک سيستم هرچه به انسان نزديکتر باشد، هوشمندتر است.

سيستم هوشمند، سيستمی است که هدف مشخصی را با کمک حسگر و عملگر تا حصول موفقيت دنبال می نمايد.

سيستم هوشمند، می تواند دانش خود را با يادگيری، از طريق تجربه  ويا کسب دانش های جديد افزايش دهد.

انسان، يک سيستم هوشمند است.

BI  بايد يک سيستم هوشمند باشد.

تعريف هوش تجاری

عبارتست از بُعد وسيعی از کاربردها و تکنولوژی برای جمع آوری داده و دانش جهت

توليد پرس و جو در راستای آناليز Enterprise برای اتخاذ تصميات تجاری دقيق و هوشمند.

يک هوش تجاری براساس يک معماری Enterprise تشکيل شده و در قالب OLAP (پردازش تحليلی برخط)، به تحليل داده های تجاری و اتخاذ تصميمات  دقيق و هوشمند می پردازد.

هوش تجاری، نه بعنوان يک محصول و نه بعنوان يک سيستم، بلکه بعنوان يک معماری موردنظر است که شامل مجموعه ای از برنامه های کاربردی و تحليلی است که به استناد پايگاه های داده عملياتی و تحليلی به اخذ و کمک به اخذ تصميم  برای فعاليت های هوشمند تجاری می پردازند.

يک کاربرد از BI

يک سيستم تصميم يار، يک بخش از يک سيستم هوش تجاری است که دو رويکرد می تواند داشته باشد:

Goal Seeking

What If

برخی ازکاربردهای برنامه های تصميم يار BI

تحليل چند بعدی ازداده های عملياتی در قالب OLAP ،

تحليل Click-Stream،

داده کاوی،

پيش بينی کردن،

تحليل تجاری،

پرس وجو کردن و گزارش گيری و ترسيم آماری،

تحليل مکانی،

مديريت دانش،

کاوش در متن، محتوا و صوت،

Click-Stream

مسيری که يک کاربر در حين دستيابی به يک صفحة وب طی می کند.

هر انتخاب مجزايی که کاربر در محيط وب انجام می دهد، تا به يک صفحة وب برسد مستلزم يک لينک جديد است، هرچه کاربر در اين مسير بيشتر جلو رود و مطلب مورد نظر خود را پيدا نکند، احتمال اينکه به سايت وب ديگری برود بيشتر است.

در نتيجه تحليل الگوهای دستيابی به صفحات وب بايد چنان باشد که طراحان سايت وب را در ايجاد ساختارها، پيوندها و تسهيلات جستجوی کاربر پسند تر ياری کند.
دلايل داشتن سيستم های مبتنی بر هوش تجاری

دلايل اقتصادی.

دنبال نمودن اهداف کارايی سيستم کاربردی.

افزايش رقابت ها.

تجارت الکترونيکی.

حمايت از تصميم گيری های سيستم کاربردی.

کثرت مشتريان.

نياز به آناليز عمليّات سيستم.

صحّت و دقّت اطّلاعات حاصل از سيستم.

دسترسی به داده های بهنگام شده.

کاهش هزينه.

رضايت کاربران نهايی در مقايسه با کالاهای مشابه.

اهداف BI

انتظار داريم که يک سيستم BI، آناليز داده را به کمک آناليز آماری و بر مبنای يک پايگاه داده تحليلی ميسّر سازد

اجزای BI

کاربران

محصول

خدمات قابل ارائه

رقبا

تکنيک های استفاده شده در هوش تجاری

On-Line Analytical Processing (OLAP)

On-Line Transaction Processing (OLTP)

Data Warehousing (DW)

Data Mining (DM)

Intelligent Decision Support System (IDSS)

Intelligent Agent (IA)

Knowledge  Management System (KMS)

Supply Chain Management (SCM)

Customer Relationship Management (CRM)

Enterprise Resource Planing (ERP)

Enterprise Information Management (EIM)

OLAP (On-Line Analytical Processing)

سرويس هايی که از پايگاه داده تحليلی به منظور پاسخگويی سريع به پرسش های تحليلی کاربران استفاده می کنند، پردازش تحليلی برخط (OLAP) ناميده می شوند.

OLAP عبارت است از مجموعه ای از نرم افزارها که برای اکتشاف و تحليل سريع داده های مبتنی بر يک شيوة چند بُعدی با چندين سطح از مجموع سازی استفاده می شود. (Aggregation)، تصميم گيری را سريع و آسان می کند.

آسان شدن تصميم گيری به دليل قابليت هدايت تحليل ها بدون نياز به يک زبان پرس  و جوی اصلی يا فهم ساختار زيرين بانک اطلاعاتی حاصل می شود.

سريع ترشدن تصميم گيری نيز از اين جهت است که مجموع داده ها برای درخواست های متداول از پيش محاسبه شده است و به اصطلاح داده ها، Pre-Aggregate شده اند، بنابراين زمان محاسبه کاهش يافته و پاسخگويی به پرس وجوهای پيچيدة تحليلی به سرعت امکانپذير خواهد بود.

پايگاه داده تحليلی (DW) و پردازش تحليلی بر خط (OLAP) از جمله عناصر ضروری در سيستم های تصميم يار به شمار می آيند.

OLTP (On-Line Transaction Processing)

داده‌های مورد استفاده در اين تراكنش‌ها داده‌های به‌روز، جاری و با جزئيات است : پردازش تراكنش‌ها، مشتمل بر انجام عمليات روزانه مانند خريد و فروش و عمليات بانكی و مانند آن.

پايگاه های داده عملياتی، منبع داده ای سيستم های OLTP هستند.

پايگاه های دادة عملياتی رايج شامل داده های بروز و جاری،  جهت انجام عمليات روزانة ثبت، حذف، بروزرسانی و مشاهده داده ها هستند.

پايگاه دادة تحليلی (Data Warehouse)

Data Warehouse (پايگاه داده تحليلی)، مخزن داده ای متمرکز، جمع آوری شده از منابع اطلاعاتی مختلف و ناهمگن در يک محدوده وسيع زمانی است و برای پشتيبانی از سيستم های تصميم يار(DSS) استفاده می شود.

DW از پايگاه های داده عملياتی و يا ساير منابع داده ای توزيع شدة سازمان ها و ارگان های متفاوت تهيه می شود.

پايگاه دادة تحليلی بستر مناسبی فراهم می آورد که داده ها به منظور پاسخگويی به پرسش های تحليلی به صورت بايگانی شده، سر جمع شده و سازمان يافته، ذخيره شوند.

پايگاه داده تحليلی شامل داده هايی است که برای انجام تصميم گيری ها و تحليل ها مناسب است.

پايگاه داده تحليلی عبارت است از مخزن دادة جمع آوری شده ای از منابع اطلاعاتی:

مختلف،

توزيع شده،

احتمالاً ناهمگون،

تحت يک ساختار چند بُعدی،

بصورت يکپارچه،

پاکسازی شده،

موضوع گرا،

سرجمع شده،

غير قابل تغيير

و در محدودة زمانی مشخص طولانی دردسترس بوده.

داده های موجود در پايگاه دادة تحليلی، غير قابل تغيير، يعنی فقط خواندنی هستند و توسط کاربران قابل تغيير نيستند.

وظيفة اصلی و مهمترين کاربرد پايگاه های دادة تحليلی انجام پردازش های تحليلی برخط (OLAP) می باشد.

متناظر اين عمل در پايگاه های دادة عملياتی، انجام و پاسخگويی به تراکنش های کاربران است که پردازش های تراکنشی برخط ((OLTP ناميده می شود.

قبل از پايگاه داده تحليلی،  Repository داريم که جزئی ازBI  است.

اولين وظيفة DW در معماری BI عبارتست از سازماندهی Repository دانش و Repository داده که از منابع مختلف بدست می آيد.

به اين معنی که ذخيره سازی، اعتبارسنجی، تأييد و امکان دسترسی آسان به آن را فراهم می سازد. برای اين کار توصيه می شود، ابتدا به ساخت Data Mart اقدام گردد.

خصوصيات پايگاه داده تحليلي

خصوصيات پايگاه داده تحليلی عبارت است از :

يکپارچه: پالايش، سازگار نمودن، همسان سازی و يكپارچه نمودن داده‌های استخراج شده از منابع داده‌ای مختلف و احتمالا ناهمگون (مثلا سازگاری قوانين نامگذاري)

موضوع گرا: سازمان يافته پيرامون موضوعی خاص، مانند محصول، مشتری و يا كالا

سرجمع شده: داده های آن تحليلی بوده و برای تصميم گيريها ناسب می باشند.

غير قابل تغيير:عدم وجود عمليات به روزرسانی (تراكنشي) و به كارگيری نوسازی برای به هنگام سازی (عدم نياز به پردازش تراكنش‌ها، مكانيزم‌های ترميم، و كنترل همزمانی )

در محدودة زمانی مشخص طولانی: محدوده زمانی به مراتب طولاني‌ترنسبت به سيستم‌های  عملياتی و وجود صريح يا ضمنی عنصر زمان در هر ساختار كليدي

بسيار حجيم: با توجه به اينکه محدوده زمانی وسيعی را پوشش می دهند، بسيار حجيم می باشند.

سطوح پايگاه های داده تحليلي

سطح كلان (Enterprise warehouse)

مجموعه اطلاعات همه موضوعاتی كه سازمان را به طور كامل پوشش می دهد.

سطح خرد (Data Mart)

زير مجموعه ای از داده ها در مقياس يك شركت كه به موضوع خاصی اختصاص دارد.

مستقل و غير مستقل (به طور مستقيم از پايگاه داده تحليلي)

سطح مجازی (Virtual warehouse)

مجموعه ای از ديدگاه ها (view) بر روی پايگاه های داده عملياتی

   ( Data Mining ) داده کاوی

عبارت داده کاوی به فرآيند تحليل نيمه خودکار پايگاه داده های بزرگ، به منظور يافتن الگوهای مناسب اطلاق می گردد.

همانند کشف دانش در هوش مصنوعی (که آنرا يادگيری ماشين هم می نامند )، يا تحليل آماری، داده کاوی هم سعی در يافتن قوانين والگوها از داده ها دارد.

داده کاوی از اين جهت که با حجم عظيم اطلاعاتی، که اغلب روی ديسک ذخيره شده است روبروست، با يادگيری ماشين و آمار متفاوت است.

داده کاو ی با کشف دانش در پايگاه های داده سر و کار دارد.

Intelligent Decision Support System

سيستم های تصميم يار، سيستم هايی هستند که به مديران درامر تصميم گير ی کمک می کنند.

برای اين منظور از تکنيک هايی مانند داده کاوی و سرويس هايی مانند  OLAP کمک می گيرند.

پايگاه داده تحليلی (DW) و پردازش تحليلی بر خط (OLAP) از جمله عناصر ضروری در سيستم های تصميم يار به شمار می آيند.

سيستم های تصميم يار هوشمند، سيستم های تصميم ياری هستند که مبتنی بر تکنيک های هوشمند اند.

 Intelligent Agent

عامل (Agent)  نرم افزاری است كه عمل می كند و  قادر به تأثير گذاری  بر محيط است به طوری كه منجر به فعاليت و يا تغييرحالت می شود. همانند يك فعاليت شيميايي، فيزيكی و يا بيولوژيكی .

عامل ابزاری هوشمند برای رسيدن به هدف است .

عامل خودمختار است و به تنهايی قادر به تصميم گيری است.

عامل عبارت است از موجوديتی كه واكنش دارد و به طور خودمختار كنش انجام می دهد.

عاملهای هوشمند بايستی قادر به انجام كارها در دنيای واقعی باشند به طوری كه اعمال هدفداری را انجام دهند و نيز بايستی قادر به زندگی و عمل در دنيای واقعی باشند

Supply Chain

Supply Chain: حرکت منابع تجاری (مواد و اطلاعات و سرويسها ) از مواد خام واز طريق کارخانجات و انبارها تا مشتريان نهايی.

همچنین شامل سازمانها وفرآیندهایی است که این محصولات، اطلاعت و سرویسها را تولید و تحویل مشتریان نهایی می دهند.

Supply Chain شامل فعالیتهای متعددی ازجمله خرید و فروش و تدارکات وحمل ونقل واداره و کنترل مواد خام و برنامه ریزی و کنترل تولید و انبار وکنترل لیست اموال و توزیع و تحویل و…

Supply Chain Management

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت راه هوش تجاری
  • پاورپوینت هوش تجاری BI
  • پاورپوینت داده کاوی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی