پاورپوینت خلاقیت دارای 45 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.
بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.
مباني روانشناسي خلاقيت
تعريف خلاقيت از ديدگاه روانشناسي
تعريف خلاقيت از ديدگاه سازماني
فرصتهاي خلاقيت
دو اصل خلاقیت
نقش و اهميت خلاقيت و نوآوري
نقش و اهميت خلاقيت و نوآوري از جنبه سازماني
ويژگيهاي سازمان خلاق
فرآيند خلاقيت
تاثيرات عوامل خاص برخلاقيت
پيشنهادهاي عملي براي افزايش خصايص مرتبط با خلاقيت
تكنيك هاي خلاقيت
ويژگيهاي عمده نسل هاي خلاقيت
خلاقيت و هم انديشي در مهندسي ارزش
فرآيند حل خلاق مساله و متدولوژي مديريت ارزش
نمونه هايي از تكنيكهاي خلاقيت
فرآيند حل مسئله در TRIZ
فوايد و كاربردهاي TRIZ
سير تحولات كاربردهاي TRIZ
راجرز : خلاقيت يعني اظهار وجود و استقلال طلبي و حفظ شخصيت انسان
اريك فرم : خلاقيت توانايي ديدن وپاسخ دادن
هربرت فوكس : خلاقيت يعني هر نوع تفكري كه مساله اي را به طور مفيد و بديع حل كند .
لوتانز : بوجود آوردن تلفيقي از انديشه و رهيافت هاي افراد ويا گروه در يك روش جديد .
خلاقيت يكي از جنبههاي اصلي تفكر يا انديشيدن است.
تفكر عبارت است از فرايند بازآرايي يا تغيير اطلاعات و نمادهاي كسب شده موجود در حافظه درازمدت. تفكر بر دو نوع است:
تفكر همگرا
تفكر واگرا
خلاقيت يعني ارائه فكر و طرح نوين براي بهبود و ارتقاء كميت يا كيفيت فعاليتهاي سازمان؛
مثلاً افزايش بهرهوري، افزايش توليدات يا خدمات، كاهش هزينهها، توليدات يا خدمات از روش بهتر، توليدات يا خدمات جديد و غيره
خلاقيت به طور عام يعني توانايي تركيب انديشهها به شيوهاي منحصر به فرد يا ايجاد ارتباطي غيرمعمول بين انديشهها.
يك سازمان كه مشوق نوآوري است سازماني است كه ديدگاههاي ناشناخته به مسائل يا راه حلهاي منحصر براي حل مسائل را ارتقا ميدهند. نوآوري فرايند كسب انديشهاي خلاق و تبديل آن به محصول و خدمت و يا يك روش عملياتي مفيد است.
يك فرهنگ نوآور داراي هفت ويژگي زير است:
۱- پذيرش ابهام
۲- شكيبايي در امور غير عملي
۳- كنترلهاي بيروني كم
۴- بردباري در مخاطره
۵- شكيبايي در برخوردها
۶- تأكيد بر نتايج تا بر وسايل
۷- تأكيد بر نظام باز
سازمان از نزديك محيط را كنترل ميكند و سريعاً به تغييرات آن طور كه اتفاق ميافتند پاسخ ميدهد
فرصتهاي خلاقيت در سه گروه فرصت داخلي و سه گروه فرصتهاي خارجي تقسيمبندي شده است:
فرصتهاي داخلي
وقايع غيرمنتظره: مثل شكستها يا موفقيتهاي غيرمنتظره
ناسازگاريها
نيازهاي فرايندي و تغييرات در صنايع و بازارها
فرصتهاي خارجي (در محيط علمي و اجتماعي سازمان)
تغييرات جمعيتي
تغيير نگرش
دانش جديد
1-دو ایده بهتر از یک ایده است.
2-طرف مقابل هم به اندازه من هوشمند است.
خلاقيت و نوآوري عامل رشد و شكوفايي استعدادها و سوق دهنده به سوي خودشكوفايي
خلاقيت و نوآوري عامل موفقيتهاي فردي، شغلي و اجتماعي.
عامل پيدايش سازمان
عامل توليدات و خدمات
عامل افزايش كميت، تنوع توليدات و خدمات
عامل افزايش كيفيت توليدات و خدمات و موفقيت در رقابت
عامل كاهش هزينهها، ضايعات و اتلاف منابع
عامل افزايش انگيزش كاري كاركنان سازمان
عامل ارتقاي سطح بهداشت رواني و رضايت شغلي كاركنان سازمان
عامل ارتقاي بهره وري سازمان
عامل موفقيت مجموعه مديريت و كاركنان سازمان
عامل رشد و بالندگي سازمان
عامل تحريك و تشويق حس رقابت
عامل كاهش بوروكراسي اداري؛ كاهش پشت ميزنشيني و مشوق عمل گرايي
عامل تحريك و مهيا كردن عوامل توليد
رقابت كامل و فشرده است.
فرهنگ
دسترسي به مديران
احترام به افراد
ارائه خدمات مردمي
تخصص
كارگروهي
رابطه كاركنان با سازمان
استقبال مديران از عامل تغيير
براساس پژوهشهاي گسترده، با توجه به متغيرهاي ساختاري ميتوانيم سه گزاره را بيان كنيم.
اول اين كه ساختارهاي مكانيكي اثري مثبت بر نوآوري دارند
دوم اين كه دسترسي آسان به منابع فراوان عامل كليدي نوآوري است.
سوم ارتباط بين واحدها با تسريع در كنش متقابل خطوط سازماني به شكستن سدهاي احتمالي در برابر نوآوري مدد ميرساند.
آماده سازي :
مرحله اي كه در آن همه جوانب مساله مورد تحقيق و بررسي قرار مي گيرد ودر اصل دوره اي از شناسايي مساله و جمع آوري حقايق به شمار مي رود.
دوره نهفتگي :
مرحله اي كه فرد آگاهانه درباره مساله فكر نمي كند . در اينجا نوعي فرآيند ذهني دروني وجود دارد و اطلاعات تازه را به اطلاعات گذشته مرتبط مي سازد .
اشراق :
مرحله اي است كه طي آن ايده فرخنده بوقوع مي پيوندد . ايده كه آنرا پديده در ((آهان)) نيز ناميده اند .در اين مرحله ، فرد خلاق ، ايده ، مفهوم يا راه حل مساله را بطور ناگهاني در مي يابد .
اثبات تحقيقي :
اين مرحله اي است كه در آن ايده اي كه طي سه مرحله قبلي بدست آمده مورد سنجش قرار مي گيرد تا معتبر بودن يا علم اعتبار آن معلوم شود.
پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر