پاورپوینت رایانش ابری

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت رایانش ابری  دارای 21 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

چکیده

رایانش ابری چیست؟

انواع مختلف ابر

لایه های ابر

چالش هاي رايانش ابري

دولت‌ها و رایانش ابری

پیشنهادهای راهبردی

دست‌آوردهای مورد انتظار

آینده پردازش ابری

خلاصه و نتیجه گیری

چکیده

رایانش ابری (cloud computing) فناوری جدیدی در جهت پردازش در سرورهای بزرگ و ارائه نتایج بر روی کامپیوتر کاربران.

این پردازشها در ابر انجام می شود و بدین دلیل ابر نامیده چون با وجود لایه های مختلف از دید کاربر پنهان است و استفاده کننده فقط از آن لذت می برد. در واقع نرم افزارها بجای نصب بر روی سیستم کاربر و اشغال فضا، استفاده از حافظه، و پردازش  بر روی ابرنصب می شود و کاربرانی که قصد استفاده از این نرم افزارها را دارند از طریق اینترنت به ابر متصل و در کثری از زمان با سرعتی بیشتر از اجرای ان در کامپیوتر، اجرا می گردد.

رایانش ابری چیست؟

دنیا به سمت پیشرفت فناوری و آسان تر شدن کارهای روزمره است. دیگر نیاز نیست برای ایجاد و ویرایش یک سند یا ویرایش یک عکس برنامه word یا فتوشاپ را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید بلکه تمام این ها به آسانی بصورت آنلاین فراهم شده است.

ایده اصلی رایانش ابری ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری از طریق اینترنت به کاربران و سازمانها در تمام سطوح.

نرم افزار، قدرت پردازش، فضای ذخیره سازی و پایگاه داده ها از جمله خدماتی است که توسط غولهای سخت افزاری و نرم افزاری دنیا ارائه می شود.

کاربران در ازای میزان استفاده و خدماتی که دریافت می کنند پول پرداخت می کند(a pay – per – use) در رایانش ابری داده ها و اطلاعات روی ابر ذخیره می شود و همیشه و در همه جا به آن دسترسی دارد.

کاربران نیاز به سخت افزار پر قدرت ندارند.

منظور از رایانش ابری استفاده از منابع محاسباتی (سخت افزار و نرم افزار) مجموعه ای از سرورها از طریق یک شبکه است. به عبارت دیگر در این روش، بجای اینکه کاربر نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز خود را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کند، از طریق هر کامپیوتر متصل به شبکه خدمات مورد نیاز خود را بصورت وب سرویس دریافت می کند. نرم افزارهای کاربردی بر روی سرورهای پر سرعت شبکه نصب می شوند و کاربر می تواند به تمامی این نرم افزارها از طریق شبکه دسترسی پیدا کند. در این روش فایلهای کاربر نیز بر روی سرور ذخیره شده و از هر کامپیوتر متصل به شبکه قابل دسترسی هستند.

انواع مختلف ابر

ابر خصوصی: ابرهای خصوصی برای کاربران دسترسی سریع به منابع رایانشی موجود درون زیرساخت سازمان را فراهم می‌سازد.

ابر عمومی: ابرهای عمومی دسترسی به منابع رایانشی را  برای عموم روی بستر اینترنت فراهم می‌کنند.

ابر آمیخته: ابر آمیخته منابع رایانشی ( مانند سرورها، شبکه ، فضای ذخیره‌سازی و…) را که از یک یا چند ابر عمومی و یک یا چند ابر خصوصی گرفته می شود را ترکیب می کند.

چالش هاي رايانش ابري

کنترل دسترسي :اطمينان حاصل کردن از اينکه سيستمي که داده هاي شخصي در آن ذخيره ، پردازش و يا استفاده مي شود، تنها توسط افراد با سطح دسترسي مجاز مورد دسترسي قرار مي گيرد.

اطمينان حاصل کردن از اينکه داده در حال حرکت و ارسال حفاظت مي شود و بدون سطح مناسب دسترسي پاک، تغيير و مشاهده نمي شود.

اطمينان حاصل کردن از اينکه شما توانايي  تعيين و مشخص کردن ورود داده شخصي ،زمان و فردي که داده را به سيستم کامپيوتري وارد کرده است وتوسط چه کسي و چه زماني داده بروزرساني و يا پاک شده است.

اطمينان حاصل کردن و پيگيري و نظارت در مورد اينکه داده شخصي بر اساس دستورالعمل ها و تاييد مديريت پردازش و ذخيره سازي مي شود.(فرد يا موجوديتي که به داده ارجاع مي شود)

کنترل دسترسي پذيري: اطمينان حاصل کردن از اينکه داده از تخريب و يا از دست رفتن تصادفي در امان باشد.

اطمينان حاصل کردن از اينکه داده هايي که براي مقاصد مختلف گردآوري شده اند، به صورت جداگانه ذخيره، پردازش، استفاده و منتقل مي شوند.

حفاظت از داده هاي و پايگاه هاي داده

قوانين مقابله با سرقت هويت: ضمانت هاي حقوقي لازم در زمينه مبارزه با سرقت هويت و مسائل جنايي برخاسته از اين فناوري

حفاظت از داده هاي شخصي  وحريم خصوصي

استاندارد سازي فرآيند  وخدمات و زير ساخت هاي رايانش ابري

کشورها ممکن است محدوديت هاي جغرافيايي بر مکان ذخيره داده توسط عرضه کننده اعمال کنند، قانون­هاي حريم يا امنيت داده اي تصويب کنند که به شرکت هاي خارجي ضرر مي زند، يا شرايط پايگاه داده دوستدار محيط زيست را طوري تصويب کنند که به طور غير منصفانه از شرکتهاي داخلي در مقابل شرکت هاي خارجي حمايت کنند.

مسئوليت پذيري در مورد اطمينان از حفاظت از داده بين شرکت مالک داده و عرضه کننده خدمات ابر

دولت‌ها و رایانش ابری

حمایت از توسعه فناوری یکی از مهمترین وظایف و دغدغه‌های دولت‌هاست. که درخصوص رایانش ابری شاید دولت‌ها باید این نقش را ایفا کنند. چراکه دولت‌ها به‌طور بالقوه یکی از بزرگ‌ترین ذینفعان رایانش ابری خواهند بود. امکانات رایانش ابری (به‌ویژه در بخش زیرساخت به‌عنوان خدمت) می‌تواند در توسعه دولت الکترونیکی مستقل و یکپارچه نقش اساسی ایفا کند. خبرگان برخی دولت‌ها مانند دولت هند توسعه رایانش ابری را راهی برای پر کردن شکاف دیجیتالی و در پی آن کاهش تبعیض و نابرابری اجتماعی در جامعه خود یافته‌اند. کشورها همچنین می‌توانند به رایانش ابری به مثابه یکی از ارکان توسعه صادرات دانش مبنا بنگرند. سیاستگذاران کشورهای توسعه‌یافته توانایی خود در حفظ سلطه را در توفیق در این عرصه جستجو می‌کنند. پروژه‌های نظامی و دولتی بسیاری در کشورهای پیشرو در جریان است که در رأس آنها پروژهای دولت ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

دولت‌ها در کشورهای مختلف در زمینه تشویق به پذیرش رایانش ابری و تسهیل استفاده از خدمات مبتنی‌بر ابر توسط محققان و بخش کسب‌وکار و بخش‌های مختلف دولت نقش مهمی ایفا می‌کنند. برای نمونه، در ایالات متحده مؤسسه علوم ملی طبق برنامه‌ای که در سال ۲۰۰۸ آغاز شد، استفاده از خدمات ابر توسط محققان را ترویج می‌کند. دولت‌ها در انگلستان، ژاپن و سوئد نیز استفاده از ابر توسط محققان و کسب‌وکار را تسهیل و تشویق می‌کنند

پیشنهادهای راهبردی

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی