پاورپوینت مديريت بر مبناي فعاليت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مديريت بر مبناي فعاليت  دارای 31 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه ABM

مدیریت برمبنای فعالیت

اهداف مديريت بر مبنای فعاليت

وظايف مديريت بر مبنای فعاليت

شرايط ايجاد يک سيستم حامی  ABM

مراحل هشتگانه  ABM

دلايل به کارگيری  ABM

ويژگی های  ABM در تعامل با ABC

مقایسه ABM   با ABC

اجرای حداکثر مدیریت ، چگونگی سود بخشی ، بهره وری و مدیریت هزینه با  ABM

اصول اساسی ساختار ABM

پیاده سازی سیستم های پیشرفته مدیریت بهای تمام شده

مشکلات پیاده سازی سیستم مدیریت مبتنی بر فعالیت

نتیجه گیری

مقدمه

رویکرد مبتنی برفعالیت از پارادایم هایی است که در کسب و کار رونق خاص یافته است، در جهت هزینه یابی این موضوع جایگاه خاصی پیدا کرد که روش ها و تکنیک های مرتبط زیادی را معرفی نمود در این بخش با انواع تکنیک های مهم مبتنی برفعالیت آشنا خواهیم شد به طوری که توانائی لازم جهت کار نسبت به تفکر مبتنی بر فعالیت را کسب می کنید.

تغییرات مواردی که تکنیک ها و روش های مدیریتی را از سنتی به نوین ضروری ساخته است:
1.  تغییرات فن آوری.
2.  رقابت.
3.  نیازهای مشتریان و پیامدهای این تغییرات تأثیر قابل ملاحظه ای به مدیریت بنگاه اقتصادی و تغییر دیدگاهها ، تکنیک ها و روش های مدیریتی را از سنتی به نوین ضروری ساخته است.

یکی از پارادایم که تغییر بارزی در دیدگاه و رویکردهای مدیریت می توان اشاره کرد شکل گیری و معرفی پارادایم ارزش آفرینی است. در دیدیگاه ارزش آفرینی درک روابط متغییرهای اثرگذار برطبق ارزش بسیار ضروری است.

تاریخچه ABM

اصول اولیه ABM  وABC  در یک پروژه تحقیقاتی سه ساله توسط 50 سازمان در سراسر دنیا تحت I ـ CAM  که یک شرکت تحقیق و توسعه تعاونی بین المللی است صورت گرفت و سپس آقای تم پریور درآن زمان رئیس پروژه مذکور ICMS  در سال 1988 تأسیس تا نرم افزارها و دانش آنرا به سازمانها ارائه کند.

ABM  تصمیم گیری مدیریت را تغییر می دهد و مدیران با درک نیاز مشتری بهبود کیفیت محصولات ، مدیریت مشتریان و تقاضا و در نهایت کمک به سودآوری بیشتر سازمان استفاده می کنند.

هزینه های سربار مانند نقاط سیاه در سیستم های اطلاعاتی مدیریت منتهی هستند وABM  این نقاط را روشن می سازد و قدرت واقعی ABM  در ارائه اطلاعات مفید و درست در مورد کلیه فعالیتهای سازمان نهفته است.

مدیریت برمبنای فعالیت

مديريت بر مبنای فعاليت (ABM) رويکرد فلسفه مديريتی است که ضمن آن بنگاه اقتصادی بمثابه مجموعه ای از فعاليتهای بهم پيوسته درنظر گرفته می شود که فعاليتها در نهايت بايد درخدمت ارزش آفرينی برای مشتريان قرار گيرند .

مديريت بر مبنای فعاليت بر اين فرض استوار است که در يک بنگاه اقتصادی ، انجام فعاليتها موجب ايجاد هزينه می گردد و بنابراين از طريق اعمال مديريت بر فعاليتها ،‌مديريت بر هزينه ها قابل اعمال خواهد بود .

استفاده از هزینه یابی برمبنای فعالیت ، جهت بهبود عملیات در سازمانها و شرکتها ، مدیریت برمبنای فعالیت است.

خصوصيت پراهميت گزارشگری بر اساس ABM اين است که يک فعاليت در مجموعه واحدهايی که در انجام يک فعاليت معين مشارکت دارند رديابی شده و جمع هزينه های مربوط به فعاليت مورد نظر در واحدهای مختلف شناسايی و منعکس می گردد .

مثال در پاسخگويی به سفارش مشتری ، دواير مختلف توليد و فروش مشارکت دارند و اين دواير می کوشند فی المثل يک سفارش معوق را تسريع نمايند و محصول را به مشتری تحويل دهند . امور مالی به ارزيابی و کنترل اعتبار مشتری می پردازد و نهايتاً واحد خدمات فروش انجام هماهنگی ها و حصول اطمينان از تحويل به موقع سفارش دريافتی را عهده دار می گردد . به اين ترتيب کل هزينه پاسخگويی به سفارش مشتری از محدوده واحد خدمات فروش فراتر رفته و هزينه های ايجاد شده از اين بابت در واحدهای مختلف را شامل می گردد و درنتيجه جمع هزينه های مؤثر در انجام سفارش مشتری مشخص شده و بصورت جامع به مديريت منعکس می گردد .

اهميت ديگر رويکرد مديريت بر مبنای فعاليت ، شناسايی فعاليتهای فاقد ارزش زايی است که در عمل به سودمندی محصول و يا خدمات نمی افزايد .

فعاليتهای فاقد ارزش زايی؛ فعاليتهايی هستند که مشتری بابت آنها حاضر نيست وجهی پرداخت نمايد ، مانند بازرسی محصولات و جابجائی مواد ؛ اينگونه فعاليتها قابل کاهش و يا حذف می باشند .

اما برای انجام این مهم ابتدا باید تحلیل فعالیت انجام دهیم اما سوال اینجاست که اصولا فعالیت چیست و تحلیل فعالیت چگونه انجام می پذیرد؟ هر فعالیت یک وظیفه جداگانه و مستقلی است که توسط یک سازمان برای ساخت یا تحویل یک محصول یا خدمت ، تدارک دیده شده است.

تحلیل فعالیت اصولاً دارای چهار مرحله می باشد:

اهداف یک فرآیند را مشخص کنید یعنی مشخص کنید مشتری از این فرایند چه خواسته ها یا انتظاراتی دارد.

از طریق ترسیم نمودار، فعالیت های مورد استفاده برای تکمیل محصول یا خدمت را از آغاز تا پایان ثبت کنید.

تمام فعالیت ها را به فعالیت های دارای ارزش افزوده و فاقد ارزش افزوده تفکیک کنید.

همواره کارایی فعالیت های دارای ارزش افزوده را ارتقا دهید و برنامه هایی را برای حذف یا کاهش فعالیت های فاقد ارزش افزوده به اجرا درآورید.

مدیران باید فعالیت ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و آن ها را به فعالیت های دارای ارزش افزوده و فاقد ارزش افزوده تفکیک کنند . اگر فعالیتی فاقد ارزش افزوده است ، آن ها باید بکوشند تا آن را حذف یا حداقل کاهش دهند. اگر فعالیتی دارای ارزش افزوده است ، باید به طور مستمر مورد تجدید ارزیابی قرار گیرد تا واقعاً از وجود ارزش افزوده آن کسب اطمینان شود.

در حقیقت مدیریت مبتنی بر فعالیت می تواند برای شناسایی و حذف فعالیت هایی به کار رود که با وجودی که به بهای تمام شده محصول می افزایند، هیچ ارزش افزوده ای برای محصول ایجاد نمی کنند.

نکته : اقلام بهای تمام شده فاقد ارزش افزوده شامل بهای تمام شده ی فعالیت هایی می شوند که می توان بدون لطمه زدن به کیفیت ، کارآمدی یا ارزش محصول به حذف آن ها اقدام کرد.

مثال: در یک شرکت دوچرخه سازی، انبار کردن بدنه های دوچرخه ، بیش از حد نیاز تولید ، هیچ ارزشی برای دوچرخه های ساخته شده ایجاد نمی کند . در پی یافتن راه هایی برای حذف انبارداری ، مدیریت می تواند به سیستم تولید به موقع JIT) ) روی آورد. در صورت استفاده از سیستم تولید درست به موقع شرکت می تواند در وجوه خود صرفه جویی کند بی آنکه لطمه ای به کیفیت محصول نهایی وارد آمده باشد

چند نمونه از فعالیت های فاقد ارزش افزوده که می توان به حذف آن ها پرداخت :

انبارداری

نقل و انتقال اقلام

زمان انتظار برای شروع کار

فرآیند تولید

اهداف مديريت بر مبنای فعاليت

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی