پاورپوینت صورت جريان وجوه نقد

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت صورت جريان وجوه نقد دارای 60 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

کاربرد اطلاعات تاريخي مربوط به جريانهاي نقدي

مزاياي اطلاعات صورت جريان وجوه نقد در مقايسه با اطلاعات ساير اجزاي صورتهاي مالي اساسي

دامنه کاربرد

وجه نقد

معادل وجه نقد

جريان وجه نقد

دلايل عدم شمول معادل وجه نقد در تعريف وجه نقد

طبقه بندي جريانهاي نقدي

جريانهاي نقدي ناشي از فعاليتهاي عملياتي

روشهاي گزارشگري جريانهاي نقدي ناشي از فعاليتهاي عملياتي

جريانهاي نقدي ناشي ازبازده سرمايه گذاريها و سود پرداختي بابت تأمين مالي

ماليات بر درآمد

فعاليتهاي سرمايه گذاري

جريانهاي نقدي  ناشي ازفعاليتهاي سرمايه گذاري

گزارش برخي جريانهاي نقدي بر مبناي خالص

جريانهاي نقدي ارزي

جريانهاي نقدي استثنايي

جريانهاي نقدي غير مترقبه

معاملات غيرنقدي

تعديلات سنواتي

کاربرد اطلاعات تاريخي مربوط به جريانهاي نقدي

براي قضاوت استفاده کنندگان در خصوص مبلغ، زمان و ميزان اطمينان از تحقق جريانهاي نقدي آتي.

بيان نحوه ارتباط بين سودآوري واحد تجاري و توان آن جهت ايجاد وجه نقد و تعيين کيفيت سود تحصيل شده توسط واحد تجاري.

کنترل ميزان دقت ارزيابيهاي گذشته جريانهاي نقدي آتي.

انعکاس رابطه بين فعاليتهاي واحد تجاري و دريافتها و پرداختهاي آن.

نکات قابل توجه براي استفاده از اطلاعات صورت جريان وجوه نقد

ترازنامه، صورتهاي عملکرد مالي و صورت جريان وجوه نقد تواما” اطلاعاتي را در مورد وضعيت مالي، عملکرد مالي و همچنين نقدينگي و انعطاف پذيري مالي فراهم مي آورد. بدين لحاظ ايجاد ارتباط ميان آنها حائز اهميت است.

براي ارزيابي جريانهاي وجه نقد آتي، صورت جريان وجوه نقد معمولا” بايد توأم با صورتهاي عملکرد مالي و ترازنامه مورد استفاده قرار گيرد.

مزاياي اطلاعات صورت جريان وجوه نقد در مقايسه با اطلاعات ساير اجزاي صورتهاي مالي اساسي

عدم تاثير پذيري صورت جريان وجوه نقد از برخوردهاي متفاوت حسابداري در خصوص معاملات و رويدادهاي يکسان در سطح واحد تجاري موجب        مي شود ارائه آن قابليت مقايسه جنبه عملياتي عملکرد مالي واحد تجاري مختلف را افزايش دهد.

دامنه کاربرد

کليه واحدهاي تجاري بايد صورت جريان وجوه نقد را طبق الزامات مندرج در اين استاندارد تهيه و آن را به عنوان يک صورت مالي مستقل به همراه ساير صورتهاي مالي ارائه کنند.

وجه نقد

عبارتست از موجودي نقدي و سپرده هاي ديداري نزد بانکها و موسسات مالي اعم از ريالي و ارزي( شامل سپرده هاي سرمايه گذاري کوتاه مدت بدون سررسيد) به کسر اضافه برداشتهايي که بدون اطلاع قبلي مورد مطالبه قرار مي گيرد.

معادل وجه نقد

عبارتست از سرمايه گذاريهاي کوتاه مدت سريع التبديل به وجه نقد که احتمال خطر کاهش در ارزش آن ناچيز بوده و به آساني و بدون اطلاع قبلي قابل تبديل به مبلغ معيني وجه نقد باشد و موعد آن در زمان تحصيل تا سررسيد حداکثر 3 ماه باشد به کسر وام ها و           قرض الحسنه هاي دريافتي از بانکها و ساير اشخاص که ظرف 3 ماه از تاريخ تحصيل قابل بازپرداخت است.

جريان وجه نقد

عبارتست از افزايش يا کاهش در مبلغ وجه نقد ناشي از معاملات با اشخاص حقيقي يا حقوقي مستقل از شخصيت حقوقي واحد تجاري و ناشي از ساير رويدادها.

نکات قابل توجه در مورد تعريف وجه نقد

تعريف مذکور دربرگيرنده اقلامي از سرمايه گذاريها و استقراض کوتاه مدت که معمولا در صورت جريان وجوه نقد ساير کشورها تحت عنوان معادل وجه نقد از آنها ياد مي شود، نيست.

دلايل عدم شمول معادل وجه نقد در تعريف وجه نقد

تفکيک اقلام معادل وجه نقد از ساير سرمايه گذاريهاي کوتاه مدت يا استقراضهاي کوتاه مدت بر اساس يک مرزبندي اختياري صورت مي گيرد.

تعريف وجه نقد بدون شمول اقلام معادل وجه نقد، تطابق بيشتري با تفکر حاکم بر مديريت فعاليتهاي اقتصادي و فرهنگ رايج تجاري کشور دارد.

انعکاس اقلام معادل وجه نقد در سرفصلهاي سرمايه گذاريها يا تأمين مالي، هماهنگي بيشتري بين اين صورت و طبقه بندي اقلام مربوط در ترازنامه فراهم مي آورد.

قابليت مقايسه جريانهاي نقدي واحدهاي تجاري مختلف افزايش مي يابد.

طبقه بندي جريانهاي نقدي

صورت جريان وجوه نقد بايد منعکس کننده جريانهاي نقدي طي دوره تحت 5 سرفصل اصلي به ترتيب زير باشد:

فعاليتهاي عملياتي

بازده سرمايه گذاريها و سود پرداختي بابت تأمين مالي

ماليات بر درآمد

فعاليتهاي سرمايه گذاري

فعاليتهاي تأمين مالي

صورت جريان وجوه نقد همچنين بايد شامل صورت تطبيق مانده اول دوره و پايان دوره وجه نقد باشد و هرگونه تفاوتهاي ارزي ناشي از مانده هاي وجه نقد ارزي که به سودوزيان منظور شده است، را نشان دهد.

در ارائه جريانهاي نقدي، رعايت ترتيب سرفصلها و نيز ارائه جمع جريانهاي نقدي منعکس شده در هر سر فصل و جمع کل جريانهاي نقدي قبل از سرفصل فعاليتهاي تأمين مالي ضرورت دارد.

جريانهاي نقدي ناشي از فعاليتهاي عملياتي

فعاليتهاي عملياتي عبارت از فعاليتهاي اصلي و مستمر مولد درآمد عملياتي واحد تجاري است. فعاليتهاي مزبور متضمن توليد و فروش کالا و خدمات است و هزينه ها و درآمدهاي مرتبط با آن در تعيين سود يا زيان عملياتي در صورت سود و زيان منظور مي شود.

جريانهاي نقدي ناشي از فعاليتهاي عملياتي اساسا” دربرگيرنده جريانهاي ورودي و خروجي نقدي مرتبط با فعاليتهاي مزبور است.

از آنجا که طبقه بندي جريانهاي نقدي در صورت جريان وجوه نقد به سرفصلهاي مشخصي محدود شده است، همواره اين احتمال وجود دارد که برخي جريانهاي نقدي ماهيتا” به طورمستقيم با هيچ يک از سرفصلهاي اصلي قابل ارتباط نباشد. به اين لحاظ، به موجب اين استاندارد، در صورت وجود چنين اقلامي، جريانهاي نقدي مربوط به عنوان جريانهاي نقدي ناشي از فعاليتهاي عملياتي طبقه بندي مي شود.

روشهاي گزارشگري جريانهاي نقدي ناشي از فعاليتهاي عملياتي

25,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت اصول حسابداری 1
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو

    آخرین بروز رسانی