پاورپوینت مبانی ورشکستگی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت مبانی ورشکستگی دارای 70 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

تعریف ورشکستگی

دلایل ورشکستگی

عوامل ورشکستگی درون سازمانی

عوامل ورشکستگی برون سازمانی

مراحل ورشکستگی

ابزار های شناسایی عوامل ورشکستگی

تاریخچه نسبتهای مالی

اهداف تجزیه وتحلیل صورتهای مالی

انواع نسبتهای مالی

تجزیه وتحلیل ساختار سرمایه

نظریات مختلف پیرامون ساختار سرمایه

منشاء وتاریخی ورشکستگی

تاریخچه ورشکستگی در ایران قبل از تصویب قانون تجارت

بررسی قانون ورشکستگی ایران

ورشکستگی و حاکمیت شرکتی

ورشکستگی

ورشکستگی به عنوان مقوله ای با اهمیت در مدیریت مالی تلقی می شود. بررسی علل پدید آورنده ورشکستگی از منظر مالی  و تبیین مبانی مالی و حسابداری و مهمتر از همه ارزیابی ورشکستگی به کمک مدل های رایج بسیار حائز اهمیت است.

هدف از تهیه و ارائه اطلاعات مالی و حسابداری فراهم ساختن مبنای تصمیم گیری مالی و اقتصادی است،هر  نوع تصمیم گیری نیازمند اطلاعاات است.تصمیم گیری مالی فرآیندی است که به انتخاب راه کار کارآمد و اثربخش منتج خواهد شد.انتخاب راهکار مطلوب و اقتصادی مستلزم کسب اطلاعات ،پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات و استنتاج منطقی و مناسب از اطلاعات است .

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی می تواند به سهامداران و بستانکاران در ارزیابی این موضوع که آیا شرکت از لحاظ مالی در حال بهبود است و یا  در آینده با مشکلی مواجه می شود و احتمالاً ورشکسته خواهد شد کمک می نماید.

ورشکستگی از موضوعات عینی و عملی مبتلا به بنگاه های اقتصادی وکسب و کار است و به مصداق (( پیشگیری بهتر از درمان است )) مورد ارزیابی قرار گرفته است.

از مهمترین دلایل بررسی موضوع ورشکستگی در مدیریت مالی به نوع کارکرد این رشته و نقش اطلاعات مالی تدارک و گزارش شده در این حوزه مربوط است.

تعریف ورشکستگی :

واژه های مترادف با ورشکستگی عبارتند از :

وضع نامطلوب مالیDistress  – شکست Failure – عدم موفقیت واحد تجاری – وخامت – ورشکستگی Bankruptcy – عدم قدرت پرداخت دیون Insolvency .

در فرهنگ ویستر (( شکست )) چنین تعریف شده است : توصیف یا حقیقت نداشتن یا عدم کفایت وجوه در کوتاه مدت.

البته همه واحدهای تجاری برای دستیابی به موفقیت ، برنامه ریزی می کنند و عملیات خود را به سمت برنامه های خود راهبری می نمایند اما برخی از آنها برای دستیابی به این هدف دست به عملیات ریسک آور و خطرناکی می زنند که به ورشکستگی منتهی می گردد.

طبق ماده 412 قانون تجارت ایران ، ورشکستگی را چنینی توصیف می کند ]اسکینی 1380 [:

ورشکستگی تاجر یا شرکت تجاری در زمینه توقف از تادیه وجوهی که بر عهده اوست حاصل می شود.

دلایل ورشکستگی از نظر نیوتن ( 1998)

الف: دلایل درون سازمانی:

1-ایجاد و توسعه بیش از اندازه اعتبار

2-مدیریت ناکارا

3سرمایه ناکافی

4-خیانت وتقلب

ب : دلایل برون سازمانی

1-ویژگیهای سیستم اقتصادی

2-رقابت

3-تغییرات در تجارت و بهبود ها و انتقالات در تقاضای عمومی

4-نوسانات تجاری

5-تامین مالی

6-تصادفات

عوامل ورشکستگی درون سازمانی

الف-1-ایجاد و توسعه بیش از اندازه اعتبار

اگر شرکت ،اعطای اعتبار به مشتریان را به بیش از اندازه توسع بخشد در دریافت دیون ازبدهکار دچار مشگل می گردد،توزیع کننده ها در صورت فروش کالا به مصرف کننده قادر به پرداخت بدهی های شان  هستند ،پس اعتبارات اعطا شده از تولید کننده  به توزیع کننده و نهایتا به مصرف کننده توسعه داده می شود.در این حالت یک زنجیره اعتبار ایجاد می شود و اگر یک حلقه از این زنجیر ورشکست شود خطر سقوط همه زنجیر ها وجود دارد.راه حل مناسب افزایش بررسی های اعتباری  و محدود کردن حتی الامکان فروشهای نسیه است.

الف-2-مدیریت ناکارا

فقدان آموزش ،تجربه ،توانایی و ابتکار مدیریت ،واحد تجاری را در باقی ماندن در عرصع رقابت و تکنولوژی دچار مشگل می کند.تحلیل های Dun&Bradstreed در طول زمان نشان داده است که 90درصد عدم موفقیت ها ناشی از عدم توانایی و فقدان تجربه مدیران بوده است.مدیریت ناکارآمد اغلب از ناتوانی آن در اجتناب از شرایطی که منجر به وضعیت های ذیل شده است اثبات می گردد.

فروش ناکافی

قیمت گذاری نامناسب

عدم کفایت و نارسایی در جمع بندی و جریان حسابهای دریافتنی وپرداختنی

قصور در اخذ تخفیف های مناسب و یا کوتاهی در پرداخت به موقع طلب بستانکاران

هزینه های بالا سری و هزینه های عملیاتی بیش از حد و قبول هزینه های بهره سنگین روی بدهی های بلند مدت

سرمایه گذاری بیش از حد روی داراییهای ثابت و موجودیها

الف-3سرمایه ناکافی

تحصیل دارایی های ثابت با استفاده از اعتبارات کوتاه مدت

ساختار سرمایه ای غیر متوازن

پوشش بیمه ای نامناسب

الف-4-خیانت و تقلب

تعداد اندکی از ورشکستگی ها با برنامه ریزی ساختگی و بر اثر تقلب می باشد . در حقیقت عدم صداقت که نتیجه بکارگیری افراد غیر صدیق است از دلایل رایج ورشکستگی است .

عوامل ورشکستگی برون سازمانی

ب-1-ویزگی های سیستم اقتصادی

مدیریت شرکت باید تغییراتی را که در ساختار اقتصادی رخ می دهد بپذیرد ،وی نمی تواند تغییری در آنها ایجتد کند بلکه باید تعدیلات لازم را در عملیات شرکت در جهت این سیستم پیاده سازد.شرکتهای بزرگ که دارای سازمان هستند بهتر می توانند در شرایط نبود ثبات بازار مقاومت کنند به همین خاطر شرکتهای کوچکتر بیشتر در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند.

ب-2-رقابت

یکی از دلایل ورشکستگی رقابت است.اما مدیریت کارا نقطه مقابل این دلیل است.

ب-3-تغییرات در تجارت و بهبود ها و انتقالات در تقاضای عمومی

اگر شرکتها از بکارگیری روشهای مدرن و شناخت وسیع و به موقع خواسته های مصرف کننده  جدید ناتوان باشد شکست می خورند.

ب-4- نوسانات تجاری

مطالعات نشان داده است که ناسازگاری بین ت.لید و مصرف ،عدم استخدام ،کاهش در میزان فروش ،سقوط قیمتها و…. باعث تعداد شرکتهای ورشکسته شده است . به هر حال نبود آرامش موقت عامل زیربنایی ورشکستگی شناخته نشده است.

ب-5- تامین مالی

پروفسور ناماکی با استفاده از داده های بانک جهانی برای دوره 1980-1990 عنوان کرد که مشکلات مرتبط با تامین مالی بیشتر از شرایط اقتصادی ،باعث ورشکستگی شرکتهای کوچک می شود.

ب-6- تصادفات

برخی عوامل بسیار فراتر از کنترل شرکت هستند مانند رویدادهای طبیعی ،برخی از آنها به نام اعمال خداوند معروفند .این گروه در همه جوامع صرف نظر از سیستم اقتصادی آنها دیده می شود.

جونا آیابئی(Jonah Aiyabei) وضع وخیم مالی شرکت ها را به صورت زیر تقسیم کرده است:

کاهش سود نقدی

بستن کارخانه ها یا شعبه های شرکت

زیانها :زیانهای عملیاتی منجر به ناتوانی از پرداخت سود های نقدی یا افزایش سرمایه گذاری می شود.

زیاد بودن فصول کم کاری و توقف عملیات

استعفای مدیران ارشد :

مدیران ارشد یک سازمان در جایگاهی هستند که می توانند عملکرد بعدی سازمان را ببینند.بنابراین آنها می توانند زودتر استعفا دهند و به شرکتهایی که پتانسیل بهتری برای مقاومت در برابر ناملایمات اقتصادی دارند بروند.این استعفا می تواند نشانه یک عملکرد ضعیف باشد.

افت قیمت سهام:

قیمت های سهام نشان دهنده ارزشی  هستند که بازار برای شرکت قائل است.بی ثباتی و کاهش قیمت سهام ممکن است منجر به ترک شرکت از سوی سهامداران با فروش سهام گردد و اعتبار دهندگان نیز عملکرد شرکت را با قیمت سهام آن ارزیابی کنند.

مراحل ورشکستگی

نهفتگی

نیوتن مراحل نامطلوب شدن وضع مالی شرمت را به دوره نهفتگی ،کسری وجه نقد ،نبود قدرت پرداخت دیون مالی یا تجاری،نبود قدرت پرداخت دیون کامل و در نهایت ورشکستگی تقسیم کرد. وضعیت واحد تجاری به طور ناگهانی و غیر منتظره منجر به ورشکستگی نمی شود .در مرحله نهفتگی ممکن است یک یا چند وضعیت نامطلوب به طور پنهانی برای واحد تجاری وجود داشته باشد بدون اینکه فورا قابل شناسایی باشد .مثلا تغییر در تقاضای تولید،استمرار افزایش در هزینه های سربار،منسوخ شدن روشهای تولیدو ….از این عوامل هستند .

کسری وجه نقد

مرحله کسری وجه نقد وقتی شروع می شود که برای اولین بار یک واحد تجاری برای ایفای تعهدات جاری یا نیاز فوری ،دسترسی به وجه نقد نداشته باشد گرچه چند برابر نیازش ممکن است داراییهای فیزیکی داشته و سابقه سود آوری کافی نیز داشته است.

مرحله نبود قدرت پرداخت دیون مالی یا تجاری

شرکت هنوز قادر به تحصیل وجه کافی از کانالهای مصرفی هست .مدیر ابزارهای مناسب دارد .مثلا استفاده از افراد حرفه ای تجاری ،کمیته اعتبار دهندگان و تجدید ساختار در تکنیکهای تامین مالی.از طریق این روشها هنوز هم می توان مشگل را دراین مرحله شناسایی و برطرف کرد.

نبود قدرت پرداخت دیون کامل

در این مرحله دیگر شرکت رو به نابودی رفته است و کل بدهی ها از ارزش داراییهای شرکت فزونی دارد و شرکت نمی تواند از ورشکستگی کامل خود اجتناب کند.

ابزار های شناسایی عوامل ورشکستگی

الف –تحلیل روند

یکی از رایج ترین روش های بررسی اطلاعات در درون شرکت تحلیل گزارشات مالی در طی چند سال مالی می باشد.در صورت استفاده از یک سال خاص به عنوان مبنا تحلیل روند حساب های عمده به صورت ماهیانه یا فصلی صورت می گیرد.

روند های ترازنامه اصولا تمایلات ورشکستگی را به صورت زیر آشکار می سازد:

نقدینگی رو به ضعف

سرمایه جاری غیر مکفی

سرمایه گذاری بیش از حد روی موجودی کالا یا بدهکاران

گسترش بیش از حد دارایی های ثابت

افزایش وام های بانکی و سایر بدهی های جاری و بلند مدت

تغییرات در حساب درآمد می تواند تمایلات و روند های دیگری رابه سمت ورشکستگی آشکار سازد:

کاهش میزان فروش

افزایش هزینه های عملیاتی و هزینه های سربار

نرخ بهره و سایر هزینه های ثابت بیش از حد

برداشت ها و سود سهام بیش از حد در مقایسه با میزان درآمد

درآمد خالص رو به کاهش و نرخ بازده پایین تر روی وجوهات سرمایه گذاری شده توسط صاحبان سرمایه

افزایش فروش از طریق اعمال کاهش سود هر واحد

ب-تحلیل عملیات حسابداری

مسئولین حسابداری شرکت بدهکار می توانند از طریق آماده نمودن اطلاعات لازم و یا در برخی موارد با مرور اطلاعات در کشف تمایلات ورشکستگی موثر واقع شده و مدیریت را در پیش بینی وضعیت آتی و تنظیم جریان نقدینگی دوره مالی بعد یاری نمایند.این پیش بینی ها اغلب مسائل و مشکلات احتمالی رادر بدو شروع یا پیدایش گوشزد می نماید که این امر فرصت انجام اقدامات اصلاحی را در اختیار مدیریت قرار می دهد.

ج-تحلیل مدیریت

برخی از ویژگی های خاص مدیریت ناکارا آمد و غیر موثر نیز به عنوان علائم هشدار دهنده مشکلات احتمالی به کار می ایند.کسانی که به فکر ادامه فعالیت شرکت هستند بایستی آماده باشند تا چنانچه مشخص شد که مدیریت در زمینه های فعالیت شرکت از قبیل تفسیر اطلاعات مالی ،مدیریت وجوه نقد ،برنامه ریزی تولید و تحویل ،هماهنگی فعالیت بخشهای مختلف و سایر عملکرد های مدیریت فاقد آموزش ئ تجربه لازم می باشد به موقع اقدام لازم بعمل آورند. در شرایط معمول یک مدیر ممکن است در زمینه فنی یک متخصص باشد اما از میزان کمی توانایی های مدیریتی برای اداره امور شرکت برخوردار باشد.

تاریخچه نسبت های مالی :

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی همزمان با پیشرفت حسابداری ، مقررات و شرایط اقتصادی، مالی و آماری مربوطه دستخوش تغییرات بسیاری قرار گرفته است . شروع این بحث اساساً به نیمه اول دهه 60 ، همزمان با تحول و پیشرفت وسیعی که در سیر تحقیقات حسابداری و متون مالی ایجاد شده برمی گردد. مثلاً توانایی نسبت های مالی در پیش بینی ورشکستگی.

در ایالات متحده، تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ابتدا توسط بانک ها شروع شده است.بانک ها برای اعطای اعتبار از سال 1895 صورتهای مالی شرکتها را مورد بررسی قرار می دادند.

ارائه یک سیستم کامل از تجزیه و تحلیل نسبت ها در سال 1919 توسط Elecsandr wall  انجام گرفت و در مقاله ای که منتشر نمود، بانک ها را که برای اعطاء وام تنها به نسبت جاری توجه می کردند، مورد انتقاد قرار داد. Wall خاطر نشان کرد برای اینکه تصویر کاملی به دست آید، ضروری است که روابط صورت های مالی با یکدیگر مورد توجه قرار گیرد نه اینکه تنها روابط دارائی های جاری یا بدهی های جاری در نظر گرفته شود.
یکی از تحولات حسابداری در ایالات متحده،گسترش نسبت های مالی برای تجزیه و تحلیل صورتهای مالی می باشد. این نسبت ها به عنوان راهنمائی در جهت تحلیل اعتبارات کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گرفتند.

اهداف تجزیه و تحلیل صورت های مالی :

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ، فرآیندی است که داده های جاری و گذشته را برای ارزیابی عملکرد و برآورد ریسک ها و امکانات آتی مورد بررسی قرار می دهد. تجزیه و تحلیل صورتهای مالی توسط سرمایه گذاران،اعتبار دهندگان،تجزیه و تحلیل گران اوراق بهادار،مسئولین بانکها، مدیران، نمایندگان دولت، عرضه کنندگان کالا و خدمات و گروه های بسیاردیگر که برای تصمیم گیری اقتصادی در مورد واحدهای تجاری به اطلاعات مالی تکیه می کنند مورد استفاده قرار می گیرد.

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی اصولاً بر داده هایی که در گزارشات برون سازمانی ارائه می شوند به علاوه اطلاعات مکملی که توسط مدیریت ارائه می گردد، متمرکز است. تجزیه و تحلیل ها، تغییرات عمده در روندها، مقادیر و روابط را تعیین می نماید.

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی مستلزم ابزار ها و تکنیک های است که تحلیل گران را قادر می سازند صورت های مالی جاری و گذشته را بررسی نمایند.

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی با تعیین هدف یا اهداف تجزیه و تحلیل آغاز می شود.

مثال: آیا هدف از تجزیه و تحلیل ، ارائه معیاری برای اعطاء اعتبار یا برای سرمایه گذاری می باشد؟

انواع نسبت های مالی :

1)   نسبت های نقدینگی
2)   نسبت های فعالیت
3)   نسبت های اهرم مالی ( ساختار سرمایه )
4)   نسبت های سودآوری
5)   نسبت های بازار

تجزيه و تحليل ساختار سرمايه:

براي تجزيه و تحليل ساختار سرمايه مي‌توان از نسبت‌هاي اهرمي مالي با سرمايه گذاري استفاده نمود.

ساختار سرمايه يك واحد تجاري شامل وجوه تأمين شده از طريق بدهي و حقوق صاحبان سهام مي‌باشد.

نظريات مختلف پيرامون ساختار سرمايه

چهار نظريه مختلف پيرامون ساختار سرمايه ارائه شده است:

نظريه سنتي

نظريه موديلياني و ميلر (MM)

نظريه ترجيحي

نظريه مصالحه (توازي ايستا)

منشأ، تاريخي ورشكستگي

در زمانهاي قديم ضرب‌المثلي وجود داشت، كسي كه نتواند از جيبش خرج كند بايستي از جانش مايه بگذارد. اين ضرب‌المثل، كاربري بيرحمانه كلامي داشت.

بررسی قانون ورشکستگی ایران‌

طبق قوانین تجارت ایران مواد زیرمربوط به ورشکستگی می باشد.

ماده141

ماده143

ماده412

ماده415

ماده835

ماهیت عجز در پرداخت دیون

توانایی درک حسابداران از مفهوم بالا جهت اثبات تاریخی قبل از ورشکستگی

انواع عجز در پرداخت دیون

در مفهوم صاحبان سهام به عدم توانایی در پرداخت بدهی در سر رسید

تعریف تجارت ناموفق

واژه Failure در فرهنگ لغات webster به عنوان حالت کسری داشتن

کتاب Dun & Brad street

اصطلاح ورشکستگی رایج ترین واژه در رابطه با شکست قانونی است.

میزان ناکامی ها و شکست های تجاری

در سال 1973 شمار شرکتهای با بدهیهای بیش از 1 میلیون دلار بر اساس گزارش Dun & Bradstreet بالاتر از شمار ورشکستگیهای زیر 5000 دلار بوده است و پیش بینی می شود روند ورشکستگیهای شرکتهای بزرگ ادامه خواهد داشت.

تئوری ورشکستگی و تحقیقات انجام شده

پیش بینی ورشکستگی پیش نیاز جلوگیری از ورشکستگی است.

بررسی ادبیات ورشکستگی شرکتها سه موضوع را روشن کرده است:

اول : فقدان یک تئوری اساسی

دوم : فقدان یک مبانی درست در انتخاب روشها(اختلاف در انتخاب نسبتهای حسابداری)

سوم : مشکل و انتقاد آمیز بودن متدلوژی مورد استفاده در پیدا کردن مدل پیش بینی ورشکستگی)

تئوری جدید ورشکستگی

نبود کنترل توسط یک یا گروهی از سهامداران باعث ورشکستگی می شود.

بودن برنامه هایی از نظر اطلاعات حسابداری برای جلب حمایت سهامداران

زیرا مدیریت با تکنیک های عدم توانایی روبروست.

از زمان Keynes این تئوری شناخته شده بود که مدیریت از مالکیت جداست.

Solomon توضیح می دهد وقتی که حداکثر کردن سود هدف نباشد مدیریت به صورت شخص امین خدمت می کند اما نه فقط برای مالکان بلکه برای همه افراد که با شرکت سروکار دارند.البته این به این معنی نیست که سود حداکثر نخواهد شد بلکه در دراز مدت سود در بخش های مختلف حداکثر می شود .

از نظر ایده آل جهانی آدام اسمیت مالک جانشین کارگران می شود.حجم انتخاب محدود-کانال های تلویزیونی نمیتواند با تبلیغات اوضاع را پیچیده کند

در نتیجه عبارت (اجازه بدهید خرید را بررسی کنم حاکم می شود).

مکانیسم تئوری کنترل

عواملی که با کنترل نامناسب باعث ورشکستگی شرکت می گردند:

1- سهامداران                         6- مدیران

2- بستانکاران                        7- دولت مردان

3- مشتریان

4- کارمندان

5-عرضه کنندگان

توانایی پرداخت بدهی و قدرت نقدینگی

در این مبحث بحث در مورد توانایی(Solvency)-عدم توانایی(Insolvency)-نقدینگی(Liquidity)-عدم نقدینگی(Illiquidity) می باشد.

فرق اساسی بین دو کلمه عدم توانایی و عدم نقدینگی در زمان است.زیرا در عدم نقدینگی بحث زمان موقت و غیر دائمی است.

برای تجزیه و تحلیل این مبحث باید این 4 موضوع با یکدیگر ادغام گردند.

دارای نقدینگی و توانایی Solvent and Liquid

عدم نقدینگی و دارای توانایی        Solvent and Illiquid

دارای نقدینگی و عدم توانایی      Insolvent and Liquid

عدم نقدینگی و عدم توانایی        Insolvent and Illiquid

شرکتیSolvent  است که در یک دوره زمانی دارایی ها بزرگتر از بدهیها باشد و شرکتی Insolvent است که در دوره زمانی بدهی ها بزرگتر از دارایی ها باشد.

صورتهای مالی سنتی دارای 5 نکته می باشد:

آماری

تاریخی

غیرشفاف

ناقص

غیرواقعی

اما با این وجود صورتهای مالی سنتی همچنان در جهان مطرح است.

Karl Popper نیز این فرضیه را مطرح می کند که صورتهای مالی سنتی

ارزشی برای ارزیابی اعتبار شرکتها ندارد و مهمترین موضوع در این فرضیه

در نظر گرفتن مفهوم زمان است که در این صورتها ترکیب نشده است.

هزینه های ورشکستگی :

30,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کتاب مديريت مالي 2
  • پاورپوینت ورشکستگی
  • پاورپوینت حسابداری پیشرفته 2
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی