پاورپوینت حسابداري پيمانهاي بلند مدت

پرسشنامه ، پاورپوینت ، پیشینه تحقیق

پاورپوینت حسابداري پيمانهاي بلند مدت دارای 46 اسلاید می باشد . جهت دانلود فایل پاورپوینت بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نموده و پس از وارد نمودن آدرس ایمیل و کلیک بر روی گزینه خرید به درگاه بانک متصل شده و از کلیه کارت های بانکی عضو شتاب قادر به پرداخت و تهیه آن می باشید. بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل پاورپوینت در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود نمایید . ضمناً همان لحظه لینک دانلود فایل نیز به آدرس ایمیل  شما ارسال می گردد.

همچنین در صورت تهیه فایل پاورپوینت مربوطه و مناسب نبودن فایل با اعلام شماره کارت بانکی و آدرس ایمیلی که در سایت ثبت نموده اید مبلغ پرداختی حداکثر ۲۴ ساعت بعد برگشت داده می شود.

بزرگوارانی که به صورت انلاین قادر به تهیه فایل پاورپوینت نمی باشند می توانند عنوان فایل پاورپوینت درخواستی را  به همراه آدرس ایمیل و شماره همراه خود را به ایمیل bankmaghalehir@gmail.com ارسال نمایند تا فایل پاورپوینت از طریق ایمیل یا تلگرام برای آنها ارسال گردد و پس از آن هزینه را کارت به کارت به حساب ما واریز نمایند.

فهرست مطالب

هدف استاندارد

دامنه کاربرد

پيمان بلند مدت

پيمان مقطوع

پيمان اماني

پيش دريافت پيمان

مبالغ دريافتني بابت پيشرفت کار

زيان هاي قابل پيش بيني

تجزيه و ترکيب پيمانها

درآمد پيمان

مخارج پيمان

شناخت درآمد و هزينه هاي پيمان

تغيير در برآوردها

افشا در ترازنامه

افشا در صورت سود و زيان

افشا در رويه هاي حسابداري

هدف استاندارد

هدف اين استاندارد تجويز نحوه حسابداري درآمدها و هزينه هاي مرتبط با پيمانهاي بلند مدت در صورتهاي مالي پيمانکار است.

اين استاندارد معيارهاي شناخت مندرج در مفاهيم نظري گزارشگري مالي را جهت تعيين زمان شناخت درآمد و هزينه هاي پيمان به عنوان اقلام صورت سود و زيان بکار مي گيرد. اين استاندارد همچنين، رهنمودهايي را براي اعمال اين معيارها ارائه مي کند.

دامنه کاربرد

اين استاندارد بايد براي حسابداري پيمانهاي بلند مدت در صورتهاي مالي پيمانکار به کار گرفته شود.

پيمان بلند مدت

پيماني است که:

براي طراحي، توليد يا ساخت يک دارايي منفرد قابل ملاحظه يا ارائه خدمات (يا ترکيبي از داراييها يا خدمات که تواما يک پروژه را تشکيل دهد) منعقد مي شود، و مدت زمان لازم براي تکميل پيمان عمدتا” چنان است که فعاليت پيمان در دوره هاي مالي متفاوت قرار مي گيرد.

نکته

پيماني که طبق اين استاندارد، بلند مدت تلقي مي گردد، معمولا در طول مدتي بيش از يکسال انجام خواهد شد. با اين حال، مدت بيش از يکسال، مشخصه اصلي يک پيمان بلند مدت نيست. بنابراين:

برخي پيمانهاي با مدت کمتر از يکسال، هرگاه از نظر فعاليت دوره، داراي چنان اهميت نسبي باشد که عدم انعکاس درآمد و هزينه عملياتي و سود مربوط به آن منجر به مخدوش شدن درآمد و هزينه عملياتي و نتايج دوره و عدم ارائه تصويري مطلوب توسط صورتهاي مالي گردد، بايد به عنوان پيمان بلند مدت محسوب شود، مشروط بر اينکه رويه متخذه در واحد تجاري از سالي به سال ديگر به طور يکنواخت اعمال گردد.

پيمان مقطوع

پيمان بلند مدتي است که به موجب آن پيمانکار با يک مبلغ مقطوع براي کل پيمان يا يک نرخ ثابت براي هر واحد موضوع پيمان که  در برخي از موارد ممکن است بر اساس مواردي خاص مشمول تعديل قرار گيرد، توافق ميکند.

پيمان اماني

پيمان بلند مدتي است که به موجب آن مخارج قابل قبول يا مشخص شده در متن پيمان به پيمانکار تاديه و درصد معيني از مخارج مزبور يا حق الزحمه ثابتي به پيمانکار پرداخت شود.

پيش دريافت پيمان

بخشي از مبالغ دريافتي توسط پيمانکار است که کار مربوط به آن تا تاريخ ترازنامه انجام نشده است.

مبالغ دريافتي بابت پيشرفت کار عبارت است از:

علي الحسابها

مبالغي است که به طور موقت در قبال حسابهاي صادره در دست بررسي دريافت مي شود.

ساير دريافتها

عبارتست از اقلامي که ماهيت علي الحساب نداشته، ليکن در قبال پيشرفت کار دريافت مي شود و نيز در برگيرنده آن بخش از مبالغ پيمان است که کار مربوط به آن تا تاريخ ترازنامه انجام شده است.

مبالغ دريافتني بابت پيشرفت کار

عبارتست از مبالغ قابل دريافت که بابت صورت حساب هاي صادره در حسابها منظور شده است.

زيان هاي قابل پيش بيني

زيان هايي است که انتظار مي رود درطول مدت پيمان ايجاد شود (با احتساب مبالغ برآوردي هزينه کارهاي اصلاحي و تضميني و هر گونه هزينه هاي مشابهي که تحت شرايط پيمان قابل بازيافت نيست).

مبلغ زيان مذکور بدون توجه به موارد زير براورد مي شود:

شروع يا عدم شروع کار پيمان.

حصه اي از کار که تا تاريخ ترازنامه انجام شده است.

ميزان سودي که انتظار مي رود از پيمانهاي ديگر حاصل شود.

تجزيه و ترکيب پيمانها

الزامات اين استاندارد به استثناي موارد زير، بايد براي هر پيمان به طور جداگانه بکار گرفته شود:

پيمان بلند مدتي که از چند بخش جداگانه تشکيل شده باشد و حائز شرايطي باشد که بتوان عملکرد هر بخش آن را به مثابه پيماني جداگانه در نظر گرفت.

گروه پيمانهايي که حائز شرايطي هستند که مي توان آنها را به عنوان يک پيمان واحد تلقي کرد.

هر گاه پيمان بلند مدتي از چند بخش جداگانه تشکيل شده باشد، در صورت تحقق شرايط زير، عملکرد هر بخش بايد به مثابه پيماني جداگانه در نظر گرفته شود:

در مورد هر بخش پيشنهاد قيمت جداگانه اي ارائه شده باشد،

مذاکرات هر بخش به طور جداگانه صورت گرفته و طرفين پيمان حق قبول يا رد آن بخش را داشته باشند، و  درآمدها وهزينه هاي هر بخش به طور جداگانه اي قابل تشخيص باشد.

در صورت تحقق شرايط زير، گروه پيمانها را اعم از اينکه داراي يک يا چند کارفرما باشد، بايد به عنوان يک پيمان واحد تلقي کرد :

گروه پيمانها به عنوان يک مجموعه مورد مذاکره قرار گرفته باشد،

وابستگي پيمانها به يکديگر به گونه اي باشد که در عمل بخشي از يک پروژه سودآور را تشکيل دهد، و پيمانها به طور همزمان يا متوالي اجرا شود.

درآمد پيمان

40,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو

آخرین بروز رسانی