626 views
پاورپوینت مقايسه بهره وري راه آهن ايران با راه آهن كشورهاي عضو UIC دارای 66 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
مقدمه
تعريف بهره وري
تعريف شاخص ها
مقايسه شاخص هاي بهره وري ايران با ساير كشور هاي عضو
موانع و مشكلاتي موجود
ارائه راهكار
نتيجه گيري
منابع
صرفه جوئي هاي اقتصادي در مصرف سوخت
پائين بودن استهلاك ناوگان
كاهش آلودگي هاي زيست محيطي
حجم جابجايي
ايمني بالا
اين قبيل ويژگي باعث شده تا كشورهاي صنعتي به حمل و نقل ريلي روي اورده و با بكار گيري سياست هايي همچون استفاده از تكنولوژي قطارهاي طويل در حمل بار و نيز قطارهاي سريع السير مسافري سرمايه گذاري هاي وسيعي را در اين زمينه انجام دهند
استفاده صحیح از منابع و امکانات موجود
استفاده از مدیریت زمان
اصلاح فرآیندها
حذف کارهای موازی
و ابتکار
(بهره وری عبارتست از نسبت ساده توليد به یکی از عوامل تولید از جمله سرمایه، نیروی کار و مدیریت)
از دید مرکز بهره وری ژاپن ، بهره وری یک اولویت و انتخاب ملی است که منجر به افزایش رفاه اجتماعی و کاهش فقر می گردد. مرکز بهره وری ژاپن از زمان تأسیسش در سال ۱۹۵۵ نهضت ملی افزایش بهره وری در این کشور را تحت سه اصل رهنمون ساز به جلو هدایت نموده که عبارتند از : افزایش اشتغال ، همکاری بین نیروی کار و مدیریت و توزیع عادلانه و برابر ثمره های بهبود بهره وری در میان مدیریت، نیروی کار و مصرف کنندگان.
مرکز بهره وری امریکا تعریف زیر را ارائه داد:
▪ بهره وری مساويست با قیمت تعدیل شده سود
▪ معیار عملکرد و یا قدرت و توان هر سازمان در تولید کالا و خدمات.
▪ نسبت میان بازده به هزینه عملیات تولیدی .
▪ بهره وری به مفهوم نسبت بین بازده تولید به واحد منبع مصرف شده است که با سال پایه مقایسه می شود.
▪ تغییر بدست آمده در مقدار محصول در ازاء منابع مصرف شده .
▪ یک نسبت همیشگی بین خروجی به ورودی.
با عنايت به مطالب گفته شده و رتبه بنديهاي انجام شده ميتوان گفت :
ايران كشوري است كه داراي تراكم خطوط پايين ميباشد .
همچنين با توجه به پارامترهاي s9و s4وs6ميتوان نتيجه گرفت كه تعداد واگنهاي مسافري و مسافر حمل شده نسبت به طول خطوط ريلي نسبت به سالهاي قبل بهبود يافته است.
با توجه به پارامترs1,s3,s10ميتوان گفت با وجود اينكه ايران در یکی ازكريدور بين المللي قرار گرفته ولي استفاده بهينه از اين موقعيت ننموده است.
همچنين توزيع واگنها و لكوموتيو ها نسبت به خطوط ريلي بسيار كم است و نياز به سرمايه گذاري جهت افزايش كميت ناوگان حمل و نقل ريلي ميباشد،علاوه بر اينكه ميبايست به كيفيت آن نيز توجه نمود.
عدم اطمينان صاحبان كالا به استفاده از خطوط ريلي در ايران
پايين بودن ظرفيت كريدورهاي منطقه به منظور جوابگو بودن حجم كالاي ترانزيتي ما
نبودن امكانات اطلاع رساني كافي در كشور هاي عضو كريدور
مشكلات ترخيص كالا و گمركي
نبودن سمينار و كنفرانس ها بين كشور هاي منطقه براي عرضه خدمات
استفاده نكردن از پيشرفتهاي تكنولوژي و روز جهاني در كرويدرهاي ارتباطي
نبود يك سيستم موثر و كارامد در بين كشورهاي عضو كرويدر به منظور تسريع و تسهيل جريان ترانزيت و حمل ونقل
استفاده نكردن از منابع بخش خصوصي
كوچك بودن بخش خصوصي در سرمايه گذاري ترانزيت بين المللي
فرسودگي و قديمي بودن و عدم كارايي ناوگان حمل ونقل ريلي
وجود رقيب بسيار قوي بنام حمل ونقل جاده
وسعت زياد كشور و عدم پوشش كافي شبكه حمل و نقل
موارد فوق ميتواند تا حدودي دلايلي جهت عدم كارايي حمل و نقل ريلي باشد.به منظور رفع موانع و مشكلات فوق ميبايست يك نظام جامع حمل و نقل ايجاد شود و سهم هريك از زير بخشهاي آن مشخص شود با عنايت به اينكه براي حمل و نقل ريلي ميبايست الويت خاصي را با توجه به ملاحضات اقتصادي و سياسي و امنیتی .و کاهش آلودگي زيست محيطي؛افزايش ايمني و كاهش مصرف انرژي قايل بود
1- یکی از راهکارهای توسعه و افزایش بهره وری بخش حمل و نقل خصوصیسازی است .
2- تنوع سیستم حمل و نقل
3- یک سیستم جامع نظارت بر کنترل می تواند بعنوان ابزاری در صنعت حمل ونقل بسوی بهره وری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. تا چند سال قبل بدلیل محدودیتهایی که در پوشش مناطق مورد استفاده و نوع تجهیزات وجود داشت این سیستمها بطور گسترده مورد استفاده قرار نمی گرفت اما با پیشرفت صنعت مخابرات و الکترونیک و همچنین گسترش شبکه ها و خدمات مبتنی بر خدمات ماهواره ای روشهای مختلفی با استفاده از این امکانات تعریف شد. از جمله این روشها ، سیستم ردیابی ماهوارهای (S track master) است که براساس مخابرات ماهواره ای ایجاد شده است و به صورت جامع و یکپارچه ارائه می شود.
اقدام دیگری که به طور همزمان با اجرای این سیستم در شرکتها برنامهریزی شده است، مذاکره با کارخانههای تولید کننده ناوگان باری است تا این سیستم را به عنوان یکی از تجهیزات جدید از ابتدا روی ناوگان نصب کنند.
4- نظارت و کنترل بر ناوگان در طول مسیر
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر