پاورپوینت معماری مدرن اولیه

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت معماری مدرن اولیه  دارای 26 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

رئالیسم

ساختمان لایتر

ساختمان دفاتر كار، نقطه آغاز مكتب معماري شيكاگو

آغاز توجه به اشكال خالص

نظريه ي معاصران مكتب معماري شيكاگو درباره ي آن

دیگربناهای این مکتب

ساختمان رلیانس

رئالیسم

آغاز مدرنیسم را می توان از رئالیسم یا مکتب شیکاگو دانست

لوييس هنري ساليوان «پدر معماري مدرن» از پایه گذاران مکتب شیکاگو و معماری مدرن درآمریکا بود وی اعتقاد بسیار زیادی به فرم های طبیعی و سبک ارگانیک داشت.سالیوان به روشی معتقد بود که مشابه پروسه به وجود آوردن در طبیعت بود.او برای اولین بار اصطلاح فرم تابع عملکرد را بیان نمود. یعنی سالیوان فرم تابع عملکرد را در پروسه رشد و حرکت طبیعی می دید

به گفته خود او ، جمله معروفش ” فرم تابع عملکرد است ” را بعد از مطالعه طبیعت نتیجه گرفته است

شیکاگو در سال 1830 م . به صورت یک شهر بوجود آمد . مبانی تئوریک معماری مدرن در شهر شیکاگو آمریکا بوجود آمد . در اواخر قرن 19 . م مرکز خط راه آهن و ارتباط بین شرق و غرب آمریکا بود . در سال 1885 م . فعالیت شدید اقتصادی و به تبع آن اجرا ساختمانهای تجاری و اداری شروع شد . در ابتدا شیکاگو دارای معماری سنتی با مصالح عمدتاً‌ چوبی بود تا اینکه در سال 1871 آتش سوزی بزرگی در آن رخ داد و مرکز شهر کاملاً تخریب شد.
بعد از آتش سوزی شهر در سال 1871 م شهر به سرعت بازسازی شد قیمت زمین افزایش یافت و همین موضوع باعث رونق شهر ، بالا رفتن جمعیت و رشد اقتصادی سریع شد و همین عوامل باعث شد قیمت زمین افزایش یابد و بیشترین استفاده از زمین هر ساختمان به امری ضروری تبدیل شد که نسبتا این مسئله بیشتر در ناحیه کوچک مرکزی یا ناحیه تجاری شهر بود

در دهه ي هشتم قرن نوزدهم امر ساختمان در شيكاگو ناگهان رونق و رواج تازه گرفت و آسمان خراش هايي به ارتفاع دوازه، چهارده، شانزده و بيست و سه طبقه ساخته شدند كه بر خلاف آسمان خراش هاي ديگر آمريكا در شهر پراكنده نبودند. بلكه در مسافتي كوتاه از يكديگر قرار داشتند. هر يك از اين آسمان خراش ها شكل و نام خود را داشت و به صفاتي خاص ممتاز بود اما عدم شباهت آنها جمع آشفته اي به وجود نمي آورد.

مهمترین موارد اقتصادی دراستفاده ازآسمانخراش :

– صرفه جویی در هزینه ساخت فونداسیون ← از کاهش وزن ساختمان حاصل می شد.
– بالا رفتن امکانات تجاری ساختمان
– امکان استفاده بهینه از فضا
– کاهش نور مصرفی در طبقات پایین
– کاهش کارهای بنایی
– کم شدن زمان ساخت بنا

عمارات بزرگ براي شركت هاي تجارتي و بيمه ها نخستين بناهايي بودند كه در اين زمان در شيكاگو ساخته شدند. بزودي ساختمان هاي بزرگ ديگر براي مقاصدي ديگر بر پا گشتند. هتل هاي بزرگ براي مسافرين بسيار كه به اين شهر مي آمدند و يا بناهايي كه جوابگوي چند مقصود مختلف در يك جا بودند، في المثل بنائي موسوم به «اديتوريوم ادلر و سالون» كه براي دفاتر تجارتي، هتل و تاتر ساخته شد. در اين زمان حل مسئله ي آپارتمان هاي مسكوني نيز مسئله اي كه تاكنون حل كامل آن ميسر نگشته است – با مداومت و جرأت بسيار آغاز گشت

مكتب معماري شيكاگو بيش از هميشه بين سالهاي 1883 و 1983 رشد يافت و قدرت گرفت

مؤسس مكتب معماري شيكاگو «ويليام لوبارن جني» پيش از آن كه معمار باشد مهندس بود

کارهای ویلیام بارون جنی W.Le Baron jenny  نقطه عطفی در مکتب شیکاگو است . او مهندس معماری بود که در فرانسه در مکتب بوزار درس خوانده و ساختمان بیمه اودرسال 85-1884 اولین سازه با دیوار غیر باربر بود . ساختمان پر ابهتی که نخستین آسمان خراش واقعی بود و در سال 1930 ویران شد

ابتکاروجرات جنی هنوز به اندازه کافی شناخته نشده حتی سالیوان از وی به عنوان هنرشناس نام برده تا معمار. یکی دیگراز همکارانش معتقد است که جنی از جزییات وتزیینات غافل مانده است.

ساختمان لایتر

در کنار این اظهارنظرهاوانتقادها همین بس که بدانیم جنی خالق ساختمان هشت طبقه  لایتر آسمانخراشی که سرراستی وجسارت ساختمان آن بیش ازمعمول بوده ودر آن برای اولین بارحقیقتا مسایل اسکلتی ساختمان حل شدونخستین ساختمانی بودکه حتی یک دیوارباربرندارد

ویژگی:

دقت عملی درساخت بنا

نمای ساده ومتین

توجه به نور. تهویه  و آتش سوزی

ومهمترین مشخصه آن وحدت بین فن ومعماری است.

در سال 1873 لویی سالیوان دردفتروی به عنوان طراحی تازه کارمشغول به کار شدوناظرتاثیرشدیدکارهای مهندسی برمعماری بود

بسیاری ازمعماران شیکاکو که بعدهاشهرت یافتندنیزدر دفتروی مدتی کارکردند ازجمله:

مارتین رک

هالبرد

دنیل برنهم

ساختمان دفاتر كار، نقطه آغاز مكتب معماري شيكاگو

اساس مكتب معماري شيكاگو به آسمان خراش هاي دفاتر كار يا به عبارت ديگر به مراكز اداري اين شهر – پيوسته است . در ساختن اين آسمان خراش ها مسائل مهندسي فراوان پيش مي آمد و تعليمات و تجربيات «جني» در مهندسي ساختمان كامل بود .

نخستین آسمان خراش بنای ده طبقه شرکت بیمه منازل (1884)   است : دراین بنا پنجره ها نخستین عاملی هستندکه دیده میشوند       وهمچنین ساختمان با اصول جدید فن ساختمان به مقدار زیادی ضد حریق شده است

معماران مكتب شيكاگو اساس ساختماني تازه اي در بناهاي خود بكار بردند:

اسكلت آهني، كه در آن زمان صرفاً «ساختمان شيكاگو» ناميده مي شد.

پي شناور ، نيز كه مناسب با خاك سست شيكاگو است اختراع اين معماران بود.

پنجره هايي بزرگ ، كه طول آن در جهت افقي قرار گيرد نيز براي نخستين بار توسط اين معماران بكار رفت و از همين رو «پنجره هاي شيكاگو» ناميده شد.

ساختمان هاي تجاري و اداري نيز زاده ي نيروي خلاقه ي اين معماران بود.

در واقع مکتب شیکاگو منشور اولیه معماری مدرن است و در این دوره برای اولین بار ساختمانهای بلند ساخته شد

روشهای طراحی معماران شیکاگو به این صورت بود که :

استفاده از اسکلت فولادی برای ساختار کل بنا

نمایش ساختار بنا در نمای ساختمان

عدم تقلید از سبکهای گذشته

استفاده خیلی کم از تزئینات

استفاده از پنجره های عریض که کل دهانه ستونها را بپوشاند

اختراع پی شناور :معماران شیکاگو برای پی ساختمانها ازپی شناور استفاده می        کردند زیرا خاک شیکاگو سست بود.

توجه جدی به مسئله مسکن

آفرینش فرم های خالص که وحدت فن ساختمان و معماری را دارد.

وحدت بین مهندس و معمار

حداکثر استفاده از نور طبیعی

تهویه آسان

مصونیت از آتش سوزی

آغاز توجه به اشكال خالص

اهميت اين مكتب از نظر تاريخ معماری در اين است كه برای نخستين بار در قرن نوزدهم به جدايی بين فن ساختمان و معماری. بين مهندس و معمار پايان داد، جدایی كه در تمام قرن هيجدهم ادامه داشت. شاگردان اين مكتب با دليری شگفت آوری كوشيدند از فرم های پيچيده ی دوران گذشته دوری جويند و فرم هائی «خالص» بيافرينند كه وحدت فن ساختمان و معماری را ميسر دارد.

نظريه ي معاصران مكتب معماري شيكاگو درباره ي آن:

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت بادگیر
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی