پاورپوینت هوش تجاری BI دارای 30 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
تعریف هوش تجاری
داده کاوی
نقشه راه هوش تجاری
نقشة راه توليد يک پروژة هوش تجاری
ارزيابی زير ساخت Enterprise
تكنيكهاي تسهيل تصميم گيري هوش تجاري
آنالیز و تولید
منابع
تعریف 1
عبارتست از بُعد وسِيعی از کاربردها و تکنولوژی برای جمع آوری داده و دانش جهت تولِيد پرس و جو در راستای آنالِيز بنگاه برای اتخاذ تصمِيات تجاری دقِيق و هوشمند. [Paul Balacky & Richard Fayers, 2003]
تعریف 2
ِيک هوش تجاری براساس ِيک معماری Enterprise تشکِيل شده و در قالب OLAP (پردازش تحلِيلی برخط)، به تحلِيل داده های تجاری و اتخاذ تصمِيمات دقِيق و هوشمند می پردازد. [Loshin David, 2003]
تعریف 3
هوش تجاری، نه بعنوان ِيک محصول و نه بعنوان ِيک سِيستم، بلکه بعنوان ِيک معماری موردنظر است که شامل مجموعه ای از برنامه های کاربردی و تحلِيلی است که به استناد پاِيگاه های داده عملِياتی و تحلِيلی به اخذ و کمک به اخذ تصمِيم برای فعالِيت های هوشمند تجاری می پردازند. 2005] , [Larissa T. Moss, Shaku Atre
تعيين گرايشهاي تجاري بدون اتلاف وقت و هزينه
تحليل عميق بازار
پيش بيني بازار قبل از رقبا
بالا بردن سطح رضايت مشتريان
شناسايي مشتريان دائمي
تقسيم بندي مشتريان و روش برخورد با هر گروه
افزايش كارايي سازمان در امور داخلي
استاندارد سازي
تسهيل در تصميم گيري
تشخيص زود هنگام خطرات و شناسايي فرصت هاي كسب و كار
مي توان هوش تجاري را از منظر هاي زير تعريف نمود. هر يک از اين تعاريف داراي ويژگي هايي به خصوصي هستند که از بين تعاريف مختلف موجود، به دست آمده اند.
در اين منظر BI داراي شاخصه هاي زير است:
1. تصحيح و پياده سازي فرايند تصميم گيري مديران که در آنها دانشي بر پايه دقيق ترين و جامع ترين اطلاعات واقعي سازمان، ايجاد مي شود.
2. استفاده از دانش ايجاد شده براي تصميم گيري در سطوح مختلف مسايل ساخت يافته، نيمه ساخت يافته و غير ساخت يافته..
3. افزايش توانايي مدير در اعمال تصميمات استراتژيک.
1. BI يک framework است.
2. بستري براي حرکت از داده به اطلاعات و از اطلاعات به دانش با ايجاد ارزش افزوده براي سازمان.
3. تمرکز بر فرايندهاي تصميم گيري در سطوح مختلف مديريتي در سازمان.
4. افزايش کارآيي سازمان با توجه به بخش هايي مانند پرسنل مجرب، اطلاعات پنهان تجاري، کاهش 5
5. اتحاد و يکپارچگي فرايندهاي سازمان.
1. ايجاد برتري رقابتي با استفاده از ابزارهاي قدرتمند تحليل رقبا.
2. نظارت (Monitoring) هوشمند تعامل با مشتريان، شرکاي تجاري (مانند supplyer ها).
3. نظارت هوشمند بازار و شناسايي تغييرات آتي آن.
4. فرآيند بالابردن سوددهي سازمان در بازار رقابتي
1. يک سيستم هوشمند.
2. ايجاد بستر فني و معماري مناسب جهت گسترش و استفاده بهينه از منابع.
3. استفاده از ابزارهاي نرم افزاري و سخت افزاري در راستاي شناسايي، جمع آوري، پردازش و نتيجه گيري و نمايش داده ها و اطلاعات مورد نياز در سازمان.
4. مبتني بر پايگاه داده هاي بزرگي مانند data ware house و پايگاه داده هاي عملياتي.
5. در تعامل با بسياري از سيستم هاي کامپيوتري ديگر.
6. مبتني بر پردازش تحليلي بر خط (OLAP).
bI در سطوح مختلف سازمان كاربرد دارد كه عبارتند از:
1- – سطح استراتژیك (Strategic level مربوط به تصمیمگیریهای كلان سازمان توسط مدیران رده بالا است. كه در دوره هاي طولاني انجام ميشود و با حجم بالاي داده ها همراه است نتایج حاصل از این تصمیمات، تاثیرات بلندمدت (Long – term effect) و كلانی در سازمان دارند.
2 – سطح تاكتیكی (Tactical Level): مربوط به عملیاتی است كه در حوزه مدیران میانی انجام میشود شامل پیگیری عملیت در سطح پایین، نحوه انجام آن، گزارشگیری و نهایتا جمعبندی دادههای مفید برای اتخاذ تصمیمات میانمدت سازمان باشد
3- – سطح عملیاتی (Operational LeveL): پایینترین سطح انجام فعالیتهای تجاری یك سازمان است كه در دفعات بالا معمولا به صورت تكراری در ردههای پایین عملیاتی
نتایج حاصل از این تصمیمات، تاثیرات كوتاه مدت (Short – term effect) و خرد در سازمان دارند.
OLAP (On-Line Analytical Processing)
سرويس هايی که از پايگاه داده تحليلی به منظور پاسخگويی سريع به پرسش های تحليلی کاربران استفاده می کنند،عبارت است از مجموعه ای از نرم افزارها برای اکتشاف و تحليل سريع داده های مبتنی بر يک شيوة چند بُعدی با چندين سطح از مجموع سازی (Aggregation) جهت تسريع و آسان سازی تصميم گيری آسان شدن تصميم گيری به دليل
قابليت هدايت تحليل ها بدون نياز به يک زبان پرس و جوی اصلی يا فهم ساختار زيرين بانک اطلاعاتی حاصل می شود.
عبارت داده کاوی به فرآيند تحليل نيمه خودکار پايگاه داده های بزرگ، به منظور يافتن الگوهای مناسب اطلاق می گردد.
همانند کشف دانش در هوش مصنوعی (که آنرا يادگيری ماشين هم می نامند )، يا تحليل آماری، داده کاوی هم سعی در يافتن قوانين والگوها از داده ها دارد.
داده کاوی از اين جهت که با حجم عظيم اطلاعاتی، که اغلب روی ديسک ذخيره شده است روبروست، با يادگيری ماشين و آمار متفاوت است.
داده کاو ی با کشف دانش در پايگاه های داده سر و کار دارد.
: حرکت منابع تجاری (مواد و اطلاعات و سرويسها ) از مواد خام واز طريق کارخانجات و انبارها تا مشتريان نهايی.
همچنین شامل سازمانها وفرآيندهايی است که اين محصولات، اطلاعت و سرويسها را توليد و تحويل مشتريان نهايی می دهند.
Supply Chain شامل فعاليتهای متعددی ازجمله خريد و فروش و تدارکات و حمل و نقل و اداره و کنترل مواد خام و برنامه ريزی و کنترل توليد و انبار و کنترل ليست اموال و توزيع و تحويل و…
برای برنامه های کاربردی هوش تجاری با نيازمندی های خاص از جمله استفاده از داده های غير ساخت يافته مثلاً کاوش در متن و محتوا و صوت و… نياز به گسترش فعاليت ها و نقش ها در قالب گام های توليد مناسب است
نقشه راه هوش تجاری اساساً يک راهنمای چرخة حيات پروژه برای ايجاد برنامه های کاربردی تصميم يارهوش تجاری با استفاده از داده های ساخت يافته است.
اين نقشه 16 گام برای ساخت يک پروژة هوش تجاری را بر طبق همان 6 مرحلة انجام هر پروژة مهندسی که قبلاً ذکر شد، به شرح زير بيان می کند:
مرحلة هدف و منظور:
گام 1: ارزيابی وضعيت تجاری،
مرحلة طرح ريزی:
گام 2: ارزيابی زير ساخت Enterprise،
گام 3: طرح ريزی پروژه،
مرحلة تحليل تجاری:
گام 4: تعريف نيازمندی های پروژه،
گام 5: تحليل داده،
گام 6: نمونه سازی برنامه کاربردی،
گام 7: تحليل مخزن فراداده،
مرحلة طراحی:
گام 8: طراحی پايگاه داده،
گام 9: طراحی ETL (استخراج/تبديل/بارگذاری)
گام 10: طراحی مخزن فراداده،
مرحلة ساخت:
گام 11: توليد ETL،
گام 12: توليد برنامة کاربردی،
گام 13: داده کاوی،
گام 14: توليد مخزن فراداده،
مرحلة نصب و استقرار:
گام 15: پياده سازی،
گام 16: ارزيابی نسخه.
ازآنجائيکه برنامه های کاربردی BI، برخاسته از تراکنش های بين سازمانی هستند، يک زير ساخت بايد برای پشتيبانی از آنها ايجاد شود. بعضی از مؤلفه های زيرساخت ممکن است قبل از آغاز پروژة BI در محل موجود باشند. ساير مؤلفه ها نيز بايد بعنوان قسمتی از پروژه ، بمرور زمان ساخته شوند.
يک زير ساخت Enterprise دو مؤلفه دارد:
زيرساخت تکنيکی: که شامل سخت افزار، نرم افزار، ميان افزار، سيستم مديريت پايگاه داده، سيستم عامل، مؤلفه های شبکه، انبارهای فراداده و…
زيرساخت غيرتکنيکی: که شامل استانداردهای فراداده، استانداردهای نامگذاری داده، متدولوژی ها، رويه های تست، فرآيندهای کنترل تغيير و…
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر