879 views
پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه زنجیره ای رفاه با فروشگاه زنجیره ای وال مارت دارای 44 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
فروشگاه زنجیره ای
فروشگاه زنجیره ای وال مارت
حوزه فعالیت وال مارت
سوپرسنترها
بازارهای محلی
سامز کلاب
فروشگاههای بینالمللی
ویژگیها شرکت
مدل کسب و کارشرکت وال مارت
موقعیت وال مارت در بازار
استراتژی وال مارت
تحلیل استراتژی وال مارت
نقاط قوت ((Strengths
مشتریان وفادار
شرایط مالی خوب
استراتژی قدرتمند
سهام نسبتا پایدار
پوشش طیف وسیعی از کالا
صرفه به مقیاس
مدیریت زنجیره تامین و تدارکات
پوشش جغرافیایی وسیع
نقاط ضعف weaknesses))
فرصت (Opportunities)
تهدیدها Threats))
فروشگاههای زنجیرهای رفاه
فعاليت شرکت
تحلیل استراتژی SWOT فروشگاه زنجیره ای رفاه
نقاط ضعف Weakness
فرصت ها Opportunity
تهدیدها Threats
مقایسه ماتریس swot رفاه با وال مارت
پیشنهادها
منابع
فروشگاه های زنجیرهای مجموعه فروشگاه هایی هستند که دارای مدیریت واحد هستند و در سطح یک شهر، کشور یا چندین کشور پراکنده اند. این فروشگاه ها از عنوان تجاری یکسانی استفاده میکنند و معمولاً محصولات مشابه یا تقریبا مشابهی ارائه میکنند.
در سال ۲۰۰۴ فروشگاه های وال مارت برای اولین بار به عنوان بزرگترین و سرمایه دارترین فروشگاه های زنجیرهای جهان شناخته شدند. والمارت، (Walmart) یک شرکت زنجیرهای مواد خانگی، غذایی، سوپرمارکت و هایپرمارکت است. این شرکت، درحالحاضر، بزرگترین شرکت جهان میباشد. این شرکت همچنین، با بیش از دو میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای خصوصی جهان میباشد.
حوزه فعالیت شرکت وال مارت، خردهفروشی است. کسب و کار این شرکت، در پنج بخش صورت میگیرد :
فروشگاهها
سوپرسنترها
بازارهای محلی
سامز کلابها
فروشگاههای بینالمللی
سوپرسنتر، یا بازارهای میوه و سبزی، اولین بار، در سال ۱۹۸۸ شروع به فعالیت نمودند.
بازارهای محلی، که عرضه کننده سبزیجات، کالاهای عمومی و کالاهای دارویی میباشند.
شعبه سامز کلاب، در مپلوود، میزوری
سامز کلاب، یا کلوپهای سام، که خود یک شرکت ۳۱ $ میلیارد دلاری محسوب میشود. تعداد ۳۵۰ کلوپ در ایالات متحده آمریکا، بیش از ۴۶ میلیون عضو دارد.
این کلوپها در واقع، شریک بسیاری از کسبوکارهای کوچک هستند و به صورت انبارهای کالا در سراسر آمریکا، در ارتباط با خردهفروشیها و کسبوکارهای کوچک، رستورانها، دفاتر، اغذیه فروشیها، تعمیرات، مدارس، کلیساها، آرایشگاهها، شرکتهای فروش و… قرار دارند. حدود ۱۳% درصد از فروش والمارت، از طریق این درگاهها حاصل میشود.
فروشگاههای بینالمللی، در ۱۵ کشور جهان، حدود ۲۰% درصد از فروش خالص والمارت را، تشکیل میدهند.
وال مارت یکی از موفقترین مدلهای کسب و کار در تاریخ شرکت هاست. در حقیقت امروزه وال مارت بزرگترین شرکت دنیا محسوب میشود. چند دهه پیش نظریه فروش با تخفیف در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. فروشگاههای مذکور از تعداد کمی فروشنده استفاده می کردند. حاصل کار این فروشگاهها سود بسیاری بود که بهعلت قیمت بسیار پایین بهدست میآمد.
وال مارت به اهمیت متفاوت بودن با سایر رقبا پی برده بود بنابراین تلاش کرد خدمات خود را به گروه متفاوتی از مشتریان در بخشهای متفاوتی از بازار ارائه دهد. بزرگترین تخفیف دهنده تمرکز خود را بر مناطق پر جمعیتی همچون شهر نیو یورک معطوف ساخت. وال مارت تصمیم گرفت فروشگاههای خود را در شهرهای کوچکی که به فراموشی سپرده شده بودند قرار دهد
موقعیت وال مارت به عنوان بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای در جهان، بسیار مستحکم است. با اینکه بازار این صنعت بسیار اشباع شده، اما وال مارت پایین ترین هزینه ها و قیمت کالا و بیشترین سود و سهم بازار را دارد. به علاوه تهدید کالاهای جایگزین برای کالاهای وال مارت ضعیف است. با توجه به مقیاس بسیار بزرگ فعالیت وال مارت، شرکت های جدیدی که میخواهند وارد بازار شوند تهدیدی جدی برای شرکت محسوب نمیشوند، چون شرکت های جدید باید سال ها یا حتی دهه ها برای رسیدن به سطح وال مارت تلاش کنند. حتی کمپانی های برجسته هم در دنیای امروز به سختی می توانند قیمت ها و هزینه هایشان را به اندازه وال مارت پایین ببرند.
ارائه کالاها با قیمت های پایین
زنجیره خلق ارزش شرکت، فعالیت های مرتبط به چگونگی دستیابی وال مارت به استراتژیهای مختلف را نشان می دهد.
استراتژیهای عملیات و توزیع هم وال مارت را در دستیابی به قیمت پایین کمک کرده اند.
وال مارت نسبت به رقبایش هزینه بسیار کمتری صرف تبلیغات می کند. گروهی بودن فروشگاه های وال مارت و فاصله کم آنها از یکدیگر، یکی از دلایل این امر است.
فعالیت های حمایتی در استراتژی وال مارت با فعالیت های اصلی که در بالا به آن اشاره شد مرتبط است.
با استفاده از تحلیل SWOTمی توان به برخی از نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدهایی که وال مارت با آنها مواجه است اشاره کرد. به علاوه با ارزیابی و مقایسه وضعیت سازمان با دیگر رقبا، میتوان جایگاه آن را برآورد کرده و به این طریق مشخص می شود که برای پیشی گرفتن از رقبا، سازمان در چه حوزه هایی باید بیشتر فعالیت کند.
برند قدرتمند و معتبر
قیمت گذاری مناسب
شرایط مالی خوب
استراتژی قدرتمند
سهام نسبتا پایدار
پوسشش طیف وسیعی از کالا
صرفه به مقیاس
مدیریت زنجیره تامین و تدارکات
پوشش جغرافیایی وسیع
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر