پاورپوینت مقایسه الگوریتم­ های خطایابی در شبکه­ های حسگر بی­ سیم

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مقایسه الگوریتم­ های خطایابی در شبکه­ های حسگر بی­ سیم دارای 31 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

زمینه­ ها و ضرورت های کلی

بیان مسئله

ساختار داخلی یک  گره

اهداف پژوهش

کاربرد شبکه حسگر بیسیم

چالشهاي شبكه هاي حسگر بيسيم

تحمل پذیری خطا در شبکه های حسگر بیسیم

نقص در شبکه های حسگر بیسیم

خطاهای گره

مشکلات سرگروه­ها(کلاستر هد)

خطای شبکه

خطاهای SINIK

طبقه­ بندی خطاها

تکنیک تشخیص خطا

الگوریتم ­های خطایابی در شبکه حسگر

الگوریتم پیشنهادی برای تشخیص و تصحیح خطا

مقایسه و ارزیابی الگوریتم سیستم اعداد مانده ای با الگوریتم های قبل

تصحیح خطا در برابر کمترین میزان مصرف انرژی

یافته ها

نتیجه گیری

پیشنهاداتی برای کارهای آینده

چکیده

در این پروژه با توجه به محدودیت­ها و شرایط عملیاتی ویژه­ی شبکه­های حسگر، روشی را برای بهبود تحمل پذیری خطا مانند تشخیص و تصحیح خطا در این نوع شبکه­ها مورد بررسی قرار می­دهیم. روش پیشنهادی به صورت روشی جدید قابلیت تشخیص خطا و مصرف انرژی کمتر در شبکه­های حسگر را بهبود می­بخشد.

البته الگوریتم­های دیگری هم عنوان شده است اما الگوریتم پیشنهادی کارایی بهتری نسبت به دیگر الگوریتم­ها دارد.

شبکه­ های حسگر بیسیم، تحمل پذیری خطا، ترمیم وتصحیح خطا

مقدمه

يك شبكه حسگر، ساختاري متشكل از اجزاي حس كننده، محاسبه كننده و مخابراتي است كه به يك مدير، اجازه مشاهده و تنظيم مشاهدات را مي­ دهد.

كاربردهاي نوعي اين نوع از حسگرها شامل جمع آوري داده، كنترل، نظارت و انجام اندازه گيري­هاي مختلف است. تجهيزات ارزان قيمت و هوشمند، همراه با چندين حسگر بر روي يك برد، كه از طريق لينك­هاي بيسيم با يكديگر شبكه اي را تشكيل داده­اند امكانات و فرصتهاي بسياري را در مديريت و كنترل شهرها، خانه ها و حتي محيطهاي پيرامون در اختيارمان قرار مي دهند علاوه بر اين، شبكه­هاي حسگر در مسائل دفاعي و نظامي، مانند بررسي امكانات دشمن و نظارت بر اعمال و رفتار آنها امكانات فراواني را در اختيار ما قرار  مي­دهند.

زمینه­ ها و ضرورت های کلی

همان طور كه گفته شد تمايل بيشتر تحقيقات بر روي شبكه­هاي حسگر، مسائل نظامي است. كاربرد اين شبكه­هاي حسگر، امروزه از سيستمهاي كنترل صوتي زير اقيانوسها گرفته تا شبكه هاي حسگر بسيار كوچك و غير قابل شناسايي براي تعيين اهداف در ميدانهاي جنگ و محيط زيست گسترده شده است.

بیان مسئله

يك شبكه حسگر بيسيم مجموعه اي از تعداد بسيار زيادي گره حسگر با ابعاد كوچك و قابليتهاي مخابراتي و محاسباتي محدود است كه به منظور جمع آوري و انتقال اطلاعات از يك محيط به سمت يك كاربر و يا ايستگاه پايه به كاربرده مي شود. پيشرفتهاي اخير در فناوري ساخت مدارات مجتمع در اندازه هاي كوچك از يك سو و توسعه فناوري ارتباطات بيسيم از سوي ديگر، زمينه ساز طراحي شبكه هاي حسگر بيسيم گرديده است.

تفاوت اساسی این شبكه­ها با شبكه هاي سنتي و قديمي، ارتباط آن با محيط و پديده­هاي فيزيكي است.

ساختار داخلی یک  گره

همان گونه که از شکل می­توان دید، هر گره در یک شبکه حسگر، شامل حس كننده، واحد پردازش داده ها، فرستنده- گيرنده بيسيم و منبع تغذيه مي­باشد. بخشهاي اضافي، همچون واحد متحرك ساز، سيستم مكان ياب و توليد توان نيز ممكن است بسته به كاربرد در گره­ها وجود داشته باشد. واحد پردازش داده، شامل يك پردازنده كوچك و يك حافظه با ظرفيت محدود است كه داده ها را از حسگرها گرفته و بسته به كاربرد مورد نظر، پردازش محدودي روي آنها انجام مي­دهد و از طريق فرستنده ارسال مي كند. واحد پردازش، وظيفه مديريت و هماهنگي و مشاركت با ساير گره­ها در شبكه را انجام مي­دهد. واحد فرستنده-گيرنده ارتباط گره با شبكه را برقرار مي كند. واحد حسگر، شامل يك سري حسگر و مبدل آنالوگ به ديجيتال است كه اطلاعات آنالوگ را از حسگر گرفته و به صورت ديجيتال به پردازنده تحويل مي دهد. واحد تامين انرژي، كه اغلب يك باتري با انرژي محدود است توان مصرفي تمام بخشها را تامين مي كند.

اهداف پژوهش

1- مقایسه الگوریتم­های خطایابی در شبکه­های حسگر بی­سیم

2-ارائه روش بهبود تحمل پذیری خطا در این نوع شبکه ها

3-مصرف انرژی کمتر در شبکه­های حسگر

4-تشخیص خطا کمتر در شبکه­های حسگر

5-استفاده از سیستم اعداد مانده­ای در ساختار شبکه حسگر جهت ترمیم وتصحیح خطا.

کاربرد شبکه حسگر بیسیم

موارد استفاده از شبکه های سنسوری بی سیم متنوع و زیاد است. به عنوان مثال در کاربردهای تجاری و صنعتی برای کنترل داده‌ها و مواردی که استفاده از گیرنده‌های سیمی مشکل و گران است به کار می‌روند. برای مثال این شبکه‌ها می‌توانند در محیط‌های بیابانی هم گسترش یابند و سالها باقی بمانند. کاربرد دیگر اعلام خطر ورود مهاجم به یک محل کنترل شده و سپس ردیابی مهاجم است.

از موارد دیگر کاربرد این شبکه هامیتوان به نظارت بر محل‌های مسکونی، ردیابی هدف‌های متحرک، کنترل راکتورهای هسته ای، آشکار سازی حریق، نظارت ترافیک و … اشاره نمود.

نظارت بر محیط

کنترل یا نظارت بر محیط نوعی استفاده از گیرنده بی سیم است.

چالشهاي شبكه هاي حسگر بيسيم

به طور كلي شبکه­هاي حسگر با مسائل فني از قبيل پردازش داده، ارتباطات و مديريت حسگرها روبرو هستند و از دلائلي كه سبب به وجود آمدن اين مسائل شده است مي­توان به استفاده از اين شبكه ها در محيطهاي خشن(گرما و سرماي زياد)، نامعين و ديناميك و همراه با محدوديتهاي پهناي باند و انرژي اشاره كرد. همين عوامل سبب شده است تا شبكه هاي موردي ( بدون زير ساختار) در مسيريابي و كنترل شبكه، پردازش اطلاعات مشترك، روشهاي تقاضا و انجام وظايف خود دچار مشكل گردند.

تحمل پذیری خطا در شبکه های حسگر بیسیم

تحمل پذیری خطا را می توان در پنج سطح مورد بررسی قرار داد:

لایه فیزیکی

لایه سخت افزاری

لایه نرم افزاری

لایه میانی

لایه کاربردی

بیشترین اهمیت تحمل پذیری خطا در شبکه های حسگر بیسیم درون لایه سخت افزاری ولایه ارتباطی یا میانی شبکه می باشد.

نقص در شبکه های حسگر بیسیم

(خطا fault): یک نقص فیزیکی یا عدم کارکرد یک مولفه سخت افزاری یا نرم افزاری

(اشتباهerror): وجود خطا در یک سیستم.

تشخیص خطا: برای تامین کردن هر ارزیابی اولین مرحله ای که یک سیستم باید انجام دهد شناسایی عملکرد های خطاست.

بهبود خطا: بعد از اینکه سیستم خطا را شناسایی کرد گام بعدی این است که از خطا اجتناب شود یا خطا را بهبود داد.

تکنیک اصلی دستیابی به این هدف تکرار اجزای سیستم(فزونگی)است که برای اجرای صحیح آن ضروری است.

خطاهای گره

به علت فشار محیط و محصور سازی نامناسب، گره های حسگر در معرض تماس مستقیم با آب قرار می گیرند که باعث مدار کوتاه در آنها می شود.

محصور کردن و در معرض گذاشتن فشار محیط میتواند باعث خرابی سخت افزار شود. نقص سخت افزاری به طور کلی باعث نقص نرم افزاری خواهد شد. یک برنامه اکتساب داده ای اگر سنسور های اصلی درجات را نادرست بخواند به طور صحیح انجام نخواهد شد.

خرابی های نرم افزاری یک منبع خطادر WSN می­باشد. محققان گزارش داده­اند که نقص یک نرم افزار باعث می شود که سیستم به مدت سه روز آنلاین باشد تا گره ها بتوانند به صورت دستی دوباره برنامه ریزی شوند.

مشکلات سرگروه­ها(کلاستر هد)

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی