پاورپوینت فوریت های پزشکی

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت فوریت های پزشکی دارای 49 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

علائم شکستگی

انواع شکستگی

شکستگی‌ استخوان‌ ترقوه‌

شکستگی بازو

آسيب ‌هاي ساعد

شکستگی لگن

شکستگی ران

اقدامات لازم در شکستگی ها

کنترل راههای تنفسی

كنترل خونريزي

ترک، شکافتگی و از بین رفتن تداوم بافت استخوانی را شکستگی گویند که می‌تواند بر اثر ضربه، برخی بیماری‌ها (مثل پوکی استخوان) و انقباض ناگهانی عضلات بدن ایجاد شود.

علائم شکستگی:

درد، ورم، کبودی ، حساسیت موضعی، محدویت حرکتی ، تغییر شکل عضوشکسته وبعضاً شوک

شکستگی ها در کمک های اولیه به سه دسته تقسیم می شوند

۱- شکستگی بسته(ساده)

در این نوع شکستگی یکی از استخوان ها بدون اینکه زخمی ایجاد کند و یا استخوان از پوست بیرون بزندمی شکند (ارتباطی بین استخوان و بیرون نیست)

شکستگی باز(مرکب)

در اینگونه شکستگی ها علاوه بر شکستن استخوان زخم هم وجود دارد و سراستخوان شکسته پوست و عضلات را سوراخ کرده و بیرون می آید،اندام اسیب دیده قادر به عملکرد طبیعی اش نمی باشد.ممکن است شوک هم پدید آید.هیچ وقت مصدوم دچار شکستگی را حرکت ندهید، مگر اینکه مجبور باشید

۳-شکستگی چندگانه

در اینگونه شکستگی ها علاوه بر شکستگی استخوان،مغز،عروق بزرگ،اعصاب،ریه،کبد و یا مفاصل نیز آسیب می بیند همچنین ممکن است این

نوع شکستگی باز یا بسته باشد.

علائم

۱ -درد در نزدیکی محل صدمه که بر اثر حرکت بیشتر می شود.

۲ -مصدوم متوجه می شود که حرکت دادن عضو شکسته مشکل یا غیر ممکن است.

۳ -حساسیت در محل شکستگی بطوری که با یک فشار ملایم، آن محل درد

می گیرد.

۴ -ورم و به دنبال آن کبود شدن عضو مجروح.

۵ -عضو شکسته تغییر شکل می دهد.

۶ -اندام شکسته شده معمولا با عضو و طرف قرینه سالم کوتاه تر از معمول به نظر برسد.

7- شوک

شکستگی‌ استخوان‌ ترقوه‌

استخوان‌ ترقوه‌، بین‌ استخوان‌ کتف‌ و بالای‌ استخوان‌ جناغ‌، قراردارد ،که‌ به‌ نگهداری‌ اندام‌ بالایی‌ کمک‌ می‌کند. شکستگی‌ معمولاً در اثر یک‌ نیروی‌ غیرمستقیم‌ که‌ از یک‌ ضربه‌ وارد بر شانه‌ منتقل‌ می‌شود.
شکستگی‌ استخوان‌ ترقوه‌ اغلب‌ در افراد جوان‌ و در نتیجه‌ فعالیت‌های‌ ورزشی‌ روی‌ می‌دهد. دو انتهای‌ استخوان‌ ترقوه‌ شکسته‌ شده‌، ممکن‌ است‌ جابه‌جا شوند و منجر به‌ تورم‌ و خونریزی‌ در بافت‌های‌ اطراف‌ و نیز انحراف‌ شانه‌ شوند.

تشخیص‌

ممکن‌ است‌ موارد زیر وجود داشته‌ باشند:
درد و حساسیت‌ در لمس‌ که‌ در اثر حرکت‌ تشدید می‌شوند.
تورم‌ و تغییر شکل‌ شانه‌
مصدوم‌ تلاش‌ می‌کند که‌ عضلات‌ خود را شل‌ کند و درد را تسکین‌ دهد؛ او ممکن‌ است‌ دست‌ خود را از ناحیه‌ آرنج‌ نگه‌ دارد و سرش‌ را به‌ قسمت‌ آسیب‌دیده‌ خم‌ کند.

اهداف‌

بی‌حرکت‌ کردن‌ شانه‌ و دست‌ آسیب‌دیده‌
فراهم‌ کردن‌ شرایط‌ انتقال‌ به‌ بیمارستان‌

به‌ مصدوم‌ کمک‌ کنید تا بنشیند. دست‌ آسیب‌دیده‌ را به‌طور مورب‌ روی‌ قفسه‌ سینه‌ قرار دهید به‌طوری‌ که‌ نوک‌ انگشتان‌ روی‌ شانه‌ مقابل‌ قرار بگیرد. از مصدوم‌ بخواهید که‌ آرنج‌ خود را با دست‌ دیگرش‌ نگه‌ دارد.
دست‌ سمت‌ آسیب‌دیده‌ را با استفاده‌ از یک‌ آویز بالا نگهدارنده‌ نگه‌ دارید.
یک‌ بالشتک‌ نرم‌ (مثلاً یک‌ حوله‌ کوچک‌ یا لباس‌ تا شده‌) را به‌ آرامی‌ بین‌ دست‌ و تنه‌ مصدوم‌ قرار دهید تا وی‌ احساس‌ راحتی‌ بیشتری‌ داشته‌ باشد.
با استفاده‌ از یک‌ باند تا شده‌ پهن‌ که‌ به‌ دور قفسه‌ سینه‌ و از روی‌ آویز عبور داده‌ و گره‌ زده‌اید، دست‌ مصدوم‌ را به‌ قفسه‌ سینه‌ محکم‌ کنید.
شرایط‌ انتقال‌ مصدوم‌ به‌ بیمارستان‌ را در یک‌ وضعیت‌ نشسته‌ مهیا کنید.

شکستگی بازو:

شکستگي نوک استخوان معمولا يک آسيب پايدار است و دو انتهاي استخوان شکسته شده در محل خود باقي مي‌مانند. به همين دليل، امکان دارد که شکستگي استخوان فورا آشکار نشود، گرچه احتمالا بازو دردناک خواهد بود. ممکن است مصدوم با اين درد مدارا کند و تا مدتي شکستگي را بدون درمان رها کند

جدي‌ترين شکل آسيب بازو، شکستگي استخوان دراز بازو است. استخوان بازو مي‌تواند در اثر يک ضربه مستقيم به‌طور عرضي از مرکز بشکند

تشخيص

درد تشديد شونده با حرکت
حساسيت در لمس و تغيير شکل روي محلي که دچار شکستگي شده است
تورم سريع
کبودي که ممکن است آهسته‌تر بروز کند.

روش کار

با یک آویز پارچه ای ساعد را از ناحیه دیستال و مچ به گردن اویز می کنیم به طوری که آرنج زاویه 90 در جه داشته باشد

باید توجه داشته باشیم که آویز پارچه ای به ناحیه آرنج نرسد

سپس بازو را به دور قفسه سینه بانداژ می کنیم و مصدوم را در وضعیت نشسته یا نیمه نشسته قرار می دهیم به طور متناوب 12الی 24 ساعت روی محل ،کیف یخ می گذاریم

آسيب ‌هاي ساعد

استخوا‌ن‌هاي ساعد مي‌توانند در اثر برخوردهايي مثل يک ضربه شديد يا سقوط روي دست دچار شکستگي شوند.
اين آسيب اغلب در زنان مسن روي مي‌دهد. در بزرگسالان جوان، سقوط ممکن است به شکستگي يکي از استخوان‌هاي کوچک مچ منجر شود. افتراق بين پيچ‌خوردگي و شکستگي به خصوص اگر استخوان کوچک ناوي شکل در قاعده شست دچار آسيب شده باشد، ممکن است مشکل باشد. تشخيص دردي که با حرکت دادن شديدتر مي‌شود.
• تورم، کبودي و تغيير شکل
• زخم يا خون‌ريزي

درمان :

ابتدا آتل سختی را توسط پد بپوشانید و زیر آرنج ، ساعد ، مچ و دست قرار دهید سپس ساعد را در راستای آناتومیک قرار دهید و دست را از ناحیه ساعد و مچ و بالای آرنج به آتل بانداژ کنید سپس اندام را بالاتر از سطح قلب قرار دهید و از کیف یخ بر روی ناحیه استفاده می کنیم

شکستگی لگن

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی