پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط  دارای 68 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعریف ارتباط

مهارت ارتباطی

اهمیت ارتباط

پيامد هاي فقدان مهارتهاي ارتباطي

اجزاء ارتباط

تسهیل کننده های ارتباط

عوامل بازدارنده ارتباط

كليدهاي برقراري ارتباط

انواع مهارتهای ارتباطی

انواع ارتباط

سبکهای گفتار

مراحل ارتباط کلامی

انواع ارتباط غیرکلامی

راههای ارتباط غیرکلامی

فاصله ( حریم ها )

گوش دادن

اهداف گوش دادن

انواع گوش دادن

باز خورد

انواع بازخورد

تعریف ارتباط :

فرآیند ارسال و دریافت پیام

مهارت ارتباطی :

توانایی برقراری ارتباط به طور مؤثر و کارآمد با دیگران

مؤثر بودن یعنی پیام با احتمال بیشتری به مخاطب انتقال یافته و بنحوی در وی تأثیر گذاشته و عکس العمل او را در پی داشته باشد

اصولاً چیزی به عنوان عدم ارتباط وجود ندارد ، زیرا انسان نمی تواند فاقد هرگونه رفتار باشد و هر رفتاری در یک شرایط تأثیر متقابل دارای ارزشهای پیامی است .

اهمیت ارتباط:

75% از اوقات زندگی ما صرف ارتباط می شود و در عصر ارتباطات برنده آن کسی است که بتواند خوب ارتباط برقرار کند .

مهارت ارتباطي خوب به ما کمک مي کند روابط سالم و رضايت بخشي را با ديگران داشته باشيم .

از طرف ديگر مها رت هاي ارتباطي ضعيف مي تواند به گونه اي باشد که به سوء تفاهمات و احساسات منفي منجر شود.

مهارت برقراری ارتباط یکی از پیش بینی کننده های سلامت است.

پيامد هاي فقدان مهارتهاي ارتباطي

ایجاد سوءتفاهم

نارضایتی از روابط با دیگران

احساس تنهایی

کاهش اعتماد به نفس و احساس درماندگی

آسیب پذیری و کاهش توانایی در مقابله با مشکلات

انزوا و طرد

استرس و فشار رواني

احساس خشم و تعارض

ناكامي در ارضاي نيازها

نیازبه برقراری ارتباط خود ناشی از:

نیازهای مادی

نیاز به امنیت

نیاز به تعلق و احترام

نیاز به صمیمیت

نیاز به حمایت و تأیید

هدف برقراری ارتباط

انتقال پیام است در قالب :

انتقال احساسات

بیان نیازها و خواسته ها

انتقال اطلاعات

اجزاء ارتباط

پیام

فرستنده

گیرنده

وسیله ارسال پیام

بازخورد

شرایط و محیط ارسال پیام

(موانع و محدودیتها- قواعد و هنجارها وعرف -دانش مشترک-رخدادهای پیشین-انتظارات)

اگر پیامی ارسال گردد ولی آن پیام دریافت نگردد یا اینکه کامل دریافت نگردد، اصطلاحأ سوء تفاهم بوجود می آید.

اگر چه نحوه ارتباط برقرار كردن با افراد مختلف درانواع موقعيتها ، متفاوت مي باشد اما اصول ارتباط در موقعيتهاي مختلف زندگي اعم خانوادگي- شغلي و اجتماعي و… يكسان است. با فراگيري اين اصول و حذف موانع ارتباطي امكان تعميم يكي به ديگري وجود دارد.

تسهیل کننده های ارتباط

پذیرش و اعتماد

ابراز علاقمندی و توجه نشان دادن

ابراز احساسات

مثبت نگری ، مثبت گویی، مثبت اندیشی

تلاش برای درک نیازهای فرد مقابل

توضیح خواستن برای روشن شدن موضوع

خلاصه گویی

رفتارهای غیرکلامی مناسب

عوامل بازدارنده ارتباط

پیش داوریها و نظرات قالبی

لقب دادن و برچسب زدن

تعمیم دادن

تهدید کردن

تمسخر و تحقیر کردن

سخنرانی کردن

نصیحت کردن

گفتگوی دستوری و آمرانه

كليدهاي برقراري ارتباط

دوستانه رفتار كنيد.

صادق باشيد.

نيت تان سازنده باشد.

انواع مهارتهای ارتباطی شامل :

مهارتهای انتقال پیام

کلامی verbal

غیرکلامی nonverbal

مهارتهای دریافت پیام

گوش دادن

مشاهده کردن

پاسخ دادن

انواع ارتباط

کلامی

مربوط به کلمات بیان شده و دیگر اصواتی هستند که اطلاعات و معنی را می رسانند .

غیر کلامی

مربوط به حرکات سر و بدن هستند که قسمتی از اطلاعات را تشکیل می دهند .

اجزاء ارتباط کلامی ( گفتاری ) :

1) محتوی کلام (موضوع گفتگو)

شامل آنچه بر زبان می آوریم،جذاب بودن،تاز گی،هیجان انگیز بودن،مثبت یا منفی بودن –  توجه به زمینه های فرهنگی

2) عناصر فرازبانی para linguistic

تن صدا (شدت بلندی و کوتاهی)

ریتم  (عدم یکنواختی- داشتن زیر وبم)

آهنگ صدا (داشتن احساس و هیجان- دلنشین و آرام بخش بودن)

لحن کلام (دوستانه- ملایم- صمیمانه- ،تهدید آمیز- خشن )

ترتیب بیان مطالب (زمان بندی ـ نظم ـ رعایت نوبت – سرعت گفتارـ مکث ـ کشیدن- جمع بندی )

حالت بیان مطالب

( لهجه- تکیه کلام – تناسب با درک و دریافت شنونده- ملاحظات موقعیتی)

سبکهای گفتار

امری : در را ببند.

مودبانه : لطفاًدر راببندید.

درخواستی -سئوالی : میشه در را ببندی؟

سئوالی : می خوای در باز باشه؟

غیر مستقیم : نمی دانم کی در را باز گذاشته-اینجا سرده

فرآیند بیان کلامی

شروع

ادامه

خاتمه

مراحل ارتباط کلامی

مرحله آغازین :

آراسته وخوشرو باشید و تبسم کنید .

با یک سئوال ساده شروع کنید .

در مورد خودتان بگویید ( خودافشایی )

به طرف مقابل توجه نشان دهید .

از تعریف و تمجید و تأیید استفاده کنید .

ادامه گفتگو

خوب گوش کنید .

به صحبت علاقه نشان دهید .

بازخورد دهید .

علایق خودتان را بیان کنید .

خلاصه کنید .

به موقع موضوع صحبت را عوض کنید

پایان گفتگو

پایان دادن به گفتگو با یک احساس خوشایند دو طرفه

از مصاحبت با شما خوشحال شدم و …

از اینکه به صحبتهایم توجه کردید ممنونم …

از آشنایی تان خوشحال شدم .

توجه به رفتارهای غیرکلامی ناشی از خستگی و بی میلی

جمع بندی کردن

موانع گفتاری در درون گوینده :

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت شیوه های برقراری ارتباط با نوجوانان
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی