پاورپوینت مديريت تحول دارای 127 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
مديريت تحول
مديريت تغيير
سطوح عمده تحول
تحول سازمان
تاريخچه تحول سازماني
فعاليت هاي تحولي در سازمان ها
گامهاي دهگانه براي ايجاد تحول سازماني
فرآيند هشت مرحلهاي تحول
مدلهاي مديريت تغيير سازماني
مديريت تغيير
نظامهاي بهسازي ، بهبود و تحول مديريت
ويژگي هاي تفکر استراتژيک / سيستمي/تئوريک
مراحل ايجاد تحول
نظام مديريت تحول استراتژيك
وظايف نظام مديريت تحول و متوليان آن
عوامل مقاوم و محرك در برابر تحول
علل شکست سازمانها در ايجاد تحول
نمايش استراتژيهاي چهارگانه در رابطه با يكديگر
راهبردهاي ايجاد تحول در رفتار
علل مقاومت در برابر تحول
اصول سازمان يادگيرنده
منابع و مآخذ
تافلر، الوين (1373)، شوك آينده، ترجمه حشمتالله كامراني، تهران: چاپخانه گلشن.
بنياد اروپايي مديريت كيفيت (1384) ، تعالي سازمانها (الگوي تعالي بنياد اروپايي مديريت كيفيت EFQM)، ترجمه محمدرضا گرامي و حميدرضا نورعليزاده، تهران: مؤسسه مطالعات بهرهوري و منابع انساني ، انتشارات آهار.
ابزري، مهدي (1373)، رفتار سازماني پيشرفته (جزوه كلاسي)، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
زمرديان، اصغر (1383) مديريت تحول، چاپ پنجم، تهران: سازمان مديريت صنعتي،
دعائي، حبيباله، طيبه امينفر و ميترا كارداني (1384) مديريت تحول (در سازمان) ، چاپ اول، مشهد: بيان هدايت نور.
ورزشکار ، احمد (1389) . مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته (اسلایدهای آموزشی) . تهران : دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی .
كاتر، جان پي (1383) رهبري تحول ، ترجمه مهدي ايراننژاد، پاريزي و منيرسلسله، تهران: مؤسسه تحقيقات و آموزش مديريت.
هرسي، پال و بلانچارد، گفت (1365) مديريت رفتار سازماني، ترجمه علي علاقهبند، تهران: مؤسسه انتشارات اميركبير.
رابينز، استيفن (1377)، مديريت رفتار سازماني، چاپ اول، ترجمه علي پارساييان و سيدمحمد اعرابي، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگي
رضائيان، علي (1379)، مديريت رفتار سازماني، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
صائبي، محمد (1384)، گامهاي دهگانه تحول سازماني، تهران: تحول اداري، ترجمان سازمان مديريت و برنامهريزي كشور، دوره هشتم، شماره 50.
بهبود مديريت در شركتهاي ايراني و مديريت تحول استراتژيك ،دكتر اعتمادي و مهندس اختري،كنفرانس مديريت كيفيت،83
دوره جامع مديريت چرخه بهره وري، مؤسسه پيشگامان جاويد، مهندس حاج وزيري
شركت نوسازي صنايع ايران، چارچوب عارضه يابي ،1383
جيمز چمبي-مايكل همر، مهندسي مجدد، سازمان مديريت صنعتي 1994
ماساكي ايمايي، كايزن كليد موفقيت رقابتي ژاپن، دكتر محمد حسين سليمي
مهندسي ارزش، ترجمه ميرمحمدصادقي وجبل عاملي
تاكاشي اوسارا پنج اصل براي دستيابي به كيفيت عالي در محيط كار، ترجمه عليرضا علي نقي
ورزشکار ، احمد (1389) . مدیریت منابع انسانی پیشرفته (اسلایدهای آموزشی) . تهران : دانشکده مدیریت واحد شمال دانشگاه آزاد اسلامی .
Whalen. B “Toffler on marketing new, 19: 1, March 15, 1985.
1- تحول تدريجي
2- تحول پيوسته
3- تحول گسسته
1- تحول تدريجي
اين تحول نشان دهنده تغيير نسبتاً ثابت و خطي در محيط است. واكنش مناسب به اين تحول، ارتقاء و بهبود تدريجي است .
2- تحول پيوسته
اين تحول شامل تغييريكنواخت و فزاينده در محيط در طي زمان است . واكنش مناسب به اين سطح از تحول، اصلاح و بهبود مستمر و پيوسته است. مديريت كيفيت «دمينگ»، كايزن، مهندسي مجدد (مايكل همر) و … از فنون و رويكردهاي مناسب اين سطح از تحول اند.
3- تحول گسسته
اين تحول نشان دهنده تغييرات ناگهاني، غيرخطي و عميق در يك محيط است. اين تحول عملكرد را از يك سطح به سطح كاملاً متفاوت و با لاتر هدايت مي كند. اين تحولات که اصولاً بنيادين و ريشه ای است «نقطه عطف استراتژيك» يا «چرخش راهبردي» مي نامد. اين سطح از تحول مستلزم تحول اساسي در محصولات، خدمات ، فرايندها، نظام ها ،ساختارا و الگوهاست.
فرآيندي برنامه ريزي شده و اصولي (نظاممند) است كه با بهره گيري از ارزشها و اصول علوم رفتاري كاربردي در سازمانها در پي افزايش اثربخشي فردي و سازماني است
1- تحول سازماني چيست؟
2- چگونه محقق مي شود!
3- چگونه آگاهيها و بينشها ميتواند منجر به بهبود عملكرد گردد.
تحول سازماني كه نوعي استراتژي بهسازي است از اواخر دهه 1950 و اواخر دهه 1960 مطرح شد ؛
و آن براساس:
پويايي گروه تئوري و عمل مرتبط با تغيير مواردي استوار است.
كاربرد و حاصل علوم كه تحول سازماني از آنها نشأت مي گيرند.
علاوه بر گامهاي دهگانه تحول سازماني روشهايي كه در ايجاد تحولهاي موفقيتآميز به كار گرفته ميشوند،
همه بر مبناي يك بينش اساسي هستند كه يكي از اين فرآيندها در فرآيند هشت مرحلهاي زير ارائه شده است. اين شكل، مراحل تحول موفقيتآميز را با هر موضوع و وسعتي در سازمانها خلاصه ميكند.
از آنچه كه در مباحث فرهنگسازي و خودشكوفايي در قبل ملاحظه ميشود، مبرهن ميگردد كه تغييرات راهبردي هنگامي ميتوانند اثربخش باشند كه فرهنگ سازماني مورد توجه قرار گيرد، متغيرهاي مربوط به تغيير روحيه و شخصيت و درجه تغيير آنها در نيل به شاخصهاي مطلوب بايد به گونه اي انتخاب شود كه با كمترين فاكتورها بتوان ارزيابي انجام شده و تأثير هر كدام بر ديگري در اين ارزيابي ها ملاحظه و سنجش شود.
در اين تغيير بايستي به نكات اساسي زير تكيه كرد :
1 ـ تغييرات بايد مرتبط با اهداف و آرمان و ديدگاه جامع شركت داشته باشد، چنين تغييري بر اساس نقاط قوت سازماندهي مي شود و هر تغييري را براي اعضاء سازمان مشروع مي سازد.
2 ـ به هم آميختن قوت هاي شركت براي انتخاب افراد كليدي براي مشاغل و مسئوليتهاي مهم در بكار بردن استراتژيهاي جديد شركت، به طوري كه افراد كليدي در استفاده از استراتژيهاي جديد شركت، هنجارها و ارزشهاي خود را در سازگاري فرهنگي سازمان به منصه ظهور ميرساند.
3 ـ تقويت ارزشهاي جديد سازمان كه ممكن است به عنوان يك استراتژي حمايتي و يا استاندارد استراتژي سازمان پذيرفته شده و موجب تغييراتي در فرآيند كار و واحدهاي شركت گردد، نظير مدل « پدر » ايران خودرو كه با ساختار تشويقي انجام ميپذيرد.
نظام مديريت كيفيت بر پايه استانداردهاي سري 9000
نظام مهندسي ارزش (Value Engineering)
نظام آراستگي(5S)
نظام مديريت چرخه بهرهوري(Productivity Cycle)
نظام كايزن(Kaizen)
نظام تعالي سازماني بر پايه مدل(Business Excellence Models)
نظام مديريت استراتژيك(Strategic Management)
نظامSix Sigma
نظام عارضهيابي شركتها
نظام مهندسي مجدد فرآيندها(Business Process Reengineering)
بررسي مجدد فعاليت هاي سازمان بر اساس اهداف سازمان و رفع كاستي ها
شفافيت فرآيندها و شاخص ها در سازمان
جلوگيري از دوباره كاري ها به واسطه تعريف فعاليتهاي برنامه ريزي شده و سيستماتيك
كاهش هزينه ها
ايجاد اطمينان و اعتماد در درون سازمان
ايجاد اطمينان و اعتماد درون سازمان (مشتري)
افزايش توان رقابت در عرصه بين الملل
افزايش و بهبود كيفيت ، كاهش زمان انجام كار
دستيابي به محيط منظم ، مرتب ، ايجاد روحيه شاد در كاركنان و جلب مشاركت همه جانبه تمامي كاركنان
كاهش خرابي تجهيزات
كاهش ضايعات
ايمن شدن محيط كار و كاهش حوادث و بيماريهاي شغلي
افزايش بهره وري و كارائي
جلب نظر مشتري
سرعت و سهولت در انجام كارها
اگر تعالي در برنامهريزي، اولويتبندي و پيادهسازي بهبودهاي مستمر، تحقق مييابد، به خودي خود مشخص است كه بستر فرآيند تعالي، عنصر تغيير است.
در فضاي رقابتي امروزي حتي موفقترين سازمانها نيز اختيار آن را ندارند كه درباره تثبيت وضع فعلي و يا حركت در مسير تغيير فكر كنند و در ترجيح يكي بر ديگري، دست به انتخاب بزنند.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر