پاورپوینت مديريت خلاق

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مديريت خلاق دارای 92 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

خلاقيت

تعریف خلاقیت از دیدگاه سازمانی

نحوه تشکیل اندیشه های جدید

ضرورت خلاقيت

فرآيند خلاقيت  (مدل گراهام والاس 1962)

فرآيند حل خلاق مساله

تحليل محيط

شناخت مسئله

سئوالات اصلي مطرح شده در شناخت مسئله

ايجاد خلاقيت در فرآيند حل مسئله

اطلاعات و خلاقيت

ويژگي هاي افراد خلاق

محيط خلاق

متداول ترين جملات بازدارنده خلاقيت

موانع خلاقيت

موانع فردي

عوامل درون فردي و ميان فردي

موانع بيروني

راه هاي غلبه بر موانع خلاقيت

مهم ترين عادت هاي ذهني مانع خلاقيت

تكنيك هاي خلاقيت

توصيه هاي براي رشد خلاقيت

گردآوري دانش و اطلاعات

فرايند پرورش

ارزيابي و پياده سازي

اصول نوآوري

ویژگی های سازمان خلاق

شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری

موانع خلاقیت و نوآوری در سازمان

نیاز های سازمان خلاق

فرآیند نوسازی درسازمان

سازمان هاي يادگيرنده

منابع

منابع

1-آقايي ،تيمور ،خلاقيت و نوآوري در سازمان ها و انسان ها ،انتشارات ترمه

2- الواني ، سيدمهدي ، مديريت عمومي ، چاپ پنجم ، نشر ني ، تهران ، 1371،
3-تاوسند جانو فيوير ژاك كليدهاي طلايي مديريت خلاق ،ترجمه مهين خالصي

4- سيف ، احمد، “نگاهي به تحقيق و توسعه در ژاپن “، مجله تدبير، شماره 76،

5- گلاف، اچ .بي، تصميم گيري خلاق، ترجمه عليرضا آهاري، چاپ اول، انتشارات بصير، تهران، 1376

6- اسبورن ، الكس اس ، پرورش استعدادهاي همگاني خلاقيت،انتشارات نيلوفر

7 – پورآقاسي، حسين ، كليدطلايي موفقيت ، چاپ هشتم ، انتشارات اميد فرزانگان ، تهران ، خرداد 1376

8- صمدآقايي ، جليل ، سازمانهاي كارآفرين ، انتشارات مركز آموزش مديريت دولتي ، چاپ اول ، تهران ، 1378

9- دفت،ريچاردال، تئوري سازمان وطراحي ساختار،جلد دوم ، ترجمه علي پارساييان وسيد محمداعرابي،چاپ اول

10- سلطاني تيراني ، فلورا، نهادي كردن نوآوري در سازمان ، انتشارات موسسه فرهنگي رسا، چاپ اول

11-هيگلينز،جيمز ام ،كار آفريني،101 تكنيك حل خلاق مسئله  اتشارات امير كبير

مقدمه

گوته می گوید :

در مورد همه نوآوريها و خلاقيتها يك حقيقت ابتدائي وجود دارد

از لحظه اي كه شخص به طور قطع مصمم به كاري مي شود

امدادهاي غيبي به كمك او مي آيد.

خلاقيت

آيا يك وي‍ژگي ذاتي و ارثي ست؟!

آيا تنها برخي افراد خوشبخت با آن متولد مي شوند!؟

آيا ؟!؟!

خلاقيت چيست؟

خلاقيت = توانايي تفكر + كشتن ويروس هاي ذهني.

خلاقيت يعني ديدن به نوعي ديگر .

خلاقيت يعني رهايي از عادت هاي ذهني.

خلاقيت يعني فرآيند تغيير، توسعه و تكامل در سازمان بندي حيات ذهني.

خلاقيت يعني ديدن چيزي كه وجود ندارد.

خلاقيت

خلاقيت يعني دور شدن از چيزهاي واضح و معمولي يا قطع رابطه با تفكر مبتني بر عادت.

خلاقيت يعني نگاهي متفاوت به پديده هايي كه ساير مردم نيز به آنها مي نگرند.

خلاقيت يعني آواز خواندن با نت هاي خويش.

خلاقيت يعني توانايي صحبت كردن و گوش دادن به يك گربه.

خلاقيت يعني وصل كردن دوشاخه به پريز خورشيد.

خلاقيت يعني خارج شدن از پشت  درهاي بسته.

خلاقيت يعني استعداد و ميل دسته بندي و جدا كردن اشيا، مفاهيم و تصورات.

خلاقيت يعني استعداد ابتكار و خلق كردن كه به صورت بالقوه در هر فردي و در هر سني وجود دارد و با محيط اجتماعي – فرهنگي در رابطه تنگاتنگي مي باشد.

خلاقيت يعني نگاه به چيزهاي معمولي و پيش پا افتاده و ديدن چيزهاي فوق العاده و غير عادي در آنها.

تعریف خلاقیت از دیدگاه سازمانی :

خلاقيت يعني ارائه فكر و طرح نوين براي بهبود و ارتقا كميت يا كيفيت فعاليتهاي سازمان
مثلا افزايش بهره وري ، افزايش توليدات يا خدمات ، كاهش هزينه ها، توليدات يا خدمات از روش بهتر، توليدات يا خدمات جديد و …  .

خلاقيت ، همانند به وجودآوردن يك محصول جديد است اما نوآوري به چگونگي فرايند به عمل آوردن اين ايده جديد گفته مي شود.

دو ويژگي مشترك در تعاريف

تازگي ونو بودن

ارزشمندي و مناسب بودن

نحوه تشکیل اندیشه های جدید :

مغز انسان از دو نيمكره چپ و راست تشكيل شده است كه هركدام مهارتها وفعاليتهاي فكري خاصي را برعهده دارند.

اطلاعات در مغز انسان به دو شیوه متفاوت گردآوری و پـردازش می شود . نیـم کـره چپ که به مغز کنترل کننده مشهور است ، تـجزیه و تـحلیل ، مقـایسه و سپس انتخاب می کنـد .

نیم کره راست یا مغز خلاق ، مطالب را تجسم ، پیش بینی و ایده ایجاد می کند .

بااين وصف ، منظـور ايـن نيست كه نيمكره راست و چپ  مغز در تضـاد با يكديگر و متعارضند ، بلكه اين دو نيمكره مكمل و يك كل تجزيه نـاپذيرند.

هدف ، برقراري ارتباط بين اين دو بخش ودرنتيجه ايجاد زمينه لازم براي همبستگي سودمند و همكاري بهترآنهاست تاهردو بتوانند قابليتها وتوانائيهاي خويش را درهم آميزند .

لازم به ذكر است كه صاحبان افكار و انـديشه هـاي بزرگ از هر دو سوي مغزشان بهره گرفته اند و اگر مشاهده مي شود بـيشتر افـراد فقط از كارايي يك طرف مغز خود استفاده مي كنند به دليـل نـارسايي و نـاتواني عضوي طرف ديگر نيست بـلكه به ايـن علت است كه طرف ديگر مغز بدون تمرين و استفاده بـاقي مانده و به اندازه كـافي مجـال و فرصت تكامل و پيشرفت همانند طرف ديگر به آن داده نشده است.

چگونه ذهنتان را براي داشتن فكر خلاق آماده كنيد.

هميشه جوياي علم باشيد.

زياد بخوانيد، همه چيز بخوانيد.

مطالبي را كه مي خوانيد دسته بندي كنيد.

زماني را هم براي تبادل نظر با ديگران بگذاريد.

مجامع و جلساتي برويد كه به رشته ي كاري شما مربوطاند.

به كشورهاي ديگر سفر كنيد.

مهارت هاي شنيداري خود رابالا ببريد.

ضرورت خلاقيت:

دنياي امروز به قدري پيچيده ، پويا و نامطمئن است که ما مجبوريم (بايد آماده باشيم) براي رشد ، پيشرفت و حتّي بقا  هر لحظه مشکل جديدي را حل کنيم.

ضرورت خلاقيت از دو بعد :

بعد مادي

بعد معنوي

فرآيند خلاقيت  (مدل گراهام والاس 1962)

دوره آمادگي preparation

دوره خواب (پرورش)   Incubation

دوره بصيرت (روشني)    Insight

دوره آزمايش و ارزش گذاري   Validation

تحليل محيط

اگر پيوسته در جست و جوي مسائل نباشيد پس چگونه خواهيد دانست كه آيا اين مسائل وجود دارد يا نه؟

شركت نفت  Royal Dutch/shell ميليون ها دلار سالانه صرف پيگيري مسائل مربوط به رقابت و اقتصاد و كسب اطلاعات درباره مشتريان خود مي كند و اين هزينه صرفاً براي يك نوع سيستم اطلاعاتي، يعني سيستم اطلاعات راهبردي صورت مي گيرد.

تشخيص مسئله

پيش از آنكه بتوانيد مسئله اي را حل كنيد يا از فرصتي استفاده كنيد بايد از وجود آن مسئله يا فرصت با خبر شويد.

براي مثال هنگامي كه ميكيوكيتا نو در اوايل دهه 1990 اقدام به تجزيه و تحليل اطلاعات مربوط به هزينه توليد در شركت نمود در نهايت، احساس كرد يك جاي كار خراب است. مشكل اين بود كه پس انداز لازمي را كه مي بايست از بابت اتوماسيون و روباتي كردن كارخانه كه به تازگي آن را تكميل كرده است به دست آورد، به دست نمي آورد.

خلق راه كارهاي گوناگون

خلق راه كارهاي مختلف مستلزم فهرست بندي راه كارهاي شناخته شده و ايجاد راه كارهاي اضافي مي باشد.خلق راه كارهاي مختلف تا حدودي يك امر عقلايي و استدلالي و تا حدودي شهودي و غير استدلالي است. هنگامي كه مهندسان شركت اپل كامپيوتر«نيوتن» را كه يك كامپيوتر دستيار ديجيتالي شخصي بود طراحي كردند صدها قابليت جايگزين را براي اين ماشين ايجاد كردند. در پايانة چندين قابليت اصلي از بين بقيه انتخاب شد.

انتخاب از بين راه كارهاي مختلف

هنگامي كه مهندسان هوندا براي اولين بار موتوري را طراحي كردند كه 55 مايل در هر گالن مصرف داشت، راه  كارهاي مختلفي براي انتخاب در اختيار داشتند. تأثير فن آوري جديد بر هزينه توليد، سازگاري با سيستم هاي انتقال نيرو و غيره براي تصميم گيري آنان در انتخاب فن آوري، اهميت پسياري داشت.هر يك از فن آوري هاي ممكن مي بايست به لحاظ تأثير آنها بر اين عوامل، مورد ارزيابي قرار مي گرفت.

اجرا

پس از آنكه ديدگاه روشني نسبت به كاري كه مي خواهيد انجام بدهيد پيدا كرده و برنامه اي براي انجام آن داشتيد آنگاه مي توانيد عملاً دست به كار شويد. اجرا مستلزم توچه دايم است. اين امر يعني دقيق شدن در جزئيات و پيش بيني موانع و غلبه بر آنها

كنترل

ارزيابي نتايج آخرين مرحله فرآيند حل خلاق مسئله است كه اغلب ناديده گرفته مي شود. اين مرحله مستقيماً به مرحله تجزيه و تحليل محيط راه پيدا مي كند و چرخه جديدي از حل خلاق مسئله آغاز مي شود.تشخيص  نقايص در اين مرحله حايز اهميت است.

شركت EATON از نوآوري براي رقابت استفاده مي كند.

شركت سهامي ايتون، سازنده دنده و سوپاپ موتور، اكسل كاميون، مدار شكن و ديگر قطعات متداول، عمدتاً براي خودروسازيها، داراي 38000 نفر كارگر در 110 كارخانه در سراسر چهان است.كاهش چشمگير هزينه ها چهت افزايش بهره وري از عوامل موفقيت اين شركت است. ايتون دفاتر حساب هاي خود را باز گذاشت تا در تصميم گيري آگاهانه به آنها كمك كنند از طريق برنامه هاي  تسهيم سود، يادداشت ها تقديري كاركنان خود را به تلاش جدي در امر نوآوري فرآيند، ترغيب نموده است.

ايجاد خلاقيت در فرآيند حل مسئله

تجزيه حل مسئله نتايج مأيوس كننده به بار آورد.

براي بيشتر سازمان ها يا افراد، خلاقيت بخش عمده اي از فرآيند حل مسئله را تشكيل نمي دهد.

افراد چه به عنوان فرد و يا عضوي از سازمان معمولاً به خلاق بودن ترغيب نمي شوند.

تعداد اندكي از افراد با تكنيك هاي خلاقي كه مي توان در فرآيند حل خلاق مسئله به كار پست آشنايي دارند.

تعداد كمي از افراد مهارت هاي حل خلاق مسئله را در خود توسعه مي دهند اما اين وضعيت به تدريج تغيير مي كند.

ويژگي هاي افراد خلاق

خود نظمي زياد

پشتكار مواجه با مشكلات و شكست

استقلال

تحمل ابهام

تحمل شكست

تمايل به پذيرفتن خطر

اعتماد به نفس

توجه دقيق به محيط پيرامون

انعطاف پذيري

استقلال طلبي

محيط خلاق

فضاي محرك، مستعد و به طور كلي خلاق

انعطاف پذيري بالاي محيطي

اعتماد و اطمينان افراد نسبت به يكديگر

نداشتن فشارهاي روحي، رواني اجتماعي، مالي و كاري براي افراد

متداول ترين جملات بازدارنده خلاقيت

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت خلاقيت، كارآفريني، خوداشتغالي
  • پاورپوینت آشنایی با اصول و مبانی خلاقيت
  • پاورپوینت خلاقیت
  • پاورپوینت خلاقیت
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی