پاورپوینت مدیریت فرایندهای کسب و کار و معماری سرویس گرا

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مدیریت فرایندهای کسب و کار و معماری سرویس گرا دارای 54 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

معرفی و تاریخچه

تاريخچه اکوسیستم هاي کسب وکار

مقدمه ای در خصوص BPM

نرم افزارهاي سنتي و قديمي

سيستم هاي ERP

سيستمهاي WFM

سيستمهاي مديريت فرايندهاي كسب و كار

معرفی معماری سرویس گرا

تعریف سرویس

تعریف سرویس وب (Web Service)

سرویس های وب (Web Service)

نمونه  وب سرویس های موجود

معماری سرویس گرا

عناصر تشکيل دهنده معماري سرويس گرا

پروتکل های معماری سرویس گرا

ضرورت و کاربرد معماری سرویس گرا

وضعیت تجاری بازار معماری سرویس گرا

تاريخچه اکوسیستم هاي کسب وکار

با توجه به روند تغییرات محیط های کسب وکار، تمرکز اکوسیستم های کسب وکار را می توان به صورت زیر تقسیم نمود:

تولید بیشتر (تعداد)، دهه 1960

تولید ارزان (هزینه)، دهه 1970

تولید بهتر (کیفیت) ، دهه 1980

تولید سریعتر (زمان)، دهه 1990

تنوع تولید بیشتر (سرویس)، قرن 21

مقدمه ای در خصوص BPM

مديريت فرآيند تجاري (BPM) در دنياي آکادميک دهه هاي 50 و 60 به عنوان اجراي بهبود در رويکرد مديريت کيفيت شناسايي شد. در دهه 80 مولفان،  Hammer and Champy مديران تجاري را به مديريت فرآيندها ، فرآيند مهندسي مجدد و مديريت گردش کار معطوف داشتند.

امروزه  BPM زمينه سازي پيشرفت مستمر است. بسياري از شرکتها به تجربه ياد گرفته اند که BPM يک سرمايه گذاري قوي در رويارويي سريع با نيازهاي تغييرات در نوعي از دنياي پوياي امروزه است.

فرآيندهاي موجود در سازمانها داراي اين خصوصيات هستند :  پيچيده هستند ، پويا و دائما در حال تغيير هستند ، بصورت نامنظمي گسترش يافته اند و در هر سيستم و نهادي بصورتي متفاوت محلي سازي (customized ) شده اند.

نتایج BPM : مدیریت و اصلاح فرایندها و رضایت مشتری

امکان شناسایی و اصلاح فرایندها

بهبود فرایندهای ارتباطی

بازخورد سریع

شناسایی گلوگاه ها

بهبود مداوم

تسهیل تغییرات و هماهنگی با شرایط جدید

ایجاد مبنای تعریف سیاست گذاری ها

یکپارچه سازی فرایندها و خدمات

تهیه ی گزارش ها و تحلیل های اجرایی و مدیریتی

افزایش رضایت مشتری

اولویت دهی مؤثر

تسریع تصمیم گیری

عينيت بخشيدن به BPM با كمك فناوري اطلاعات

تكنولوژي تا كنون اين توانايي را نداشته است كه خود را كاملا با شرايط واقعي فرآيندهاي سازماني وفق دهد. نياز به نوعي از سيستم ها براي پياده سازي BPM مدتهاست كه وجود دارد.

سیستم های مناسب برای BPM باید این ویژگیها را داشته باشند:

رویکرد و ساختار افقی داشته باشند (بجای رویکرد عمودی – وظیفه ای)

قابیلت تغییر و انعطاف بالائی داشته باشند (به دلیل تغییر مداوم کسب و کار)

در سطح کل سازمان به کار گرفته شوند (چون فرایندها به هم وابسته اند)

در پاسخ به اين نياز چهار نسل از سيستم هاي اطلاعاتي تا كنون به وجود امده اند.

نسل اول: نرم افزارهاي منفرد

نسل دوم: سيستم هاي ERP

نسل سوم: سيستمهاي WFM

نسل چهارم: سيستمهاي مديريت فرايندهاي كاري (BPMS)

نسل اول: نرم افزارهاي سنتي و قديمي

نرم افزارهاي تك كاربره و منفرد(single) مدت زمان زيادي جهت پشتيباني از فرآيندهاي سازماني شركتها به كار گرفته شده اند.

تا حدود سال 1990 پشتيباني از فرايندهاي كاري بطور معمول توسط اين برنامه هاي كاربردي انجام مي شد – بصورتيكه امروزه از آنها به عنوان نرم افزارهاي سنتي و قديمي ياد مي شود

هنوز تعداد زيادي از شركتها جهت انجام امور اساسي خود از جمله كنترل فرآيند فروش كالاها ، حسابداري و سيستم انجام معاملات از اينگونه نرم افزارها استفاده مي كنند.

اين نرم افزارها احتياجات جديد مورد نياز را برآورده نمي سازند، احتياجاتي از قبيل قابليت انعطاف ، تغيير سريع و شفافيت.

يك سازمان با تعداد زيادي از اين قبيل نرم افزارها به سادگي قابليت تغيير فرآيندهاي سازماني خود را ندارد

فرآيندها نمي توانند از منطق ثابت برنامه هاي پشتيباني كننده عبور كنند و حتي روالهاي كاري اين فرايندها قابليت اصلاح و انعطاف ندارند، چه برسد به اينكه بخواهند منطبق بر نيازهاي خاص و جديد شوند.

نسل دوم: سيستم هاي ERP

بعد از دهه 1990 پكيجهاي ERP مانند SAP ، Peoplesoft ، و Oracle Financials به عنوان نرم افزارهاي در سطح مديريت فروش رفتند و به عنوان نرم افزاري كه ميتوانند تعداد زيادي و يا حتي اكثر احتياجات شركتها را برآورده كنند معرفي شدند.

سيستم هاي ERP قرار بود قابل اطمينان و كارا ، با قابليت انعطاف ، سريع و  شفاف باشند. در واقع نيز اين سيستم ها نسبت به سيستمهاي قديمي با قابليت انعطاف بيشتر و با قابليت انطباق سريع بودند و در ضمن آنها از عهده پيچيدگي و وابستگي فرآيندهاي سازمانها بر آمده بودند.

اما طبق گزارشات و نتايج عملي بدست آمده، تعداد كمي از سازمانها و شركتها انتظاراتي را كه از پروژه هايERP  داشته اند را بدست آورده اند، حتي بوجود آورندگان سيستمهاي ERP ايجاد نسل جديد اين گونه سيستمهاي را در دستور كار دارند.

در عمل سيستمهاي ERP هيچكدام از قابليتهاي وضوح و قابليت انعطاف سريع را برآورده نكردند. مضاف بر اينكه به دليل هزينه زياد پياده سازي سيستم هاي متفاوت نرم افزاري ERP عملكرد آنها در مواجهه با فرآيندهاي كاري متوقف شد.

نسل سوم: سيستمهاي WFM

سيستمهاي گردش كاري يكي از راه حلهاي ديگري است كه تاكنون ارائه شده است.اين سيستمها مبتني بر زيستچرخ مستندسازي و عمليات بر اساس فرمهاي اطلاعاتي است

بصورت كلي اين سيستمها از فرآيندهاي دفتري، استاتيك و خوش تعريف پشتيباني مي كنند. از آنجايي كه فرآيندها بصورت واضح و آشكار در نرم افزار بيان مي شوند اين نرم افزارها شفافيت و وضوح را برآورده مي سازند

اين نرم افزارها قابليت تغيير و بروزرساني سريعي دارند به خاطر اينكه آنها تعاريفي را ايجاد مي كننده كه به راحتي و سرعت قابل تغييرند.

محدوديت اصلي كه اينگونه سيستمها دارند عدم يكپارچه سازي است: در ضمينه ارتباط اين نوع سيستمها با يكديگر ضعف وجود دارد.

برنامه هاي پياده سازي بر مبناي جريان كار وابسته به كسب و كاري هستند كه براي آن كسب و كار بوجود آمده اند و به راحتي قابل بكارگيري در مورد مشتريان ، تأمين كنندگان و شركاي تجاري ديگر نمي باشند.

نسل چهارم: سيستمهاي مديريت فرايندهاي كسب و كار

همه راهها در حال منتهي شدن به سيستم مديريت فرآيندهاي سازماني به عنوان هسته سيستم هاي سازماني آينده هستند .

نسل جديدي از سيستمها در حال ظهور مي باشند که هدف اصلي آنها هماهنگ کردن فرآيندها با کار ديگران است , شعار اصلي آنها اين است که “جزئي از سيستم يا افراد آنها باشيم”.

اين سيستم ها كه از سال 2005 به بعد در حال فراگير شدن هستند اكثر مبتني بر تكنولوژي و پروتكل هاي معماري سرويس گرا هستند.

دلیل استفاده این سیستم ها از معماری سرویس گرا قابلیت بالای انعطاف پذیری و استفاده مجدد این معماری است که در مباحث مدیریت فرایندهای کاری مورد نیاز است.

چالش های بکارگیری  BPMS

بحث فناوری و تکنولوژی

نوع سازمان و بلوغ آن

گسترده شدن حوزه و تعداد فرایندها

وابستگی با مفاهیم دیگر مکمل مثل SOA, EAI

نظم پذیر نبودن سازمانها و فرهنگ ما

متدولوژی و فوت و فن کار

تعریف سرویس

عملی كه به وسیله یك سرویس دهنده انجام می شود و از نظر سرویس گیرنده ارزشمند است. ممكن است انجام یك درخواست كوچك روی داده مانند دریافت یا ذخیره اطلاعات باشد یا مربوط به انجام كاری پیچیده تر مانند پردازش یك تصویر باشد.

در معماری سرویس گرا معمولا سرویس را بصورت خاص تر تعریف می كنند و به نوعی مضمون آن را با شیء و مولفه مرتبط می دانند. واضح است كه ضرورتی برای استفاده از متدولوژی های شیء گرا یا مبتنی بر مولفه جهت معماری سرویس گرا وجود ندارد و اصلا همان گونه كه بارها گفته شده معماری سرویس گرا مستقل از سكو است، اما می توان گفت مفهوم و مضمون “سرویس” شباهت هایی با شیء و مولفه داشته است.

تعریف سرویس وب (Web Service)

یك سرویس وب، نوعی سیستم نرم افزاری است كه جهت تعامل ماشین با ماشین در سطح شبكه طراحی شده است و دارای یك تعریف(توصیف) قابل پردازش توسط ماشین با نام WSDL است.

دیگر سیستم ها بر طبق این توصیف از قبل مهیا شده با سرویس دهنده تعامل خواهند داشت، پیامها توسط پروتكل SOAP (تركیب HTTP با XML ) و یا سایر پروتكل های مربوطه منتقل می شوند.

سرویس های وب (Web Service)

نرم افزارهای كاربردی كه تحت وب منتشر شده، شناسائی و مورد فراخوانی قرار می گیرند

مستقل از سكو و زبان هستند

نوعی از پیاده سازی معماری سرویس گرا می باشند

با منطق حرفه در تماس هستند ولی هیچ شخصی مستقیما با آنها ارتباط ندارد

خود شمول هستند

خود توصیف هستند.

یك رهیافت كلیدی برای عینیت بخشیدن به معماری سرویس گرا هستند

نمونه وب سرویس های موجود

وضعیت آب و هوا

تیتر اخبار

اطلاعات بانک و بورس

تهیه بلیط

موتورهای جستجو

تبدیل واحدها (فیزیک, شیمی,..)

اعلام قیمت اجناس

معماری سرویس گرا

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کسب و کار اينترنتي
  • پاورپوینت دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی
  • پاورپوینت مدیریت کسب و کار و بهره وری
  • پاورپوینت مديريت فرآيندهاي كسب و كار و معماري سازماني يك كار توام
  • پاورپوینت مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی